2018-02-05, 09:28
Medlem
Centauris avatar
Är det någon annan som är redo med sina likvider och förbereder för en buffé av billiga aktier?
Citera
2018-02-05, 09:32
Medlem
Nja, de flesta nedgångar på börsen sker ju i cykler. Det är sällan något har hållt i sig i 10 år utan en dipp. Jag väntar med mina investeringar tills skiten slår i fläkten, i år eller nästa år
Citera
2018-02-05, 09:59
Medlem
Jag är redo med 160k
Citera
2018-02-05, 11:34
Medlem
Har ingen aning om när vi når botten så fortsätter att månadsspara i det som för månaden ser bäst ut. Kan man förutse toppar och bottnar ska man givetvis sälja och köpa då. Jag kan det inte.
Citera
2018-02-05, 11:51
Medlem
Puffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Är det någon annan som är redo med sina likvider och förbereder för en buffé av billiga aktier?

Har ett par hundra tusen redo om det dyker upp ett bra tillfälle.
Däremot investerar jag kontinuerligt varje månad med ifrån aktieutdelningar fondvinster och en del av lönen.
Bryr mig inte mycket om jag köper i upp eller nedgång då det jag köper ändå är sådant jag vet kommer finnas kvar och vara stora aktörer på respektive marknad om 10-30år med.
Citera
2018-02-05, 11:52
Medlem
Inte fallit tillräckligt ännu, närmaste 8 veckor analysera hur marknad går och se efter alla rapporteringar är klar.

Kommer shorta alla marknader när faller viss nivå men inte riktigt nere där ännu.
Citera
2018-02-05, 16:11
Medlem
Wirstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Har ett par hundra tusen redo om det dyker upp ett bra tillfälle.
Däremot investerar jag kontinuerligt varje månad med ifrån aktieutdelningar fondvinster och en del av lönen.
Bryr mig inte mycket om jag köper i upp eller nedgång då det jag köper ändå är sådant jag vet kommer finnas kvar och vara stora aktörer på respektive marknad om 10-30år med.

Akta dig så du inte hamnar i en HM-fälla bara, eller Ericsson för den delen. Många som månadssparat i dessa "stabila" och stora aktörer som nu sitter med surdegen.
Citera
2018-02-05, 21:28
Medlem
Centauris avatar
Wow, DOW JONES ner 6% bara idag. Detta är ju för fan sjukt.

När fan ska man hugga i och börja köpa?

Cryptomarknaden sjunker ju även den rejält.

Global cool down?
Citera
2018-02-05, 22:12
Medlem
Citat:

Global cool down?

Risk off?

Konstigt med crypto dock, var ju stensäkert och skattefritt bara häromveckan. Är väl bara cannabisrelaterat som snurrar sin väg uppåt? Lär väl behövas för attdämpa ångesten
Citera
2018-02-05, 22:18
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:

Global cool down?

6% säger väl allt!
Ingen ide att gå in nu om man är likvid efter den här lååånga ,visserligen lååångsamma ,sega uppgången.
Personligen har jag aldrig upplevt en så lång uppgång i livet(snart 60) som vi har haft nu så , var försiktiga med det skjutglada köpknappsfingret nu och det gäller lååång tid framöver tror jag !

Räntehöjningarna som kommer gör att alla med fler-miljonlån kommer få det svettigt och får det svårt att leka med sina låtsaspengar på börsen nu när de kommer få fullt sjå att behålla hus å hem ist.
Senast redigerad av Erik Öst 2018-02-05 kl. 22:20.
Citera
2018-02-05, 23:10
Medlem
Jag kommer att avvakta ett par veckor. Har det sjunkit med mer än 15% så kommer jag att påbörja månatliga köp av aktier.
Citera
2018-02-05, 23:33
Medlem
JustZlatans avatar
Hoppas hela jävla skiten imploderar. Börsen ett enda stort pyramidspel. Dra åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in