Citat:
Ursprungligen postat av
manot
Jag tänker på det där som står i texten jag länkade till, om barn som blir bifigurer.
I det här fallet verkar barnen ha fått spela huvudroller? Huvudrollsinnehavarna var tvungna att dö, det är väl ett sätt att inom filmens värld avsluta en serie på?
Någon skrev om histrionisk tidigare och allt kring denna familjen har kantats av drama, och vilket fruktansvärt drama de här föräldrarna lämnade efter sig åt anhöriga och övriga inblandade:-(
Det är svårt att sätta fingret på något exakt, men ett hopkok av allting, jag vet inte.
För barnen var bevisligen friska och även föräldrarna.
Utomhus och utåt, då.
Bevisligen?
Histrionisk personlighetsstörning är en personlighetsstörning som skiljer sig från andra sådana störningar genom att personen har problem med omgivningen för att vederbörande är överteatralisk, sexuellt utmanande och överdrivet mån om att tilldra sig andras uppmärksamhet. Det kallas också "hysterisk och psykoinfantil personlighetsstörning".[1] Två slanguttryck för störningen, eller drag av den, är drama queen och attention whore;[2] vid uttalad personlighetsstörning är dock avvikelsen mycket stor.[3][4]
Histrionisk personlighetsstörning
latin: personalitas histrionica
Klassifikation och externa resurser
ICD-10 F60.4
ICD-9 301.50
MedlinePlus 001531
MeSH svensk engelsk
Människor kan ha histrioniska drag utan att det föreligger en personlighetsstörning. Det kan också ingå som symtom på annan psykisk störning, däribland (sällan) depression[5]
Och hur om jag får fråga stämmer det in på H?
Hur satt du din diagnos på H fast du aldrig mött henne?
Var vädrade hon sin självhävdelse? Inte här iallafall. Och tydligen inte på fejsbook