Margrete - Niels (psykolog som vägrade sätta en diagnos på Tommy så att han skulle slippa informatörrollen)
Patrik - Richard (oklart exakt vilken relation han hade till Tommy)
Leonora - William (dödade Tommy, kanske därför han straffades "hårdast")
Hästen - Vibeke (vägrade avbryta insatsen mot Williams "bossar")
Sandra - Moyo (dök inte upp för att hämta Tommy i bilen som han lovat)
Andra kandidater: Henrik och Lillian, som lät insatsen fortgå.
Osäkert om Douglas som blev skjuten hörde till "gruppen".
re: Frank, så är varenda scen mellan honom, Sofie och Christoffer cringeworthy. Det är sedan länge etablerat att de flesta av seriens svenska skådespelarinsatser är underlägsna de danska, men här slår både replikerna och handlingen bottenrekord. VARFÖR skulle Sofie, som äntligen är fri från Dan, välja att stanna kvar i byn, där folk dessutom ogillar dem? (Eller är det underförstått att hon bara sade så för att lugna honom?) Frank försökte dölja skjutningen och kan väl knappast hota med att gå till polisen.
Och naturligtvis har vi en "Stephanie" och Kevin heter egentligen... Brian.
Journalisten avslöjade ju Tommy ang ciggen. Därav dödades hans bror.
Sophie ska givetvis dra men har lärt sig att ljuga. Eller ja nu vet vi ju inte om de kan dra med tanke på avslutningen med cristoffer.
Vad menar du med Stephanie och Kevin? Brian...
Hade inte Kevin/Brian suttit i rullstol hade han ju varit mördaren men nu kanske han bara är hjärnan bakom allt eventuellt tillsammans med WT-Nicole.
Är förbannad på mig själv att jag ännu inte löst alla trådar. Snart gör jag en egen tavla som poliserna för att enklare se sambanden mellan alla haha
Serien lämnar det väl ändå helt fritt för tolkning huruvida Henrik är ett as som ligger med en ny? Och en av "de bruna och svarta" som du kallar dem är ju ändå lite av en bad guy i det här avsnittet? (Moyo som inte hämtade Tommy).
Ta av dig vit kränkt man-glasögonen.
Hon har givetvis inte hängt sig med flit, hon avrättas genom hängning för att straffa Moyo. Mördaren var på plats för att dokumentera hängningen och skicka till Moyo. Om Henrik blir skjuten nu är det en oplanerad handling för att hindra att han räddar Sandra, oklart om mördaren räknar det som en arkebusering när det sker under så kaotiska former, men kanske.
Arkebusering av Henrik? Är inte arkebusering när typ flera personer i tex en ring avrättar en person med ett varsitt skott men ingen vet vem som har de mjuka/hårda skotten. Lite som i filmen jägarna.
Bra tanke gällande att det bara är en slump att Henrik kommer dit. För egentligen ska ju inte Henrik mördas utan möjligen en närstående till honom. Bra iakttaget.
Journalisten avslöjade ju Tommy ang ciggen. Därav dödades hans bror.
Sophie ska givetvis dra men har lärt sig att ljuga. Eller ja nu vet vi ju inte om de kan dra med tanke på avslutningen med cristoffer.
Vad menar du med Stephanie och Kevin? Brian...
Hade inte Kevin/Brian suttit i rullstol hade han ju varit mördaren men nu kanske han bara är hjärnan bakom allt eventuellt tillsammans med WT-Nicole.
Är förbannad på mig själv att jag ännu inte löst alla trådar. Snart gör jag en egen tavla som poliserna för att enklare se sambanden mellan alla haha
Det är inte så lätt att hålla koll på allt i en tv-serie där manusförfattarna väntar tills avsnitt 6 med att introducera seriens huvudperson (Tommy) och mördaren (förmodligen Steph, men vi får se)
Det är inte så lätt att hålla koll på allt i en tv-serie där manusförfattarna väntar tills avsnitt 6 med att introducera seriens huvudperson (Tommy) och mördaren (förmodligen Steph, men vi får se)
Nej vet men menade du att steph och Brian är samma person eller vad menade du med ditt inlägg?
Nej vet men menade du att steph och Brian är samma person eller vad menade du med ditt inlägg?
Nej, jag såg att nån annan skrivit det, men det låter befängt, varför skulle Tommy kalla sin egen son för Steph ? Jag utgår ifrån att det verkligen är dottern till Malene Sonning.
Nej, jag såg att nån annan skrivit det, men det låter befängt, varför skulle Tommy kalla sin egen son för Steph ? Jag utgår ifrån att det verkligen är dottern till Malene Sonning.
Yes tror som dig.
Däremot tror jag den extremt otrevliga morsan till Tommy kan vara inblandad då hon blev släppt alldeles för lättvindigt. Dock ser man ju klart och tydligt att hon inte är mördaren haha.
Nej det ska ju vara den närmaste till "offret" och för äcklet moyo va det ju Sandra så kulan va inte för honom.
Precis. Kulan menad åt Moyo = Sandra skjuten för att göra illa honom. Inte så väl formulerat håller jag med om. Dock påpekade någon att Sandra kan ha blivit mördad genom hängning vilket jag tycker låter fullt möjligt mtp de förutsagda sju dödsstraffsmetoderna.
Vad jag menade med Stephanie och Brian var bara att vi fick två namn till som låter betydligt mer engelska/amerikanska än danska/svenska. Hittills har vi sett Frank, Barbara, Kevin, William, Leonora, Nicole, Sonny, Tommy, Douglas och (kind of) Richard (stavningen!), Morgan och Sandra.
Varför gjorde Tommy förresten intervjun med Richard, när detta bara kunde göra hans utsatta situation ännu farligare (även om Richard inte nämnt hans vana att bryta av cigaretter så skulle ju William förstå att det fanns en läcka någonstans)? Bron-gangsters - för dumma för att syssla med brott, och för dumma för att inse detta och välja en annan bransch....
Tommy var öht av allt att döma kass som småbrottsling, informatör, kärlekspartner och förälder, så det är svårförståeligt att någon eller några skulle gå så långt för att hämnas honom. Om det nu är Steph och/eller BriKevin (nya SebJens-portmanteau:et!) så är de sjukare än SebJens och Emil tillsammans.
Senast redigerad av Kastarn 2018-02-05 kl. 01:54.
Jag tror det kommer visa sig att den danska teknikern som fick i uppdrag av Lillian att hitta polisläckan faktiskt själv är läckan. Varit märkligt tyst om det sedan hon fick den uppgiften. Tänker mig att den svenska teknikern kanske upptäcker hur det ligger till.
Skulle ju då även kunna vara hon som tipsat mördaren/mördarna om vilka som kan anses bära skulden för Tommys död.
Tror inte gatutjejerna är hans döttrar, alldeles för uppenbart. Däremot tjejen, som sonen till taxichauffören träffade i silon bland möblerna, kan mycket väl vara en av döttrarna.
Långskott, men tjejen som saga träffade berättade om ”någon snubbe på hennes jobb”, var ju så killen och hans mamma kom till den byn, genom en kille på jobbet.
Det enda som inte går ihop är att Astrid i silon pratade svenska.
fy fan va smart du är!! jag kom inte på det förs än kvällens avsnitt, alltså avsnitt 6.. så måste det ju vara!