Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-04, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda

Nej det ska ju vara den närmaste till "offret" och för äcklet moyo va det ju Sandra så kulan va inte för honom.
Citera
2018-02-04, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastarn
OK, så hittills:

Journalisten avslöjade ju Tommy ang ciggen. Därav dödades hans bror.

Sophie ska givetvis dra men har lärt sig att ljuga. Eller ja nu vet vi ju inte om de kan dra med tanke på avslutningen med cristoffer.

Vad menar du med Stephanie och Kevin? Brian...

Hade inte Kevin/Brian suttit i rullstol hade han ju varit mördaren men nu kanske han bara är hjärnan bakom allt eventuellt tillsammans med WT-Nicole.

Är förbannad på mig själv att jag ännu inte löst alla trådar. Snart gör jag en egen tavla som poliserna för att enklare se sambanden mellan alla haha
Citera
2018-02-04, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pex
Ta av dig vit kränkt man-glasögonen.

Arkebusering av Henrik? Är inte arkebusering när typ flera personer i tex en ring avrättar en person med ett varsitt skott men ingen vet vem som har de mjuka/hårda skotten. Lite som i filmen jägarna.

Bra tanke gällande att det bara är en slump att Henrik kommer dit. För egentligen ska ju inte Henrik mördas utan möjligen en närstående till honom. Bra iakttaget.
Citera
2018-02-04, 23:57
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Journalisten avslöjade ju Tommy ang ciggen. Därav dödades hans bror.

Sophie ska givetvis dra men har lärt sig att ljuga. Eller ja nu vet vi ju inte om de kan dra med tanke på avslutningen med cristoffer.

Vad menar du med Stephanie och Kevin? Brian...

Hade inte Kevin/Brian suttit i rullstol hade han ju varit mördaren men nu kanske han bara är hjärnan bakom allt eventuellt tillsammans med WT-Nicole.

Är förbannad på mig själv att jag ännu inte löst alla trådar. Snart gör jag en egen tavla som poliserna för att enklare se sambanden mellan alla haha
Det är inte så lätt att hålla koll på allt i en tv-serie där manusförfattarna väntar tills avsnitt 6 med att introducera seriens huvudperson (Tommy) och mördaren (förmodligen Steph, men vi får se)
Citera
2018-02-04, 23:59
Medlem
Citat:
Det är inte så lätt att hålla koll på allt i en tv-serie där manusförfattarna väntar tills avsnitt 6 med att introducera seriens huvudperson (Tommy) och mördaren (förmodligen Steph, men vi får se)

Nej vet men menade du att steph och Brian är samma person eller vad menade du med ditt inlägg?
Citera
2018-02-05, 00:09
Citat:
Nej vet men menade du att steph och Brian är samma person eller vad menade du med ditt inlägg?
Nej, jag såg att nån annan skrivit det, men det låter befängt, varför skulle Tommy kalla sin egen son för Steph ? Jag utgår ifrån att det verkligen är dottern till Malene Sonning.
Citera
2018-02-05, 00:16
Medlem
Citat:
Nej, jag såg att nån annan skrivit det, men det låter befängt, varför skulle Tommy kalla sin egen son för Steph ? Jag utgår ifrån att det verkligen är dottern till Malene Sonning.

Yes tror som dig.

Däremot tror jag den extremt otrevliga morsan till Tommy kan vara inblandad då hon blev släppt alldeles för lättvindigt. Dock ser man ju klart och tydligt att hon inte är mördaren haha.
Citera
2018-02-05, 00:47
Medlem
Citat:
Nej det ska ju vara den närmaste till "offret" och för äcklet moyo va det ju Sandra så kulan va inte för honom.
Precis. Kulan menad åt Moyo = Sandra skjuten för att göra illa honom. Inte så väl formulerat håller jag med om. Dock påpekade någon att Sandra kan ha blivit mördad genom hängning vilket jag tycker låter fullt möjligt mtp de förutsagda sju dödsstraffsmetoderna.
Citera
2018-02-05, 00:52
Medlem
Malene kan jag inte släppa. Hon är ju mamma till Steph, och därmed närstående till en som stod i direkt förbindelse till Tommy.

Behövde hon ett falskt pass för att fly till dottern i Colombia? Tänker på ”blond, 55, Louise”.
Citera
2018-02-05, 01:37
Medlem
Vad jag menade med Stephanie och Brian var bara att vi fick två namn till som låter betydligt mer engelska/amerikanska än danska/svenska. Hittills har vi sett Frank, Barbara, Kevin, William, Leonora, Nicole, Sonny, Tommy, Douglas och (kind of) Richard (stavningen!), Morgan och Sandra.

Varför gjorde Tommy förresten intervjun med Richard, när detta bara kunde göra hans utsatta situation ännu farligare (även om Richard inte nämnt hans vana att bryta av cigaretter så skulle ju William förstå att det fanns en läcka någonstans)? Bron-gangsters - för dumma för att syssla med brott, och för dumma för att inse detta och välja en annan bransch....

Tommy var öht av allt att döma kass som småbrottsling, informatör, kärlekspartner och förälder, så det är svårförståeligt att någon eller några skulle gå så långt för att hämnas honom. Om det nu är Steph och/eller BriKevin (nya SebJens-portmanteau:et!) så är de sjukare än SebJens och Emil tillsammans.
Senast redigerad av Kastarn 2018-02-05 kl. 01:54.
Citera
2018-02-05, 01:56
Medlem
Cerrutis avatar
Jag tror det kommer visa sig att den danska teknikern som fick i uppdrag av Lillian att hitta polisläckan faktiskt själv är läckan. Varit märkligt tyst om det sedan hon fick den uppgiften. Tänker mig att den svenska teknikern kanske upptäcker hur det ligger till.

Skulle ju då även kunna vara hon som tipsat mördaren/mördarna om vilka som kan anses bära skulden för Tommys död.
Citera
2018-02-05, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repeatz
Tror inte gatutjejerna är hans döttrar, alldeles för uppenbart. Däremot tjejen, som sonen till taxichauffören träffade i silon bland möblerna, kan mycket väl vara en av döttrarna.
Långskott, men tjejen som saga träffade berättade om ”någon snubbe på hennes jobb”, var ju så killen och hans mamma kom till den byn, genom en kille på jobbet.
Det enda som inte går ihop är att Astrid i silon pratade svenska.

fy fan va smart du är!! jag kom inte på det förs än kvällens avsnitt, alltså avsnitt 6.. så måste det ju vara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in