Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Så mycket ideer om personerna i denna familj, så lite underlag om vad som hänt, och hur.
Min enkla slutsats är att "normala" vuxna inte dödar sina barn, som många skrivit. Och sannolikt har barnen blivit dödade, även om det inte är helt bekräftat, kan man nog utgå från det!?
Vari består då abnormaliteten hos de vuxna?
Att H haft cancer som återkommit duger inte för mig som skäl att döda sina barn och sig själv. O ska enligt några varit allt tröttare under hösten, av vilket skäl?
Jag röstar på att både H och O hade autistiska drag, och att familjelivet var övermäktigt för dom. Dom klarar sig var och en i vardagslivet/arbetslivet, men inte att driva upp två döttrar. Det är mer än skumt att flickorna skulle vara hemma, och åtskiljas från en "normal" barndom med skola och kompisar.
Exakt vad som gjorde att de, döttrarna, hölls borta från ett vanligt liv, är omöjligt att säga, men det hade nog med föräldrarnas verklighetsbild att göra, någon av dom, eller bådas. Jag kan underskatta den psykosomatiska åkomman "trötthetssyndrom", känner inte till den, men har jobbat med Asperger-ungdomar i snart 10 år, och vet att flera av dom har ofantliga energitjuvar i vardagen, där den mesta energin försvinner ( medan några har knappt alls några). Gemensamt för dom är att det är svårt att se dom som fungerande föräldrar, särskilt om de gifter sig med varandra och skaffar barn.....
Håller med dig , förutom att jag kan tänka mig då
ärftligheten ligger väldigt högt inom ASD, att båda döttrarna
hade ASD och jag kan mycket väl tänka mig att den äldsta orkade inte med skolan pga
det.Det yngre barnet tog efter.
Att barnen var hemma, tog tid och uppoffring från de
högpresterande föräldrarna som kan ha lett till stress,
nedstämndhet och tunnelseende.
ASD underlättar inte vid sådana situationer.
Oskars status och en verbal skicklilighet får mig att undra
om skolpersonalen blev bortdribbade, blev denna familj
särbehandlad av skolan?