2018-02-04, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är rätt många uppbrott för två barn..
En del barn gråter till och med när man byter bil och saknar det gamla bilskrället.
Att flera gånger byta hus, sälja sommarställe, byta skola, säga adjö till kompisar, avsluta närheten till morföräldrar, upphöra med sin fotbollshobby - borde kunna få vem som helst att tappa fotfästet och tappa sugen och till slut bli liggande i sängen. Frågan är vad som kom först - alla uppbrott eller barnens trötthet?

Du, läkarn. Kan du inte bara gå in på jobbdatorn och kolla vad flickorna hade för sjukdom?

Citat:
Ursprungligen postat av manot
Med tanke på att föräldrarna själva gått i skola så är det konstigt, ja.
Och avskärmandet gällande bostaden, här är en bild på planket och den höga häcken som omgärdar huset:
https://skd-1e9a.kxcdn.com/2018/01/10123858/04d8f04d6bec5d8c09f956437a4acfea_7110673-600x337.jpg
Högt plank och tät, hög häck.
Ingen ser in och ingen ser heller ut.

Och hur länge har planket stått där? Före eller efter dom köpte huset?
Att häcken stått där i många år kan vi iallafall va helt säkra på.
Citera
2018-02-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Du, läkarn. Kan du inte bara gå in på jobbdatorn och kolla vad flickorna hade för sjukdom?

Och hur länge har planket stått där? Före eller efter dom köpte huset?
Att häcken stått där i många år kan vi iallafall va helt säkra på.

Och? Vad skulle det ha för betydelse, menar du?
Citera
2018-02-04, 21:29
Avslutad
Citat:
[/b]
Och? Vad skulle det ha för betydelse, menar du?

Jag vet att det är fult att svara på en fråga med en motfråga. Men i det här sällskapet skiter jag i det.
Ja, vad har planket och häcken för betydelse menar du?
Citera
2018-02-04, 21:34
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Som jag sade hetsen på sjuka driver folk till mord. Jag har glömt att tala om hur försäkringskassan trakasserat denna grupp, istället för att hata på sjuka människor i en tråd där hat har drivit föräldrar att döda sina barn, ska du inte ta och kolla upp vad du pratar om först.

Det massiva hat som denna sjukdom (eftersom man inte nått konsensus i forskarvärlden) får utstå är självklart en bidragande orsak till det som skett. Kanske huvudorsaken.

Jag är med dig i det här resonemanget till fullo.
Så lite kunskap och nyfikenhet det finns att förstå sig på
de här symtomen!
Citera
2018-02-04, 21:35
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Jag vet att det är fult att svara på en fråga med en motfråga. Men i det här sällskapet skiter jag i det.
Ja, vad har planket och häcken för betydelse menar du?

Jag tycker det är smart att svara med en motfråga. Det får den andre att utveckla sitt svar...
Citera
2018-02-04, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Jag tycker det är smart att svara med en motfråga. Det får den andre att utveckla sitt svar...

Ja det har du rätt i. Men i min uppfostran fick jag lära mig att svara på frågor, inte käfta emot. Men du har en poäng där.
Citera
2018-02-04, 21:45
Medlem
Måste bara fråga. Varför är det så viktigt vem som ärver av vem? Det har väl inget med just denna familjen att göra utan efterlevande och jag tror inte det är så uppskattat av dem att få sina privatliv inblandade. Tror de löser detta själv och de vet ju om det finns andra barn från tidigare förhållanden mm. De hade kanske inget att efterlämna sig. var kanske skulder på allt. HBs företag är även systern i styrelsen.

Enligt videon/brevet så är båda skyldiga till allt. inte den ena eller den andra. Sen kostar det en hel del för begravningar mm så det blir kanske inget kvar till de efterlevande
Citera
2018-02-04, 21:55
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ja det har du rätt i. Men i min uppfostran fick jag lära mig att svara på frågor, inte käfta emot. Men du har en poäng där.

Ja, i många sammanhang har man kallat det att "käfta emot" men egentligen handlar ju en motfråga om nyfikenhet och den som ser det som ett hot har egentligen inte mycket på fötterna: )
Citera
2018-02-04, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är rätt många uppbrott för två barn..
En del barn gråter till och med när man byter bil och saknar det gamla bilskrället.
Att flera gånger byta hus, sälja sommarställe, byta skola, säga adjö till kompisar, avsluta närheten till morföräldrar, upphöra med sin fotbollshobby - borde kunna få vem som helst att tappa fotfästet och tappa sugen och till slut bli liggande i sängen. Frågan är vad som kom först - alla uppbrott eller barnens trötthet?

Ständiga uppbrott från en familj som skyr insyn, ingen får se in i familjen, förutom skolan, för det kunde inte föräldrarna hindra, isolerat först det ena barnet i hemmet sedan det andra, i ett hus där man varken har kunnat se in eller ut från.
Sedan blir man mördad.

Barn är mycket anpassningsbara, så ganska sällsynt även det att samtliga barn i en familj inte kunnat "anpassa sig"?:-/
Jag säger, fritt ur minnet, som äldsta flickans rektor sa barnen har aldrig varit till besvär men inne i familjen fanns det problem.
Citera
2018-02-04, 22:19
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Måste bara fråga. Varför är det så viktigt vem som ärver av vem? Det har väl inget med just denna familjen att göra utan efterlevande och jag tror inte det är så uppskattat av dem att få sina privatliv inblandade. Tror de löser detta själv och de vet ju om det finns andra barn från tidigare förhållanden mm. De hade kanske inget att efterlämna sig. var kanske skulder på allt. HBs företag är även systern i styrelsen.

Enligt videon/brevet så är båda skyldiga till allt. inte den ena eller den andra. Sen kostar det en hel del för begravningar mm så det blir kanske inget kvar till de efterlevande

Arvsgången baseras på vem som är förövare och i vilken ordning de dött. Det är helt ointressant vem som ärver eller hur mycket, men det ger en liten beskrivning av vad som hänt.
Dessutom är det ur arvsjuridiskt synpunkt ett skäl till att utreda vem som gjort vad och när.
Senast redigerad av Solglittret 2018-02-04 kl. 22:28.
Citera
2018-02-04, 22:21
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Över min döda kropp.
Citera
2018-02-04, 22:23
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
[/b]

Ständiga uppbrott från en familj som skyr insyn, ingen får se in i familjen, förutom skolan, för det kunde inte föräldrarna hindra, isolerat först det ena barnet i hemmet sedan det andra, i ett hus där man varken har kunnat se in eller ut från.
Sedan blir man mördad.

Barn är mycket anpassningsbara, så ganska sällsynt även det att samtliga barn i en familj inte kunnat "anpassa sig"?:-/
Jag säger, fritt ur minnet, som äldsta flickans rektor sa barnen har aldrig varit till besvär men inne i familjen fanns det problem.
Ja barnen var inte problemet här...Det var något annat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in