2018-02-04, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nu är du bara så larvig att jag inte ids bry mig om ditt trams längre. Synd, du kunde använt ditt uppenbara engagemang på så mycket bättre vis.

Genom att hålla med dig eller vadå?
Citera
2018-02-04, 21:54
Medlem
Andel mistenkelige utøvere

Russia
34%
France
29%
Austria
28%
Turkey
25%
Poland
23%
Germany
22%
Kazakhstan
19%
Ukraine
18%
Canada
18%
China
18%
Switzerland
18%
USA
17%
Croatia
17%
Slovakia
16%
Slovenia
16%
Japan
15%
Czech Republic
15%
Finland
13%
Belarus
13%
Sweden
13%
Spain
13%
Norway
12%
Italy
12%
Estonia
12%
Australia
9%
Hungary
8%
Macedonia
8%
Latvia
7%
Armenia
7%
Bulgaria
7%
Denmark
7%
Only includes countries with at least 12 athletes in the database
Citera
2018-02-04, 21:54
Moderator
Dr Kings avatar
Känns ganska klart att det rör sig om Jörgen Brink. Efter en medioker karriär hade han ett riktigt bra VM 2003 förutom då han parkerade i backen i stafetten. Fortfarande aktiv i och med att han åker långsloppsvärldscupen.
Citera
2018-02-04, 21:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
[/b]

Genom att hålla med dig eller vadå?
Genom att leva i verkligheten. Om du på fullaste allvar tror att lagläkarna är där för att se till att dopingen funkar som det ska är det inte ens lönt att bemöta dig mer.
Citera
2018-02-04, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Oj! Det var väldigt intressant information om åkaren är "aktiv i landslaget idag". Även Emil Jönsson ska då vara med på listan (inte med till OS, men fortfarande med i landslaget)!

Kriterierna jag gått från är att åkaren varit aktiv under perioden 2001-2010 (där har jag räknat med att han har varit aktiv i WC) och fortfarande är aktiv i LANDSLAGET. Då får vi:

HELLNER Marcus*
JOENSSON Emil*
RICKARDSSON Daniel*
PETERSON Teodor*

Vi vet fortfarande inte om det är en medaljör i mästerskap mellan 2001 och 2010, MEN, skulle det vara det återstår bara:

HELLNER Marcus*
RICKARDSSON Daniel*

Jag gjorde tidigare en lista där jag konstaterade att samtliga av Rickardsson, Peterson och Jönsson missade sina formtoppar till OS 2010 och presterade sämre än under tidigare på säsongen.

Hellner däremot formtoppade bättre än konkurrenterna och gjorde sitt livs lopp i Skiathlon i OSS 2010.

Allt annat än att det rör sig om Hellner är en stor överraskning men kan naturligtvis inte uteslutas.
Senast redigerad av Mafia 2018-02-04 kl. 21:58.
Citera
2018-02-04, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Mycket möjligt men Magnusson säger ju att åkaren är aktiv i landslaget idag.
Till P4 Extra sa Svenungsson att åkaren är aktiv idag, ingenting nämndes om landslaget.

Jag har bara sett uttrycket "aktiv i landslaget" i artikeln i Expressen, men de har ju hänvisat till P4 Extra-intervjun i sina andra artiklar. I artikeln finns inte något citat från Svenungsson, så det där med landslaget kan likaväl vara en miss/överdrift från Expressen.

Förövrigt är Emil Jönsson definitivt aktiv i landslaget idag.
Citera
2018-02-04, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Klart som fanken han blir irriterad, UG väntar äckligt taktiskt med att släppa denna "bomb" till mindre än en vecka innan Olympiska Spelen startar..

Ingen svensk har åkt fast i ett dopningstest, utan man har bara ett blodpass som visar avvikelser, alltså inga konkreta bevis utan enbart antydningar..

Dessutom går man ut och säger att åkaren är aktiv idag, vilket förstås är mycket värre än om det var någon avdankad snubbe långt bak i tiden..

Man gör precis allt för att försöka få så mycket uppmärksamhet som möjligt till sitt program och vill att folk ska spekulera hej vilt om vem denne åkare är, vilket ju precis skett här inne..

Skulle landslagsläkaren vara glad? Man förbereder sig i 4 år för ett olympiskt spel och det här är väl det sista man vill fokusera på, så här dagarna innan spelen..

Mycket går ut på att skapa lugn och harmoni i truppen, sedan kommer programmet med detta i de allra sista förberedelserna..

Säger inte att det kan ha förekommit doping bland någon enskild aktiv (dock aldrig som lag under denna tid), men vidrigt hur UG väntar in i det längsta med att släppa detta och iom utpekandet att åkaren är aktiv, så skapar man ännu mera indicier.. Man vill att folk ska sitta och spekulera i namn, bara för att få ännu mer publicitet..

Att det är en värdelös uppladdning för våra svenska skidåkare inför OS och att man med ryktesspridningen smutskastar rena åkare skiter man fullständigt i, fy f*n..

Man mår illa när man läser i tråden hur det spekuleras i vem det kan vara, såg att någon t.ex. redan dömt ut Hellner, så jäkla dåligt..

Ser att "Pliggen" själv uttalat sig nu i Sport-Expressen och det skiljde ju inte alltför mycket mot mitt inlägg..
Citera
2018-02-04, 21:58
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Jag gjorde tidigare en lista där jag konstaterade att samtliga av Rickardsson, Peterson och Jönsson missade sin formtoppade till OS 2010 och presterade sämre än under tidigare på säsongen.

Hellner däremot formtoppade bättre än konkurrenterna och gjorde sitt livs lopp i Skiathlon i OSS 2010.
Om du såg loppet så vet du också att det till stor del berodde på en i skidsammanhang ovanlig, men i detta lopp lyckad lagkörning.
Citera
2018-02-04, 21:59
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Känns ganska klart att det rör sig om Jörgen Brink. Efter en medioker karriär hade han ett riktigt bra VM 2003 förutom då han parkerade i backen i stafetten. Fortfarande aktiv i och med att han åker långsloppsvärldscupen.

Fast Swenungsson ska ha sagt att det är en aktiv åkare i LANDSLAGET idag, det utesluter Brink. Utesluter dock inte att Brink inte vara ren i Val di Fiemme 2003, men han är inte den åkare vi pratar om nu.
Citera
2018-02-04, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Genom att leva i verkligheten. Om du på fullaste allvar tror att lagläkarna är där för att se till att dopingen funkar som det ska är det inte ens lönt att bemöta dig mer.

Men vad gör läkaren då? Förutom att gå ronden på kvällen och dela ut goodiebags innehållandes pillercocktails på huvudkuddarna?
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
JO är en hyvens man, ärlig och seriös. Glöm sådana fantasier.Har träffat JO.

När man utreder dopning så görs det inte över en kopp kaffe där man bedömer hur hyvens någon är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Till P4 Extra sa Svenungsson att åkaren är aktiv idag, ingenting nämndes om landslaget.

Jag har bara sett uttrycket "aktiv i landslaget" i artikeln i Expressen, men de har ju hänvisat till P4 Extra-intervjun i sina andra artiklar. I artikeln finns inte något citat från Svenungsson, så det där med landslaget kan likaväl vara en miss/överdrift från Expressen.

Förövrigt är Emil Jönsson definitivt aktiv i landslaget idag.

Nya uppgifter ikväll. Du kan utgå ifrån att journalisten vet vem det är, men väljer att anonymisera.
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Och dessutom:
Enligt SVT:s reporter Magnus Svenungsson är åkaren, som anonymiseras i programmet, aktiv i landslaget i dag.
https://www.expressen.se/sport/os-2018/svenska-stjarnorna-i-interna-diskussioner/
Senast redigerad av Mafia 2018-02-04 kl. 22:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in