2018-02-04, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Fast är inte er trupp (inkl det gågna sommarfönstret) vassare än Djurgårdens dito? Lite glädje för er borde det bli på ert delade plastgräs?
Hmm. Målvaktsmässigt är vi jämnstarka med två av seriens främsta i Wiland och Isaksson.
Försvarsmässigt håller jag dif högre med aset Olsson och Bejimo som utropstecken. Degerlund, Fenger och Paulsen i all ära men förstnämnde är ännu fortfarande lite för grön och den andra dras med skador. Paulsen är mest vass när han får bilda mittlås med Fenger, med Degerlund blir det svajigt. Sandberg vet jag inte hur han ser ut och Solheim är ett no no.

Mittfältet är väl hyfsat jämnt och anfallet känns vårt vassare med Svendsen som nyckelspelare.

Så överlag är väl trupperna rätt jämna men lika klart som att dif inte kommer vinna något derby kommer vi bli sämst i stan (i allsvenskan) som vi blir varenda jävla år.
2018-02-05, 17:19
Medlem
Tidig tippning:

1. AIK
2. Malmö FF
3. BK Häcken
4. IFK Norrköping
5. Östersunds FK
6. Djurgårdens IF
7. IF Elfsborg
8. Dalkurd FF
9. IFK Göteborg
10. Örebro SK
11. Hammarby IF
12. Kalmar FF
13. IK Sirius
————————————
14. GIF Sundsvall
————————————
15. IF Brommapojkarna
16. Trelleborgs FF
2018-02-06, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIK127
Tidig tippning:

1. AIK
2. Malmö FF
3. BK Häcken
4. IFK Norrköping
5. Östersunds FK
6. Djurgårdens IF
7. IF Elfsborg
8. Dalkurd FF
9. IFK Göteborg
10. Örebro SK
11. Hammarby IF
12. Kalmar FF
13. IK Sirius
————————————
14. GIF Sundsvall
————————————
15. IF Brommapojkarna
16. Trelleborgs FF

Rätt bra tippning från vad jag tror. Tror Elfsborg kommer ett steg up och DIF ett steg ner samt att ÖSK och Hammarby går ett steg upp med IFK Göteborg som 11:a
2018-02-06, 08:46
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

kommer vi bli sämst i stan (i allsvenskan) som vi blir varenda jävla år.

Inte för att vara sån.. Men det där snacket är ynkligt. Ni är verkligen loser Bajen, men inte pga sportsliga resultat.
2018-02-06, 09:35
Medlem
bagarn29s avatar
AB hade ett tidigt tips som jag inte hittar nu men jag skrev ner det:

1 MFF
2 AIK
3. Norrköping
4. Östersund
5. DIF
6. Häcken
7. Elfsborg
8. Göteborg
9. BP
10. Kalmar
11. Hammarby
12. Örebro
13. Trelleborg
--------------------------
14. Sundsvall
15. Sirius
16. Dalkurd

Vad säger ni är AB rätt ute?
2018-02-06, 09:38
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Tidig tippning:

1. AIK
2. Malmö FF
3. BK Häcken
4. IFK Norrköping
5. Östersunds FK
6. Djurgårdens IF
7. IF Elfsborg
8. Dalkurd FF
9. IFK Göteborg
10. Örebro SK
11. Hammarby IF
12. Kalmar FF
13. IK Sirius
————————————
14. GIF Sundsvall
————————————
15. IF Brommapojkarna
16. Trelleborgs FF

Vad talar för att Dalkurd skulle bli 8?
2018-02-06, 13:35
Medlem
Bestialisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

1 MFF
2 AIK
3. Norrköping
4. Östersund
5. DIF
6. Häcken
7. Elfsborg
8. Göteborg
9. BP
10. Kalmar
11. Hammarby
12. Örebro
13. Trelleborg
14. Sundsvall
15. Sirius
16. Dalkurd

Känns som att Brommapojkarna ligger lite högt där? Har svårt att se dem klara sig från bottenstriden. Är inte heller övertygade om att Östersund kommer ligga så högt faktiskt, men det återstår att se. Beror ju också på eventuella transfers i sommar också.
2018-02-06, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Vad talar för att Dalkurd skulle bli 8?

Dalkurd hade i S1 en väldigt bra trupp och man har spetsat väldigt mycket inför sin debutsäsong. De kommer nog chocka många av oss och tror absolut att dem kan nå en mittenplacering. Laget spelar väldigt spanskt, dvs. högt speltempo och stort bollinnehav. Tror dem kan dansa med många av lagen kommande säsong.
2018-02-06, 15:02
Medlem
Korders avatar
Tycker ovan nämnda tips från Sportbladet ser ovanligt rimligt ut, inte minst med tanke på att det är ärkesopan Alfelt som gissat, även om det förstås som alltid är rätt lönlöst att gissa sluttabell i februari.

Citat:
Dalkurd hade i S1 en väldigt bra trupp och man har spetsat väldigt mycket inför sin debutsäsong. De kommer nog chocka många av oss och tror absolut att dem kan nå en mittenplacering. Laget spelar väldigt spanskt, dvs. högt speltempo och stort bollinnehav. Tror dem kan dansa med många av lagen kommande säsong.

När blev högt tempo en spansk företeelse?
Senast redigerad av Korder 2018-02-06 kl. 15:05.
2018-02-06, 15:58
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:

Så där låter det om 100% av lagen som går upp, "vågar spela sig ur situationer, inget tjångargäng, tror de överraskar", sen blir det samma gamla vända som vanligt, en trött bottenstrid eller mitten för att sedan åka ur S2.
2018-02-06, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Inte för att vara sån.. Men det där snacket är ynkligt. Ni är verkligen loser Bajen, men inte pga sportsliga resultat.
Bara för att man har en dos av självinsikt behöver det inte vara synonymt med att vara en förlorare. Men i Solna resonerar man väl så.

Ungefär 5-6 matcher per år slutar dock i konfrontation med andra Bajare då jag är extremt kritisk mot mitt lag och allergisk mot ovanan att applådera ett lag som ej gör sitt jobb på banan. Dessa supportrar brukar jag själv tycka det luktar lite förlorare om.
Senast redigerad av TrogenHammarby 2018-02-06 kl. 18:24.
2018-02-06, 21:55
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

1 MFF
2 AIK
3. Norrköping
4. Östersund
5. DIF
6. Häcken
7. Elfsborg
8. Göteborg
9. BP
10. Kalmar
11. Hammarby
12. Örebro
13. Trelleborg
14. Sundsvall
15. Sirius
16. Dalkurd

Ren hipsterism att ha Östersund utanför topp3, att ha Sirius på nedflyttningsplats, att ha Trelleborg över nedflyttningsplats, och att ha BP på sjuka nionde plats. Vet Alfelt vem Gykoeres är? Kevin Kabran? Allvarligt...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in