Citat:
Ursprungligen postat av
joannaw
Längst ner på den här sidan verkar det finnas en ljudfil med larmsamtalet. Jag vet ej om den fungerar - vågar inte prova själv (vill inte skrämma upp mitt barn som sitter bredvid).
Sidan:
https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/knutby-artikel/43388-djavulen-gommer-sig-i-detaljerna/
Tack igen joannaw!
Jag blir riktigt upprörd över det jag läser. Jag minns det och nu bubblar det upp igen. Människan som är skjuten i bröstet och ansiktet måste själv ringa SOS Alarm, samtidigt som det finns folk i bakgrunden som småpratar om ditten å datten. Första hjälpen; Hjärta-Lung, stoppa blodflöde, Larma! Alla kan det och alla vet att så gör man, nuförtiden. Alla utom i Jesuland uppenbarligen.
citat från Paragraf:
Klockan är 04.42 när Daniel Linde ringer SOS Alarm och med ett skott i bröstet, sönderskjuten käke och blodet bubblande ur munnen försöker förklara vad som hänt. Han är inte ensam i rummet där han blivit skjuten. En annan sektmedlem Samuel Frankner som bor i samma hus finns också där. Men när hans granne och vän Daniel är skjuten och blodet pumpar ur bröstet, så ringer
inte Samuel efter en ambulans. Inte heller försöker han stoppa blodflödet. Utan
han börjar ringa olika sektmedlemmar. I bakgrunden hör man en mumlande röst på bandet – eller är det flera röster?
Vem talar jag med?
När telefonisten inte förstår vad Daniel försöker säga frågar hon om det finns någon annan hon kan prata med, varvid Daniel ropar på Samuel som kommer och tar luren. Man skulle kunna tänka sig att Samuel då hört att Daniel har försökt få dit en ambulans, eller i varje fall förstått det. Om någon har blivit skjuten i bröstet och i huvudet så är det väl minst sagt självklart. Men tydligen inte för Samuel. Han tar luren och frågar:
– Vem är det jag talar med?
..slut citat..
Det gick inte att lyssna på filen men den skrivna texten duger.