2018-02-03, 21:56
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Ja, vad finns inte i knutbytrådarna? Det är något som (trots kortare och längre pauser) gör att man inte riktigt kan släppa trådarna.

Sekten är mer eller mindre upplöst men det har fortfarande inte kommit fram vad som egentligen hände vid främst Helenes mord. Ska folk berätta om det nu eller är fler rädda för att åka dit för delaktighet?

När det gäller "Saras" skott är jag inte så insatt men har svårt att tro långsökta teorier om andra skyttar osv men vad vet jag?

Den som ev vet vad som hände Helene kunde säga det nu kan jag tycka!

Hela pusslet är inte lagt ännu, man har inte hela bilden.

Man vill ha det klart, och om möjligt förstå varför.
Citera
2018-02-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angel of Peace
Hela pusslet är inte lagt ännu, man har inte hela bilden.

Man vill ha det klart, och om möjligt förstå varför.
Daniel, som är oskyldig till all röra, borde väl kunna berätta vem som egentligen sköt honom. Värre med SaFr, men han vet nog en hel del också...
...men det kommer nog.
Citera
2018-02-03, 23:53
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA2.0
Daniel, som är oskyldig till all röra, borde väl kunna berätta vem som egentligen sköt honom. Värre med SaFr, men han vet nog en hel del också...
...men det kommer nog.

Alldeles riktigt, SaFr är en skum typ som har figurerat lite i skymundan i Knutby hela tiden, ofta i olika konstiga sammanhang. Han har väl gått lite under radarn, har jag alltid tyckt.

Någon som vet om han fortfarande finns kvar i Knutby/församlingen? Har han i så fall något officiellt uppdrag i församlingen?
Citera
2018-02-04, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Alldeles riktigt, SaFr är en skum typ som har figurerat lite i skymundan i Knutby hela tiden, ofta i olika konstiga sammanhang. Han har väl gått lite under radarn, har jag alltid tyckt.

Någon som vet om han fortfarande finns kvar i Knutby/församlingen? Har han i så fall något officiellt uppdrag i församlingen?
SaFr och JoFr + en vuxen dotter bor i Västerås numera.
Citera
2018-02-04, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
En sak har gnagt i mig under många år. Minns ni ljuduppspelningarna från SOS-alarm när Daniel Linde själv ringde? De finns ingenstans längre vad jag vet och just därför gnager detta inom mig.

Daniel hade svårt att prata och man hörde andra röster i bakgrunden. DL ropade på dem och då hörs en röst som säger att han ska "ta det lugnt". Jag fick uppfattningen att de andra, rösterna, diskuterade något och minimerade DLs situation. Jag fick känslan av att någon/de hoppades att DL skulle mista medvetandet om det drog ut på tiden.

Någon annan som minns detta?
Enligt Pastor Sulas informationer var det makarna Frankner som lugnt diskuterade om man kanske skulle ringa Helge:

(FB) Knutby-tråden (2006) (39505 - 70216)

Konstigt beteende, men det kan ju vara att de var så drillade i att vara lydiga och lita på Gud eller pastorer hellre än ambulans/polis. Ifall att det skulle vara Gud som anordnat det hela?

Eller så visste någon av dem mer om de ursprungliga planerna? DL skulle ju ha dött ...
Citera
2018-02-04, 11:08
Medlem
Hunnerkungens avatar
Några barn som det verkligen är synd om är Åsas och Patriks.
Nu är de lämnade kvar i huset (som Gud glömde för det är nog osäljbart),
då Åsa numera befinner sig "okänd ort" och Patrik startat upp på annan
plats med sin "nya" familj. Stackars barn
Citera
2018-02-04, 18:07
Medlem
Citat:
Enligt Pastor Sulas informationer var det makarna Frankner som lugnt diskuterade om man kanske skulle ringa Helge:

(FB) Knutby-tråden (2006) (39505 - 70216)

Konstigt beteende, men det kan ju vara att de var så drillade i att vara lydiga och lita på Gud eller pastorer hellre än ambulans/polis. Ifall att det skulle vara Gud som anordnat det hela?

Eller så visste någon av dem mer om de ursprungliga planerna? DL skulle ju ha dött ...

Tack! Då minns jag inte helt fel.
Citera
2018-02-04, 19:42
Medlem
Citat:
Tack! Då minns jag inte helt fel.

Längst ner på den här sidan verkar det finnas en ljudfil med larmsamtalet. Jag vet ej om den fungerar - vågar inte prova själv (vill inte skrämma upp mitt barn som sitter bredvid).

Sidan: https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/knutby-artikel/43388-djavulen-gommer-sig-i-detaljerna/
Citera
2018-02-04, 20:37
Medlem
Citat:
Längst ner på den här sidan verkar det finnas en ljudfil med larmsamtalet. Jag vet ej om den fungerar - vågar inte prova själv (vill inte skrämma upp mitt barn som sitter bredvid).

Sidan: https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/knutby-artikel/43388-djavulen-gommer-sig-i-detaljerna/

Tack igen joannaw!

Jag blir riktigt upprörd över det jag läser. Jag minns det och nu bubblar det upp igen. Människan som är skjuten i bröstet och ansiktet måste själv ringa SOS Alarm, samtidigt som det finns folk i bakgrunden som småpratar om ditten å datten. Första hjälpen; Hjärta-Lung, stoppa blodflöde, Larma! Alla kan det och alla vet att så gör man, nuförtiden. Alla utom i Jesuland uppenbarligen.

citat från Paragraf:
Klockan är 04.42 när Daniel Linde ringer SOS Alarm och med ett skott i bröstet, sönderskjuten käke och blodet bubblande ur munnen försöker förklara vad som hänt. Han är inte ensam i rummet där han blivit skjuten. En annan sektmedlem Samuel Frankner som bor i samma hus finns också där. Men när hans granne och vän Daniel är skjuten och blodet pumpar ur bröstet, så ringer inte Samuel efter en ambulans. Inte heller försöker han stoppa blodflödet. Utan han börjar ringa olika sektmedlemmar. I bakgrunden hör man en mumlande röst på bandet – eller är det flera röster?
Vem talar jag med?
När telefonisten inte förstår vad Daniel försöker säga frågar hon om det finns någon annan hon kan prata med, varvid Daniel ropar på Samuel som kommer och tar luren. Man skulle kunna tänka sig att Samuel då hört att Daniel har försökt få dit en ambulans, eller i varje fall förstått det. Om någon har blivit skjuten i bröstet och i huvudet så är det väl minst sagt självklart. Men tydligen inte för Samuel. Han tar luren och frågar:
– Vem är det jag talar med?
..slut citat..

Det gick inte att lyssna på filen men den skrivna texten duger.
Citera
2018-02-04, 21:25
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Tack igen joannaw!
Jag blir riktigt upprörd över det jag läser. Jag minns det och nu bubblar det upp igen. Människan som är skjuten i bröstet och ansiktet måste själv ringa SOS Alarm, samtidigt som det finns folk i bakgrunden som småpratar om ditten å datten. Första hjälpen; Hjärta-Lung, stoppa blodflöde, Larma! Alla kan det och alla vet att så gör man, nuförtiden. Alla utom i Jesuland uppenbarligen.
citat från Paragraf:
Klockan är 04.42 när Daniel Linde ringer SOS Alarm och med ett skott i bröstet, sönderskjuten käke och blodet bubblande ur munnen försöker förklara vad som hänt. Han är inte ensam i rummet där han blivit skjuten. En annan sektmedlem Samuel Frankner som bor i samma hus finns också där. Men när hans granne och vän Daniel är skjuten och blodet pumpar ur bröstet, så ringer inte Samuel efter en ambulans. Inte heller försöker han stoppa blodflödet. Utan han börjar ringa olika sektmedlemmar. I bakgrunden hör man en mumlande röst på bandet – eller är det flera röster?
Vem talar jag med?
När telefonisten inte förstår vad Daniel försöker säga frågar hon om det finns någon annan hon kan prata med, varvid Daniel ropar på Samuel som kommer och tar luren. Man skulle kunna tänka sig att Samuel då hört att Daniel har försökt få dit en ambulans, eller i varje fall förstått det. Om någon har blivit skjuten i bröstet och i huvudet så är det väl minst sagt självklart. Men tydligen inte för Samuel. Han tar luren och frågar:
– Vem är det jag talar med?
..slut citat..
Det gick inte att lyssna på filen men den skrivna texten duger.

Jaha..... Har bestämt för mig att Samuel och KiWi båda var deltidsbrandmän.

För övrigt är Magasinet Para§grafs serie om Knutby alldeles utmärkt. Detta är del 12.

Dessutom sprang ju SaFr strax efter iväg och tillsammans med SuFä
gick in och fann den döda Sanna.
Citera
2018-02-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angel of Peace
Dessutom sprang ju SaFr strax efter iväg och tillsammans med SuFä
gick in och fann den döda Sanna.
En av många märkligheter den där natten 2004...
Varför sprang de dit? För att berätta för HF, sa man... konstigt i en sekt där alla ringer och skickar sms hela tiden. Knappast det normala för en brandman med viss sjukvårdsutbildning.
Citera
2018-02-05, 11:33
Medlem
nabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
Några barn som det verkligen är synd om är Åsas och Patriks.
Nu är de lämnade kvar i huset (som Gud glömde för det är nog osäljbart),
då Åsa numera befinner sig "okänd ort" och Patrik startat upp på annan
plats med sin "nya" familj. Stackars barn
Ja, svårt är det för flera unga vuxna från Knutbysekten. I TV4 och AB berättade Emilie J. oförställt och gripande om sin livshistoria.
Hur kan det kännas för två vuxna barn som befunnit sig i sektens upphöjda särställning och tvingats täcka upp för föräldrarnas (Åsas & Patriks) lögner?
- De sa att vi var bäst av alla barn i Knutby. Därför fick vi dyrast och flest presenter. Andra barn här skulle lyda oss. Mamma sa att hon skulle gifta sig med Jesus. Hon kom inte till föräldramöten i skolan. Hon bodde inte med pappa. Hon pratade på nätterna med medlemmar. Hon kramade farbröder. Hon ville vara med i TV. Pappa bodde med M. i farmors och farfars hus. Så var det. Och frågade nån måste vi säga att det INTE var som det var. Nu är mamma polisanmäld för att hon bestämde hemska saker och för att hon slog, bet och ryckte sina slavvänner i håret. Folk vill härifrån. Pappa har flyttat långt bort. Vi är kvar.
Senast redigerad av nabo 2018-02-05 kl. 11:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in