2018-01-23, 19:32
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Ja, de var nog överlyckliga när de kom på ramslök som de kunde kombinera med en massa annat... Första ny grejen på länge. Sen körde de en period mycket chips som ska smaka som helt andra saker, varma mackor, kebab etc. Nya smaker som är goda för att de passar bra till chips är det dåligt med.

Gårdschips linschips har jag aldrig sett, ska hålla utkik efter dem. De kanske har andra smaker?
Det var inte sourcream iaf har jag för mig. Finns på en matsida ser jag nu. Linschipsen är med smak av parmesan. Quinoachipsen Jalapeno & creme fraiche. Sen fanns det även hummuschips med smak av oregano. Chipsen är gjorda i Finland och inte i deras fabrik i Laholm.
https://www.mat.se/search.html?q=G%C3%A5rdschips
Citera
2018-01-23, 20:59
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Gurka och tomatsmak hade passat med chips.

Gårdschipsen är fina, de rekommenderar jag.

Åtminstone tomat har väl funnits tidigare är jag rätt säker på? Eventuellt i kombination med något (sourcream? ). Gurka skulle jag nog inte vilja ha på chips faktiskt, man ska väl aldrig säga aldrig men jag har svårt att se att det skulle vara gott.

Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Det var inte sourcream iaf har jag för mig. Finns på en matsida ser jag nu. Linschipsen är med smak av parmesan. Quinoachipsen Jalapeno & creme fraiche. Sen fanns det även hummuschips med smak av oregano. Chipsen är gjorda i Finland och inte i deras fabrik i Laholm.
https://www.mat.se/search.html?q=G%C3%A5rdschips

Parmesan brukar vara gott tycker jag, så den ska jag definitivt testa. Jalapeno brukar vara helt okej även om det mest handlar om hetta och inte så mycket om någon stor smak i regel. Men vilka små påsar det var... Redan 150 g som de vanliga är en ganska blygsam storlek. Apropå deras vanliga chips gillar jag verkligen chipotle chili, där är 150 g perfekt att dela.
Citera
2018-01-26, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Kan mycket väl vara en provbatch. Köp på dig!

Min närbutik har varit otroligt dåliga på att plocka in nyheter av chips senaste tiden tyvärr

Förr var chipshyllan fullmatad, nu är den väldigt tam.

Ja enligt Gårdschips är det nya sorter som testas i Halland och på utvalda ÖoB så förhoppningsvis är det lite nya smaskiga sorter på G framöver.
Citera
2018-01-26, 15:01
Medlem
Bergatroll1s avatar
Gillar Estrellas Chipotle chips och linschipsen
Citera
2018-02-02, 20:35
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Hitta en förlorad skatt jag inte sett på många år idag Estrella vinäger
http://sverigeonline.se/images/Estrella_Chips_Salt_Vinegar_300g_1302.jpg

bästa chipsen kmr alltid att vara Estrella sea salt butter, Kan inte förstå att de bara kom
i limited edition, de bör ju dyka upp igen för godare chips har aldrig funnits..

https://scontent-sea1-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e35/18512327_224192841408258_846599630987722752_n.jpg? ig_cache_key=MTUxNTg2NzUyNjI0MDEwOTQwNg%3D%3D.2
Citera
2018-02-04, 18:28
Medlem
Saknar Olw:s Pepparchips
Citera
2018-02-05, 13:49
Medlem
lagerhyllans avatar
Pringles har släppt lite nya mongo smaker...
Citera
2018-02-15, 13:16
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Ja, framförallt Estrella verkar ha slut på fantasi i det avseendet. Förutom deras vanliga Chili-chips så har de nu minst två sorter till med chili, börjar också bli less på det. Även deras Cheddar & chipotle är så starka att man knappt känner någon skillnad mellan dem och de andra med chilismak.

cheddar & chipotle chipsen smakar ju knappt nånting, en del chips kan väl ha lte sting i sig men annars så jävla mjäkiga. Så trist
Citera
2018-02-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hindsight83
Saknar Olw:s Pepparchips
Då är vi 2 men lär aldrig komma tillbaka efter den har fått två chanser.
Citera
2018-03-08, 17:00
Medlem
Bertil85s avatar
Doritos roulette tycker jag är goda.
Några chips i påsen är väldigt starka.
De som inte är det smakar som goda tortillachips.
Citera
2018-03-08, 23:24
Moderator
rotadents avatar
Testade Estrella Nacho Cheese, de var faktiskt riktigt goda. Jag är inte så förtjust i majschips annars, jag förknippar det mest med nachotallrikar och sånt. Det var god ostsmak på de här och de var spröda och fina.
Citera
2018-03-08, 23:42
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagerhyllan
Pringles har släppt lite nya mongo smaker...

Handlade inte denna tråden om chips? :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in