2017-12-06, 02:13
Medlem
Fantantonios avatar
Linschipsen med Sourcream & Onion smak är riktigt god. Verkligen rekommenderar.
Citera
2018-01-12, 16:39
Medlem
Badios avatar
Nyheter 2018.
OLW kommer med två sorters linschips såklart. Estrellas supersuccé kan de inte få ensamrätt på.
Det blir sour-cream onion & sour-cream ramslök (verkligen nyskapande).
Estrellas chipsnyheter är rostad vitlök med havssalt. Sen kommer det tortillachips som de inte har i sortimentet nu. Skulle även komma en variant av mindre fett Grillchips, kommer inte ihåg om det var OLW eller Estrella på dessa.
Citera
2018-01-16, 18:41
Medlem
Hittade i mellandagarna ett gäng nya smaker från Gårdschips/Rootfruit på ÖoB, inga som är listade på deras hemsida. 210g påsar med Dill, Cheddar and Chives, Barbecue och standard sourcream... bl.a. Tyckte Barbecue och Cheddar and Chives var riktigt bra. Hoppas dessa inte bara är tillfälliga. Har dock bara sett dessa på ÖoB så risken är väl överhängande...
Citera
2018-01-17, 18:28
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Hittade i mellandagarna ett gäng nya smaker från Gårdschips/Rootfruit på ÖoB, inga som är listade på deras hemsida. 210g påsar med Dill, Cheddar and Chives, Barbecue och standard sourcream... bl.a. Tyckte Barbecue och Cheddar and Chives var riktigt bra. Hoppas dessa inte bara är tillfälliga. Har dock bara sett dessa på ÖoB så risken är väl överhängande...

Kan mycket väl vara en provbatch. Köp på dig!

Min närbutik har varit otroligt dåliga på att plocka in nyheter av chips senaste tiden tyvärr

Förr var chipshyllan fullmatad, nu är den väldigt tam.
Citera
2018-01-17, 22:51
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Nyheter 2018.
OLW kommer med två sorters linschips såklart. Estrellas supersuccé kan de inte få ensamrätt på.
Det blir sour-cream onion & sour-cream ramslök (verkligen nyskapande).
Estrellas chipsnyheter är rostad vitlök med havssalt. Sen kommer det tortillachips som de inte har i sortimentet nu. Skulle även komma en variant av mindre fett Grillchips, kommer inte ihåg om det var OLW eller Estrella på dessa.

Men alltså, vilka värdelösa smaker på linschipsen. En av dem finns redan och den andra låter äcklig. Jag vill gärna ha fler smaker på den typen av chips, inte att fler märken gör samma eländiga smaker
Citera
2018-01-23, 18:50
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Men alltså, vilka värdelösa smaker på linschipsen. En av dem finns redan och den andra låter äcklig. Jag vill gärna ha fler smaker på den typen av chips, inte att fler märken gör samma eländiga smaker
OLW är patetiska som kallar ena linschipsen för gräddfil & ramslök och den andra för sour cream & onion.
Citera
2018-01-23, 18:52
Moderator
rotadents avatar
Citat:
OLW är patetiska som kallar ena linschipsen för gräddfil & ramslök och den andra för sour cream & onion.

Nästa smak kanske blir gräddfil och sourcream?

Vad de kallar grejerna är ändå mindre viktigt (även om jag håller med om att det här är patetiskt), att hitta smaker som inte redan finns och som faktiskt skulle smaka bra känns viktigare. De måste helt ha tappat all form av inspiration hos chipstillverkarna...
Citera
2018-01-23, 18:56
Medlem
bongsongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Linschipsen med Sourcream & Onion smak är riktigt god. Verkligen rekommenderar.

Håller med. Grymt god.
Citera
2018-01-23, 18:59
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:

Vad de kallar grejerna är ändå mindre viktigt (även om jag håller med om att det här är patetiskt), att hitta smaker som inte redan finns och som faktiskt skulle smaka bra känns viktigare. De måste helt ha tappat all form av inspiration hos chipstillverkarna...

Ja, det börjar bli tjatigt nu med alla varianter av chili och sourcream och olika sorters lök, Det känns som fantasin stannat hos dem.
Citera
2018-01-23, 19:00
Medlem
Badios avatar
Citat:

Ja det vore nått det
Det är trist att sourcream/gräddfil nästan alltid ska vara med på nyheter.

Gårdschips har också linschips i sitt sortiment. Kommer inte ihåg smaken (står inget på deras hemsida heller). Fanns på Netto förra veckan. De hade även quinoachips.
Citera
2018-01-23, 19:20
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Ja, det börjar bli tjatigt nu med alla varianter av chili och sourcream och olika sorters lök, Det känns som fantasin stannat hos dem.

Ja, de var nog överlyckliga när de kom på ramslök som de kunde kombinera med en massa annat... Första ny grejen på länge. Sen körde de en period mycket chips som ska smaka som helt andra saker, varma mackor, kebab etc. Nya smaker som är goda för att de passar bra till chips är det dåligt med.

Citat:
Ja det vore nått det
Det är trist att sourcream/gräddfil nästan alltid ska vara med på nyheter.

Gårdschips har också linschips i sitt sortiment. Kommer inte ihåg smaken (står inget på deras hemsida heller). Fanns på Netto förra veckan. De hade även quinoachips.

Gårdschips linschips har jag aldrig sett, ska hålla utkik efter dem. De kanske har andra smaker?
Citera
2018-01-23, 19:22
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ja, de var nog överlyckliga när de kom på ramslök som de kunde kombinera med en massa annat... Första ny grejen på länge. Sen körde de en period mycket chips som ska smaka som helt andra saker, varma mackor, kebab etc. Nya smaker som är goda för att de passar bra till chips är det dåligt med.

Gårdschips linschips har jag aldrig sett, ska hålla utkik efter dem. De kanske har andra smaker?

Gurka och tomatsmak hade passat med chips.

Gårdschipsen är fina, de rekommenderar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in