2018-02-04, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Det du inte verkar ha förstått är:

1) Om man går med i en grupp som säger sig stå för "god ton" så får man räkna med att folk ifrågasätter ens uttalanden? Ta till exempel Sotnosens som "representant" för #jäh här i tråden när hen buntar ihop alla som skrivit (inklusive dig) i tråden och tycker om att slänga sig med rasister, nazister osv.
Är det god ton tycker du?

2) Vad har troll på Flashback ens att göra med en grupp som #jäh?
Det är precis som om du skulle säga "alla judar är snåla och har stora näsor" samtidigt som någon idiotisk nazist någonstans säger "död åt alla judar!!!"
Ursäktar detta då #jäh's beteende med att man bara vill peka finger och säga "det finns folk som är värre än oss!!!!", för det är precis det du gör nu.

Fin halmgubbe förresten med att kvinnorna i vården skulle vara "våra" fiender.
Men nej, vad folk inte verkar förstå att folk inte har något samröre med andra i tråden men samtidigt tycker folk från #jäh om att bunta ihop folk och sätta grupp mot grupp.
Dvs dem "goda" mot dem "onda" så att säga, ungefär som Kent Flink (en medlem i #jäh) tycker om att romantisera AFA's våld mot de människor dem inte tycker om.
Snacka om god ton..

Jag kan inte förstå hur folk tycker att det är okej med visst hat, bara för att det kommer från "rätt" håll, vilket tydligt synts i MSM där man alltid tar upp hur goda dem är men aldrig visat deras metoder.

1. Jag känner mig inte träffad av Sotnosens inlägg. Inte ihopbuntad heller.
Jorå ifrågasätt jagärhärs uttalanden eller enskilda medlemmars, absolut. Men det verkar ju lite obalanserat minst sagt med hatet i den här tråden när man jämför med uttalandena du/ni/en del av er drar fram från jagärhär. Liksom vafan?

2. Vad fan menar du med det? Troll på Flashback har med saken att göra för att det är här hatet mot jagärhär visar upp sig. Ställ dem inför rätta och döm dem till hårda straff, osv.

Men visst, omöjligt att ha koll på vad alla i en stor jävla grupp säger och gör på nätet. Våld borde alla inom jagärhär ta avstånd ifrån.
Citera
2018-02-04, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Du är själv med i gruppen, eller hur?

Angående ditt sista stycke: Ja, jag ska erkänna att jag ser dessa #jagärhärtanter (och dito gubbstruttar) som mina fiender. De bräker falskt om "alla människors lika värde" samtidigt som de kräver att jag som kvinna ska respektera den sexistiska skitreligionen islam

Skulle inte falla mig in att vara med, av en massa orsaker. Bl.a att det alltid kommer vara någon som uttrycker sig felaktigt och då drabbar det hela gruppen.
Sexistisk skitreligion - inte ok att säga så om judendomen, och inte ok att säga så om islam. Men det kommer du aldrig att fatta, så fortsätt hata kvinnor du bara.
Citera
2018-02-04, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
1. Jag känner mig inte träffad av Sotnosens inlägg. Inte ihopbuntad heller.
Jorå ifrågasätt jagärhärs uttalanden eller enskilda medlemmars, absolut. Men det verkar ju lite obalanserat minst sagt med hatet i den här tråden när man jämför med uttalandena du/ni/en del av er drar fram från jagärhär. Liksom vafan?

2. Vad fan menar du med det? Troll på Flashback har med saken att göra för att det är här hatet mot jagärhär visar upp sig. Ställ dem inför rätta och döm dem till hårda straff, osv.

Men visst, omöjligt att ha koll på vad alla i en stor jävla grupp säger och gör på nätet. Våld borde alla inom jagärhär ta avstånd ifrån.

Så man får inte ha åsikten att #jäh är ett direkt hån mot yttrandefriheten och tycker att dem borde ställas till rätta för detta?
Bara ett exempel så vet inte vad det är du försöker komma fram till faktiskt.
Kritiska åsikter om #jäh ska alltså stämplas som troll? Verkar mer som du är ett troll själv, eller rättare sagt medlem i #jäh

Det bästa vore om #jäh öppnade upp sin grupp och därigenom lät alla se hur dem arbetar så hade spekulationerna här på Flashback slutat.
Men det vill dem givetvis inte för dem vill inte att alla ska få se deras skit, bättre att försöka tysta alla som tycker eller tänker kritiskt om gruppen
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-02-04 kl. 16:53.
Citera
2018-02-04, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Så man får inte ha åsikten att #jäh är ett direkt hån mot yttrandefriheten och tycker att dem borde ställas till rätta för detta?
Bara ett exempel så vet inte vad det är du försöker komma fram till faktiskt.

Det bästa vore om #jäh öppnade upp sin grupp och därigenom lät alla se hur dem arbetar så hade spekulationerna här på Flashback slutat.
Men det vill dem givetvis inte för dem vill inte att alla ska få se deras skit, bättre att försöka tysta alla som tycker eller tänker kritiskt om gruppen

Åsikten att medlemmarna i jagärhär borde ställas inför rätta?
Hahaha. Jo du har rätt att framföra den åsikten. Trots att det är total idioti.
Citera
2018-02-04, 18:03
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Nähä, då vet vi det. Så mycket för snacket om yttrandefrihet alltså.
Ni dammsuger nätet efter hatiska kommentarer från folk som kan kopplas till jagärhär. och då får ni slå knut på er själva för det ni tar som exempel är liksom ingenting. "Ska man skratta eller gråta åt Lamotte" - ungefär sånt. Har du kollat vad som skrivs t.ex på flashback om kvinnor och invandrare?
Och du tycker att jagärhär är hatiska?
Vad ynkliga ni är som har kvinnor i medelåldern som mest av allt jobbar inom vård och omsorg till era fiender.
Utöver de svar som du redan fått tidigare vill jag kommentera din bisarra halmgubbe: ”Vad ynkliga ni är som har kvinnor i medelåldern som mest av allt jobbar inom vård och omsorg till era fiender.

För det första är det ju ett löjligt påstående som inte har minsta förankring i tråden. För det andra – och det är det viktiga – är det #jagärhär och deras gelikar som hela tiden försöker skapa ett ”vi och dom”-tänkande.

Att det finns ett ”NI” ges ju explicit av gruppen #jagärhär. Gruppen och deras anhängare är ett kollektiv MEN det motsatta gäller INTE. Era godtyckliga grupperingar och generaliseringar är djupt oseriösa. Och det är oförskämt och kränkande att ni hela tiden sätter epitet som ”högerextrema”, ”rasister”, ”nazister”, ”fascister” och så vidare på andra människor.

Citat:
Åsikten att medlemmarna i jagärhär borde ställas inför rätta?
Hahaha. Jo du har rätt att framföra den åsikten. Trots att det är total idioti.
Jag har aldrig uttryckt att medlemmarna i #jagärhär borde ställas inför rätta, åtminstone inte i egenskap av medlemmar i gruppen. Det jag säger är följande:

Sveriges förvaltning regleras av grundlagen och en mängd verksamhetsspecifika lagar och bestämmelser. Public service regleras av radio- och tv-lagen. Sveriges problem har till stor del skapats av att människor inom dessa verksamheter INTE följer det regelverk som finns. De bryter mot lagen.

Bör inte människor som bryter mot lagen ställas till svars, tycker du? VARFÖR försvarar #jagärhär människor som bryter mot lagen?

Vidare åsidosätter medierna grovt sin uppgift som tredje statsmakten. VARFÖR försvarar #jagärhär medier som åsidosätter sina självklara plikter?
Citera
2018-02-04, 19:26
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Mycket imponerad. Media bryter mot lagen och 50 + kvinnor är riktigt jävla farliga med sitt vi-och-dom-tänk.
Nej, det var inte alls det jag skrev. 50 + kvinnor har jag överhuvudtaget inte nämnt. Och det är inte medier generellt som bryter mot lagen. Det är public service som bryter mot radio- och tv-lagen. MSM bryter dock ofta mot de pressetiska reglerna och åsidosätter grovt sin uppgift som tredje statsmakten. Det är allvarligt eftersom medierna därmed ger en otillräcklig och missvisande bild av verkligheten. Dysfunktionella medier som försvaras av #jagärhär är ett uppenbart hot mot demokratin.

Min fråga var: VARFÖR försvarar #jagärhär medier som åsidosätter sina självklara plikter?

Citat:
Och jagärhär ska ställas inför rätta när några stycken (oklart vilka) tar över.
Nej, det var inte alls det jag skrev. Jag skrev att Sveriges förvaltning regleras av grundlagen och en mängd verksamhetsspecifika lagar och bestämmelser. Public service regleras av radio- och tv-lagen. Sveriges problem har till stor del skapats av att människor inom dessa verksamheter INTE följer det regelverk som finns. De bryter mot lagen.

De som behöver ”ta över” är givetvis tjänstemän och mediefolk som sköter sig och följer lagar och bestämmelser. Det behöver bli ordning och reda helt enkelt.

Min fråga var: Bör inte människor som bryter mot lagen ställas till svars, tycker du? VARFÖR försvarar #jagärhär människor som bryter mot lagen?

Citat:
Vi får helt enkelt fortsätta leva i olika världar, bara dumt att låtsas att det finns något gemensamt.
Nej, vi lever i samma värld och samma land. Det är bara du och dina gelikar i #jagärhär som skapar en idealiserad världsbild som ni utgår ifrån. Ni lever i förnekelse och önsketänkande.

Citat:
Sköt om dig hör du och dröm inte för många mardrömmar om kvinnor inom vård och omsorg nu, det är liksom slöseri med tid
Eftersom #jagärhär är en sluten Facebook-grupp vet jag inte vilka som är medlemmar. Men av denna tråd framkommer att det inte bara är kvinnor inom vård och omsorg som är medlemmar. Det är för övrigt märkligt att kvinnor inom vård och omsorg försvarar en hälso- och sjukvård som uppenbart åsidosätter mängder av lagar och bestämmelser.

Jag lägger till följande fråga till mina tidigare frågor som du undvikit att svara på: VARFÖR försvarar #jagärhär en hälso- och sjukvård som uppenbart åsidosätter mängder av lagar och bestämmelser?
Citera
2018-02-05, 18:59
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havregryyn
På tal om charmknutten Al Necal, så såg jag att han beskylldes för att inte vara ensam om kontot. Vad jag förstår så växlar Al mellan olika sätt att skriva. Kanske stämmer det?
Ja, det växlar. Det kan iofs bero på en person som växlar i humör. Hursomhelst så är #jagärhärs taktik på Twitter rätt tydlig tycker jag. Medlemmarna, och trådkändisarna, maler på med tramsiga tweets och backas upp av sina proxy-hatare som inte är medlemmar. Det är osakligt, tramsigt och provocerande.
Citat:
Ni dammsuger nätet efter hatiska kommentarer från folk som kan kopplas till jagärhär.
Butter200 påstår att vi ”dammsuger nätet” men det behövs inte alls. Det är mycket lätt att kolla vad som händer på Twitter. Det passar utmärkt om man ändå sitter och jobbar vid datorn.

Den mycket aktiva #jagärhär-proxy-krigaren Lena Hansson undrar vad en ”#Jagärhär-tråd” är för något:
Lena Hansson @LenaHansson130
Vad är en #Jagärhär-tråd? Förklara, snälla.
https://twitter.com/LenaHansson130/status/960163912040767488

En förklaring är givetvis alla #jagärhär-tweets i kronologisk ordning:
https://twitter.com/search?f=tweets&q=%20jag%C3%A4rh%C3%A4r&src=typd

Nya inlägg kommer automatiskt så det är lätt att följa. Vidare kan man lätt följa tweets från olika personer, till exempel den energiska Leena Johansson och de visa budskapen från Robert Hedström (from:LeenaJohansson OR from:Herosir):
https://twitter.com/search?f=tweets&vertical=default&q=from%3ALeenaJoh ansson%20OR%20from%3AHerosir&src=typd

Tar man bort ”from:” i söksträngen kommer även alla svar med. Och så vidare. Man kan göra rätt mycket med Twitters sökfunktion för att enkelt följa #jagärhär.

Tillägg:
Charmknutten har tydligen tagit bort tweeten jag länkade till tidigare. Här är en sök-url för liknande:
https://twitter.com/search?l=&q=AlNecal%20%22g%C3%A5%20runka%22&src=ty pd
Senast redigerad av Totius 2018-02-05 kl. 19:08.
Citera
2018-02-05, 19:06
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Butter200 påstår att vi ”dammsuger nätet” men det behövs inte alls. Det är mycket lätt att kolla vad som händer på Twitter. Det passar utmärkt om man ändå sitter och jobbar vid datorn.
Man bygger alltså upp gruppen kring en specifik hashtag, dvs #jagärhär, och blir sedan förvånade över att folk i allmänhet kan hitta det de skriver?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hashtag

Det är nog inte några nobelpristagare det handlar om...
Citera
2018-02-05, 20:08
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Inte något som jag kan komma på i alla fall. Katerina Janouch har dock visat att den högprofilerade #jagärhärmedlemmen Andreas Magnusson (som bland annat skriver i magasinet Para§raf) själv producerat fake news med påhittad statistik hämtad från den autonoma vänstern.

http://katerinamagasin.se/sa-ljuger-jagarhar-med-hjalp-av-felaktig-statistik/

Inte heller Rebecca Weidmo Uvell ger särskilt mycket för #jagärhärs orerande om fake news.

https://uvell.se/2017/10/20/trollandet-och-jagarhar/
#jagärhär-medlemmen Andreas Magnusson är igång igen. Den här gången närmar han sig gränsen till förtal när han påstår att Hanif Bali ägnar sig åt "våldsamma hot". Han refererar till kommentarerna "förändra dig eller dö" vilket var riktat till Fredrik Reinfeldt forna talskrivare Moa Berglund och refererade till att moderaterna behövde ändra inriktning på sin politik samt "låt dem strejka ihjäl sig". Det senare är inte ens ett korrekt citat då Hanif Bali skrev: "Låt dem strejka ihjäl sig fram tills verkställighetsdatum" (om afghanska ensamkommande som strejkade på Medborgarplatsen).

Är det förenligt med #jagärhär att fulcitera i syfte att undergräva förtroendet för politiska motståndare?

När Andreas Magnusson pekar ut en efter en av personer #jagärhär brukar punktmarkera, Bali, Heberlein, LaMotte och Janousch. När han skriver "Det som förenar dem idag är ett starkt hat mot det svenska samhället och ett lika starkt hat mot vår invandringspolitik" så ger det dock en bra illustration av hur #jagärhär verkar definiera "hat". Hat kan vara fullt legitim samhällskritik, obehagliga sanningar eller ett synsätt på invandringspolitiken som inte överensstämmer med den egna.

Andreas Magnusson talar om att dessa personer "radikaliserats" men det monster han skådar i avgrunden är nog snarare han själv och den rörelse han representerar.

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/51201-varfor-radikaliserades-hanif-bali/

Edit:
Noterar för övrigt att Andreas Magnusson av och till arbetar på DN-kultur. Då har #jagärhär förankring såväl på DN:s ledarredaktion som på kulturen.
Senast redigerad av Tinuviel 2018-02-05 kl. 20:13.
Citera
2018-02-05, 20:26
Medlem
Ruskigbusss avatar
Religion har ett helt eget forum där det kan diskuteras. Detta och annan OT raderat.
/Mod
Citera
2018-02-05, 20:27
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tmïna
Jag noterar att Ulrika Persson är igång på Fria Tiders facebooksida. Svarar på precis varenda inlägg med goddag yxskaft-kommentarer, dumdryga förtydliganden och motfrågor som för tankarna till en småskolefröken som tuktar olydiga barn.

Det ser ut som att hon fått för sig att "hålla rent" på FT:s Facebooksida, och hon verkar dessutom ha hur mycket tid som helst att lägga på Facebookspammandet.

Rent spontant så känns detta beteende inte riktigt friskt...
Fascinerande. Och rätt störande kan man tycka eftersom hon bara skriver nonsens. Tyvärr är olika personers inlägg på Facebook inte lika lätta att följa som på Twitter såvitt jag vet (men jag har inte konto på någon av tjänsterna). Här är permalänken till Fria Tiders senaste artikel på Facebook:
https://sv-se.facebook.com/friatider/posts/2058127230870894

Inlägget handlar om Fredrik Reinfeldt och ”//Ulrika Persson #jagärhär” finns på massor av ställen i kommentarsfältet. Och Birgitta Ingemarsson berömmer hennes tålamod:
Birgitta Ingemarsson
Ulrika har haft en ängels tålamod med dig Franziska. Dina elaka dumheter förtjänar inget bemötande.
Vilket otroligt osakligt, tramsigt, förnumstigt och olidligt tröttsamt gäng det är.
Och som sagt, det verkar inte riktigt friskt...
Citera
2018-02-05, 23:09
Medlem
Alltså, nu får du/ni bestämma er. När jag svarar på nått får jag skit för när jag skriver NI och det efter att jag fick skit för att jag hade skrivit Du.

Ni får ni fan i mig bestämma er.

Fick en fråga om vilka kommentarer så åsyftades.
I stort sett ALLA så kalkade bevis från twitter ni lägger in här så är det knappast några regelbrott what ever.
Ni, ja jag använder NI nu, anser och bestämmer att de kommentarer ni har kopierat från twitter skulle vara hat och bryta mot reglerna i gruppen.

Jo men Tjänna..

Har ni inget bättre att komma med än så??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in