2018-02-04, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Plocka bort Obama från gruppen så har du rätt. Löfven är troligen en nyttig idiot och något förvirrad.
Obama är globalist, för dem är länder inte viktigt

Jag undrar vad Trump gjorde i Davos på World Economic forum, alla globalisters mötesplats?
Citera
2018-02-04, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Oj, det var som attan.. är det ett rådande undantagstillstånd eller t.o.m genomförd militärkupp du kommer lägga fram bevis för nu?

Nu tramsar du tyvärr.. du ligger hela tiden och väntar på att hugga vid minsta lilla. Folk här har visat dig respekt och besvarat mycket på saker som inte har haft med trådämnet att göra. Du själv har duckat för all fakta men spännt dig så fort chansen ges.

Millitären är på Trumps sida. Kan ha att göra med att som President kan man utöva direkt makt mot millitären där de måste lyda, tillskillnad från FBI, CIA och andra. Kan även ha sin förklaring att som millitär är man lojal mot sitt land och Trump har hyllat de flertal gånger.
Citera
2018-02-04, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag undrar vad Trump gjorde i Davos på World Economic forum, alla globalisters mötesplats?
Visa att det en ny spelare i "stan". Med tanke på hans beskydd så tror inte jag att han var så där jättevälkommen i gänget
Citera
2018-02-04, 11:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashigqwe
Nu tramsar du tyvärr.. du ligger hela tiden och väntar på att hugga vid minsta lilla. Folk här har visat dig respekt och besvarat mycket på saker som inte har haft med trådämnet att göra. Du själv har duckat för all fakta men spännt dig så fort chansen ges.

Millitären är på Trumps sida. Kan ha att göra med att som President kan man utöva direkt makt mot millitären där de måste lyda, tillskillnad från FBI, CIA och andra. Kan även ha sin förklaring att som millitär är man lojal mot sitt land och Trump har hyllat de flertal gånger.

Visst, lite onödigt kanske men jag är inte ute efter "respekt", jag vill ha svar på mina frågor och det får man ju aldrig annat än i form av undanflykter och svar på helt andra saker än det man frågar, så det är ju inte så underligt om man blir lite sarkastisk emellanåt.... (KlokOchSnygg har en gedigen posthistorik av att påstå precis vad som helst men aldrig kunna backa upp det på något vis alls utom att just påstå en massa saker...)

Om militären är lojal med presidenten gentemot det där deep state som ingen verkar kapabel att definiera, hur kommer det sig då att ni hela tiden påstår att det är deep state som styr?

Om militären är lojal mot Trump, var de även lojala mot Obama? Och om så är fallet - varför utgör i sånt fall "deep state" ett hot om det alltid är militären som ändå bestämmer?
Om militären INTE var på Obamas sida, varför var de inte det om det stämmer som du skriver att de måste lyda?

På vilket sätt yttrar sig denna militära kontroll förresten? Märks det på gatorna eller är det endast outtalat i Pentagons korridorer?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-02-04 kl. 11:40.
Citera
2018-02-04, 11:52
Medlem
Citat:
Om militären är lojal med presidenten gentemot det där deep state som ingen verkar kapabel att definiera, hur kommer det sig då att ni hela tiden påstår att det är deep state som styr?

33:20 in i klippet
Exempel: https://youtu.be/UT7GlaDc060?t=2000

Du får svar hela tiden men som vanligt har du en blockering för att ta till dig något som inte stämmer med din agenda
Citera
2018-02-04, 12:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
33:20 in i klippet
Exempel: https://youtu.be/UT7GlaDc060?t=2000

Du får svar hela tiden men som vanligt har du en blockering för att ta till dig något som inte stämmer med din agenda

Vad är "min agenda" utöver att ifrågasätta påståenden helt utan stöd av fakta?
Vilka utgör "deep state"?
Är alla onda med i deep state? Vem avgör vem som är ond/god?
Är alla militärer goda?
Är alla demokrater onda?
Citera
2018-02-04, 12:53
Medlem
Citat:
Vad är "min agenda" utöver att ifrågasätta påståenden helt utan stöd av fakta?
Vilka utgör "deep state"?
Är alla onda med i deep state? Vem avgör vem som är ond/god?
Är alla militärer goda?
Är alla demokrater onda?

Minnesförlust eller glömde du bara att läsa förra gången?
(FB) Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm
Citera
2018-02-04, 13:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Minnesförlust eller glömde du bara att läsa förra gången?
(FB) Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm

Nej jag har inte glömt det där svaret - det är lika specifikt som att skylla på djävulen..

Och varför måste man rensa upp om militären ändå har makten över deep state?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-02-04 kl. 14:01.
Citera
2018-02-04, 14:11
Medlem
Citat:
Och varför måste man rensa upp om militären ändå har makten över deep state?
Byt ut "deep state" mot korruption så blir det säkert lättare för dig
Citera
2018-02-04, 14:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Byt ut "deep state" mot korruption så blir det säkert lättare för dig

Nej det blir det inte, korruption förekommer givetvis bland såväl demokrater som republikaner och militärer - och det förklarar ju inte på något som helst sätt vilken dold och närmast oåtkomlig grupp det är som du menar styr i det dolda.
Citera
2018-02-04, 14:21
Medlem
Citat:
Nej det blir det inte, korruption förekommer givetvis bland såväl demokrater som republikaner och militärer - och det förklarar ju inte på något som helst sätt vilken dold och närmast oåtkomlig grupp det är som du menar styr i det dolda.

Vad tänker du på när du hör deep state, låt säga att du hör någon nyhetskanal i USA prata om deep state, vad tror du de pratar om?

https://www.youtube.com/watch?v=PjnJvN0lniU
Citera
2018-02-04, 14:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad tänker du på när du hör deep state, låt säga att du hör någon nyhetskanal i USA prata om deep state, vad tror du de pratar om?

https://www.youtube.com/watch?v=PjnJvN0lniU

Några som styr och ställer i det fördolda.
Det betyder dock inte att det verkligen finns någon sådan "grupp" som man kan rensa upp i. Särskilt inte om man inte vet vilka det skulle handla om.
Men visst finns det korrupta människor såklart, det jag ifrågasätter är att du verkar tro att de skulle utgöra en specifik grupp och att de skulle ha en gemensam ondskefull plan på världsherravälde eller liknande. dessutom är det ju många här i träden som gett sken av att korruption skulle vara bunden till vilken politisk falang man tillhör..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in