Citat:
Ursprungligen postat av
Flashigqwe
Nu tramsar du tyvärr.. du ligger hela tiden och väntar på att hugga vid minsta lilla. Folk här har visat dig respekt och besvarat mycket på saker som inte har haft med trådämnet att göra. Du själv har duckat för all fakta men spännt dig så fort chansen ges.
Millitären är på Trumps sida. Kan ha att göra med att som President kan man utöva direkt makt mot millitären där de måste lyda, tillskillnad från FBI, CIA och andra. Kan även ha sin förklaring att som millitär är man lojal mot sitt land och Trump har hyllat de flertal gånger.
Visst, lite onödigt kanske men jag är inte ute efter "respekt", jag vill ha svar på mina frågor och det får man ju aldrig annat än i form av undanflykter och svar på helt andra saker än det man frågar, så det är ju inte så underligt om man blir lite sarkastisk emellanåt.... (KlokOchSnygg har en gedigen posthistorik av att påstå precis vad som helst men aldrig kunna backa upp det på något vis alls utom att just påstå en massa saker...)
Om militären är lojal med presidenten gentemot det där deep state som ingen verkar kapabel att definiera, hur kommer det sig då att ni hela tiden påstår att det är deep state som styr?
Om militären är lojal mot Trump, var de även lojala mot Obama? Och om så är fallet - varför utgör i sånt fall "deep state" ett hot om det alltid är militären som ändå bestämmer?
Om militären INTE var på Obamas sida, varför var de inte det om det stämmer som du skriver att de måste lyda?
På vilket sätt yttrar sig denna militära kontroll förresten? Märks det på gatorna eller är det endast outtalat i Pentagons korridorer?