Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-04, 12:45
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intervalometer
Hur tror ni familjen Özz möjligheter att åka till USA/Australien mfl ser ut? Hade det varit värt att tipsa tex amerikanska ambassaden om att hans familj finansierar terrorister? Finns ju bevis för transaktionerna och det borde väl räcka för att familjen aldrig släpps in i framförallt usa?
Ja det borde ju direkt stoppa familjen från inresa i USA! Det krävs mycket mindre än så för satt nekas inresa.
Ett sånt tips kan även innebära att de hamnar på Gitmo om de reser till fel land...
Citera
2018-02-04, 12:49
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Özz verkar ju skylla allt på svågern. Så även denne kommer att bli viktig i en utredning.
Svågern är Telia-höjdare & har mycket att förlora om han blir sittande med Svarte Petter i den här soppan, så jag tror inte att han tar på sig allt detta för att skydda kurderna.

Vi får hoppas att svågern inte försvinner på riktigt och av ofri vilja, inget skulle längre förvåna mig i denna soppa.
Citera
2018-02-04, 12:53
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Sen så hoppas jag att Özz aldrig mera anlitas av fackföreningar för att underhålla!!!
Låglönefack som hyr in en sån som skiter på allt som vi låglöneanställda..mutter svordom..mutter..

Kanske en parentes i hela denna skitsoppa men jag tycker ändå det du påpekar här är väldigt viktigt och värt att belysa.

Han kan väl fan inte stå och häckla och håna oss svenskar på föreställningar som betalas av våra fack längre? Nu när han är insmetad i den här härvan med svarta pengar och annan tveksam skit? Någonstans måste det väl finnas en nedre gräns för fan?
Citera
2018-02-04, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Lite om Debbie och Terrafem:

År 2004 arrangerade Justite- och Utrikesdepartementet en stor konferens om patriarkalt våld mot kvinnor. Konferensen samlade mängder med politiker från den muslimska världen, svenska regeringspolitiker, företrädare för islamiska organisationer i Sverige, EU-politiker, organisationsföreträdare, olika religiösa ledare, m.fl.

http://www.manskligarattigheter.se/dm3/file_archive/050311/55628ac8b63aa096ec597ca110472bdf/konferensrapport%20hedersv%C3%A5ld%20svensk%20samm anfattn.pdf

Debbie Nûjen var där i egenskap som ordförande i kvinnoorganisationen Terrafem. Där träffade hon bland annat värdarna för konferensen, dåvarande utrikesminister Laila Freivalds och dåvarande ministern för jämställdhet och integrationsfrågor Jens Orback.

---

Terrafem polisanmäldes 2009 för att ha tillhandahållit narkotika till utsatta kvinnor:

Om detta går att läsa i denna korta tråd:

(FB) Svenskar ger Knark till invandrarkvinnor(hedersmord)

I samma tråd går även att läsa att dåvarande Terrafem-styrelse utgjordes av
Citat:
Ordförande
Debbie Nujén

Vice ordförande
Ester Barinaga

Kassör
Sahar Ardabili

---

Ester Barinaga:

https://en.wikipedia.org/wiki/Ester_Barinaga

"Förorten i Centrum" har fått mångmiljonbelopp av Arvsfonden:

(FB) Granskning av Megafonen m fl, extremism och koppling till politik/media (Sammanfogat)
(FB) Granskning av Megafonen m fl, extremism och koppling till politik/media (Sammanfogat)

Organisationen lyckades bland annat styra upp ett möte med dåvarande integrationsminister Erik Ullenhag.

---

2015 startade Terrafem initaitivet #kvinnapaflykt. Medverkande i denna kampanj var bl.a. Alice Bah Kuhnke, Ulf Bjereld, Åsa Romson, Jonas Sjöstedt, m.fl

Och Debbie Nûjen så klart. Vid det här laget är hon inte längre ordförande utan innehar titeln "Utbildare".

https://feministisktperspektiv.se/2015/10/09/kvinnorpaflykt-kvinnor-som-flyr-behover-ditt-stod/

---

För ett par veckor sedan besökte Åsa Regnér Terrafem med anledning av 15-årsminnesdagen av mordet på Fadime.

https://twitter.com/regner_asa/status/821309917726441473

Intressant med Debbie Nujens och Terrafems kopplingar till den politiska eliten.

Sara Mohammed, en av grundarna av Riksorganisationen "GAPF", tidigare "Riksföreningen Glöm aldrig Pela och Fadime", skrev om Terrafem för ett par veckor sedan. Anledningen var att Terrafem försökt att kapa Fadimedagen från "GAPF" och visat sällsynt dåligt omdöme genom att engagera hederskulturförnekaren Alexandra Pascalidou som dragplåster.

Noterar att Sara Mohammed beskriver Terrafem (där Debbie Nujen tidigare varit ordförande och nu är "utbildare" ), som en organisation som mjölkar bidrag:

Citat:
Sara Mohammad
den 19 januari kl. 15:33 ·
För er kännedom:
Med anledning av de falska ryktena om att Alexandra Pascalidou skulle leda Fadimegalan.
Samordnare för www.gapf.se Fadimedagarna2018 är Alexander Ervik konferencier för Fadimegalan är fantastiska Nisti Sterk

Pascalidou leder Terrafems "Fadimedag" Terrafem är en organisation som har förnekat hederskulturen i alla dessa år och betraktar debatten mot hederskultur som rasistiskt men har lyckats mjölka bidrag hos myndigheter varje år för att jobba med hedersbrotts utsatta.

Om man inte vågar eller vill utmana religiösa och traditionella föreställningar om kvinnors sexualitet och kroppar, strukturer bakom våld/hedersvåld är lika med att sälja vapen till krig men prata om fred i stora salonger och om hur dålig det är med krigs konsekvenser.

Pascalidou är en stark kvinna på flera sätt men har alltid varit kulturrelativist!
Skulle hon ändra sitt ställning idag? Är hon välkommen att leda galan någon gång, men inte imorgon!
Läs gärna Terrafems egna förnekelse av hederskultur och formulering om hedersvåld:
https://feministisktperspektiv.se/2016/01/21/fadimedagen-bortforklara-inte-valdet/
Lyssna på Pascalidous reaktion på ordet hederskultur hos Malou här: https://www.youtube.com/watch?
v=bKoctSkmdto
Att jobba med frågan är en sak men att kämpa mot hedersvåld och hederskultur är helt annat!
Med vänlig hälsning,
Sara M
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155437171923981&id=78059398 0
Citera
2018-02-04, 12:59
Medlem
TumTums avatar
Özz verkar bo tillsammans med sin pappa och tre andra i en stor villa på samma gata som Debbie.
Har inte hittat taxeringsvärdet, men huset kostar väl ungefär lika mycket dvs 18 mille.
Taxichaffis på min ära. Svartpengaterrorsponsande chaffiz

Edit : två av dem är hans föräldrar
Vet inte vem Juste är, men hen är född 1988
Senast redigerad av TumTum 2018-02-04 kl. 13:03.
Citera
2018-02-04, 13:03
Medlem
Ursäkter och idel ursäkter. Ockhams rakkniv ger vid handen att familjen Nujen har fifflat & båg'at så enda in i bängen under hela sina liv och ingen har brytt sig. Ingen. Fram tills nu, när hela härligheten uppdagas i ett förundersökningsprotokoll, fallet om terroristen Rahmat Akilov.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Özz verkar ju skylla allt på svågern. Så även denne kommer att bli viktig i en utredning.
Svågern är Telia-höjdare & har mycket att förlora om han blir sittande med Svarte Petter i den här soppan, så jag tror inte att han tar på sig allt detta för att skydda kurderna.
Ska vi slå vad? Finns helt klart ett spelvärde då kurder inte alltid är så roliga att ha å göra med.
Senast redigerad av P-o-beln 2018-02-04 kl. 14:00.
Citera
2018-02-04, 13:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag hade blivit skitsned på min syrra om hon var advokat och riskerar hans och hennes rykte och inkomster med att göra nått så klantigt som att betala pengar svart till nån och ej via ett byggbolag..
Ja hela förfarandet är väldigt märkligt. Hade de inte pratats vid innan? Insåg de inte hur det skulle se ut vid ev kontroll?
Det jag menar är att det verkar som att antingen skiter de fullständigt i svenska lagar, eller så är de bara vansinnigt korkade. Att betala en svartarbetare med en inbetalning är en sak. Här är det flera inbetalningar, och svåger Rickard, syster Debbie och pappa Mamoste har alla pyntat in.
Brukar man inte ge svartarbetare pengar i handen? Jag frågar, för jag vet inte hur det funkar, jag har alltid anlitat vanliga firmor reggade i Sverige...
Citera
2018-02-04, 13:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Intressant med Debbie Nujens och Terrafems kopplingar till den politiska eliten.

Sara Mohammed, en av grundarna av Riksorganisationen "GAPF", tidigare "Riksföreningen Glöm aldrig Pela och Fadime", skrev om Terrafem för ett par veckor sedan. Anledningen var att Terrafem försökt att kapa Fadimedagen från "GAPF" och visat sällsynt dåligt omdöme genom att engagera hederskulturförnekaren Alexandra Pascalidou som dragplåster.

Noterar att Sara Mohammed beskriver Terrafem (där Debbie Nujen tidigare varit ordförande och nu är "utbildare" ), som en organisation som mjölkar bidrag:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155437171923981&id=78059398 0
Riktigt äckligt hur Debbie Nujen och Terrafem försöker kapa & ta över en annan rörelse bara för att kunna jacka in parasitsnablarna allt längre in i bidragsfontänen. Detta om något visar att denna jävla cirkus med olika blatte-organisationer enbart handlar om att berika sig själv på den naive svensken bekostnad.

Alla dessa parasiter som dyker upp i TV-sofforna & framhåller något problem, det kan vara vad fan som helst, någon har sagt "fitta" i ett omklädningsrum tex. Då skall det inte bara klagas, utan det skall alltid startas organisationer, som givetvis skall få bidrag så att dessa aktivister kan få en närmast arbetsfri inkomst. Ett parallellt samhälle av bedragare, parasiter & charlataner har tillåtits växa fram.
Citera
2018-02-04, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja hela förfarandet är väldigt märkligt. Hade de inte pratats vid innan? Insåg de inte hur det skulle se ut vid ev kontroll?
Det jag menar är att det verkar som att antingen skiter de fullständigt i svenska lagar, eller så är de bara vansinnigt korkade. Att betala en svartarbetare med en inbetalning är en sak. Här är det flera inbetalningar, och svåger Rickard, syster Debbie och pappa Mamoste har alla pyntat in.
Brukar man inte ge svartarbetare pengar i handen? Jag frågar, för jag vet inte hur det funkar, jag har alltid anlitat vanliga firmor reggade i Sverige...

Faktum är att utan terrordådet, så hade Nujens skumraskaffärer inte upptäckts.
Det är kanske just detta att det gått bra tidigare att göra svartaffärer, som förklarar oförsiktigheten i transaktionerna.
Blir svårt att lägga locket på för media nu efter all uppmärksamhet.
Citera
2018-02-04, 13:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Faktum är att utan terrordådet, så hade Nujens skumraskaffärer inte upptäckts.
Det är kanske just detta att det gått bra tidigare att göra svartaffärer, som förklarar oförsiktigheten i transaktionerna.
Blir svårt att lägga locket på för media nu efter all uppmärksamhet.
Du har förmodligen helt rätt. Kurderna har givetvis hållt på med dessa skumraskaffärer så länge att dom drabbats av hybris & oförsiktighet. Dom har fått en känsla av att vara osårbara, därav denna märkliga oförsiktighet.
Citera
2018-02-04, 13:19
Medlem
Borde Inte Özz Nujen stänga ner sitt twitterkonto och hålla sig bra återhållsam ett längre tag såsom Lasse Kroner och andra (Metoo gänget) gjort med sina medier? Det här har väl knappast förbättrat hans rykte?
Citera
2018-02-04, 13:26
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbe4311
Borde Inte Özz Nujen stänga ner sitt twitterkonto och hålla sig bra återhållsam ett längre tag såsom Lasse Kroner och andra (Metoo gänget) gjort med sina medier? Det här har väl knappast förbättrat hans rykte?

Özz är inte en "svensk medelålders man", dvs då är det andra spelregler som gäller.

http://katerinamagasin.se/ozz-nujen-tycker-synd-om-sig-sjalv-men-visar-noll-medkansla-terrorns-offer/

Citat:
Men får det några konsekvenser för dem? Inte som det verkar. Har media rapporterat om det? Nej, inte om man inte räknar notisen i Expressen och Özz eget försvarstal i DN. Har advkatsamfundet inlett någon granskning av Debbie Nujens affärer? Inte vad vi vet. Har polisen eller skatteverket agerat? Jag tror det när jag ser det. Samhällets kontrollorgan är ofarliga för dem. Özz och hans familj kommer dessutom att utnyttja sina mäktiga vänner så mycket det behövs för att släta över vad de än har gjort, och sedan är det business as usual i systerns och svågerns asylantkrämeri och broderns kändisliv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in