2018-02-04, 11:21
Medlem
Sammanträffande?

https://www.expressen.se/sport/os-2018/ovantade-bakslaget-for-charlotte-kalla/
Citera
2018-02-04, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intheloop
Ok, om vi utgår från det (väldigt lösa) ryktet att det faktiskt är en skidåkare som deltar i kommande OS så känner jag det som att Marcus Hellner isåfall i alla fall är en god kandidat.
Han kan ofta ha väldigt dåliga resultat utanför stora mästerskap, sällan bra på världscuppen eller tom helt off. Men har ofta smällt till på stora mästerskap och liksom magiskt hittat formen.
Det nämnde ju om toppar just inför mästerskap för personen.
Nu har ju också Johan Ohlsson lyckats med sånt, men han har haft andra upplägg och sjukdomar i bakgrundsbilden. Tävlat väldigt sparsamt.
Hellner har mer "malt på" hela tiden, men ändå fått till det just vid viktiga tillfällen.
Svaga indicier ja, men ska man spekulera utifrån de få namn som tävlade före 2010 och som fortfarande är aktuella till OS så....

Hellner är ju faktiskt en av få svenskar som har haft "förmågan" att höja sig i stora mästerskap.

Tråkigt om det är han men om man ska titta på fakta så är han skäligen misstänkt. Har han gjort något av värde världscupen.

Noterar även att han tycks ha laddat själv inför OS.

"Och för att lyckas med det väljer Hellner att testa ett nytt upplägg inför OS. Expressen berättar att han kommer hålla sig på hög höjd i nästan fem veckor. Det gör att han också kommer fira jul nere i Alperna.

Hellner säger till Expressen att han tror att hans kropp kommer svara bra på detta."
http://mobil.nsd.se/sport/har-ar-marcus-hellners-nya-os-plan-nm4714175.aspx
Citera
2018-02-04, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
De har analyserat värden 2001 till 2010 så det är rimligen ingen idag aktiv åkare. Johan Olsson tog överaskande OS-guld 2010 så han kan nog misstänkas. Annars känns Per Elofsson troligare eftersom han var betydligt mer aktiv under perioden de analyserat. Men som sagt, kan vara vem som helst.

Man kan också gissa sig till genom att se vilka utövares resultat som sticker ut. Elofsson presterade bra från tidig juniornivå tills han blev utbränd och lade av.

Även Thobias Fredriksson har genom alla år visat jämn bra resultat.
Citera
2018-02-04, 11:25
Medlem
TiipXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectMatch
Sammanträffande?

Smaskigt indeed!
Citera
2018-02-04, 11:26
Medlem
A.Ahlsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Av de som är med på min lista är väl tre som är aktiva idag, varav två ska till OS (och den tredje varit absolut världselit).

Fyra, Brink tävlar nationellt, Jönsson i världscup och Hellner, Rickardsson i OS.

Men om aktiv nödvändigtvis betyder åkare? Borde man inte med aktiv kunna mena aktiv i skidvärlden bara. Ingesson är ju tränare, Fredriksson och Elofsson experter i tv. Sen vet man inte hur många tester dom har att gå efter. Har dom alla tester för alla åkare eller bara ett par här och där för en del. Som jag ser det så har UG gjort bort sig tidigare när det gäller just doping.

Minns ni inte hur dom påstod att (var det Anna-Carin Zidek) skulle varit dopad och hon kunde hämta fler värden och visa att hennes gick upp och ner lite hur som.
Citera
2018-02-04, 11:28
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Vilka?

Jag hjälper till, detta är ju ett känsligt ämne för nördarna hehe.

(FB) Vintersport och dopingrykten! Samlingstråd /mod
Citera
2018-02-04, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intheloop
Ok, om vi utgår från det (väldigt lösa) ryktet att det faktiskt är en skidåkare som deltar i kommande OS så känner jag det som att Marcus Hellner isåfall i alla fall är en god kandidat.
Han kan ofta ha väldigt dåliga resultat utanför stora mästerskap, sällan bra på världscuppen eller tom helt off. Men har ofta smällt till på stora mästerskap och liksom magiskt hittat formen.
Det nämnde ju om toppar just inför mästerskap för personen.
Nu har ju också Johan Ohlsson lyckats med sånt, men han har haft andra upplägg och sjukdomar i bakgrundsbilden. Tävlat väldigt sparsamt.
Hellner har mer "malt på" hela tiden, men ändå fått till det just vid viktiga tillfällen.
Svaga indicier ja, men ska man spekulera utifrån de få namn som tävlade före 2010 och som fortfarande är aktuella till OS så....
Ja Marcus låter i så fall trolig. Om det ska vara en aktiv från världseliten. Alltid bra när det kommer till mästerskap men sämre i världscuppen.
Citera
Medlem
A.Ahlsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Av de som är med på min lista är väl tre som är aktiva idag, varav två ska till OS (och den tredje varit absolut världselit).

Elofsson och Ingesson är dessutom faktiskt på OS vet inte och Svt skickar Fredriksson.
Citera
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Vänd på det istället - vilka på elitnivå är INTE dopade? Då får du sannerligen en svårare frågeställning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Vladimir Smirnov, Kazakstan, med blodvärde 198(högst av alla åkare) åkte han inte som svensk på slutet av sin karriär?
Han bor väl fortfarande kvar i Sundvall.Flyttade till Sverige 1991.
Men eftersom Smirnov avslutade sin karriär innan 2001 måste det vara någon annan.
Antagligen är det någon eller några som tillhör samma klubb(Sundsvallsområdet) som Smirnov är min gissning.Skulle inte förvåna mig.

Är i princip säker på att Smirnov aldrig tävlat för Sverige i några mästerskap eller världscupen. Däremot ställde han upp i SM på 90-talet, där han för det mesta vann, vilket tragikomiskt belysade svackan som svensk längdåkning hade på 90-talet, inte ens SM vanns av svenskar. Dessutom slutade han som sagt innan 2001.
Citera
2018-02-04, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ahlsen
Fyra, Brink tävlar nationellt, Jönsson i världscup och Hellner, Rickardsson i OS.

Men om aktiv nödvändigtvis betyder åkare? Borde man inte med aktiv kunna mena aktiv i skidvärlden bara. Ingesson är ju tränare, Fredriksson och Elofsson experter i tv. Sen vet man inte hur många tester dom har att gå efter. Har dom alla tester för alla åkare eller bara ett par här och där för en del. Som jag ser det så har UG gjort bort sig tidigare när det gäller just doping.

Minns ni inte hur dom påstod att (var det Anna-Carin Zidek) skulle varit dopad och hon kunde hämta fler värden och visa att hennes gick upp och ner lite hur som.

Jag tror mer på UG än Zidek. Däremot har de väl lärt sig att inte peka ut skidåkare som är skäligen misstänkta.
Citera
2018-02-04, 11:31
Medlem
A.Ahlsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectMatch
Sammanträffande?

Jepp! Definitivt ett sammanträffande. Har väl inte gott ett mästerskap där det inte varit massa jox när det gäller Ingesson och tillträdde till anläggningen och till Kalla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in