2018-02-04, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Egentligen är det en tunn, ibland sublim, linje mellan att tänka och att prata för sig själv?

Har du en länk till just det uttalande dottern gjort? Tack.

En simpel fjäder har blivit en hel höna..

Men vill gärna se uttalandet i en context, om det fanns någon.

Moa Henkow - ALF 4
9 månader ago
Jag pratar med mig själv, med en bil och med ett träd! Är jag galen? Jag pratar med många olika saker!

http://www.viralsweden.com/clara-henry-jag-ar-pa-vag-att-bli-galen/
Citera
2018-02-04, 06:58
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Vad vet du om det?
Ja, eftersom jag skriver här har ju inte mitt liv "slagits ut" av ensamhet. Men det har ju inte ditt heller!

Men vad har ditt inlägg för bäring på mitt konstaterande, att frågan om varför föräldrarna inte sökte hjälp kan vara nyckeln till tragedin.

Du skrev att "det är ingen vettvilling som har gjort detta".
I mina ögon är det dock precis vad det är.
Min bäste vän! Den ensamhet jag pratar om är den som kommer innifrån.
Du kan vara omgiven av 100 tals vänner men det hjälper ändå inte.

Hade Du levt för 200 år sedan hade Du nog klarat av jobbet som bödel.
Där fick man ha en som inte tog ställning mot de som begått brott eller tänka själv.
Bara hugga till med yxan och gå hem och fira helg med fru och barn.
Citera
2018-02-04, 06:59
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Inga normala, vanliga människor mördar sina barn. Någonting gick de och bar på som utmynnade i mord.
Ja naturligtvis helt klart!
Citera
2018-02-04, 07:00
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Har du fått infon om vad som hände i huset.
Cocktail... barnen somna in
Cocktail funkade inte på Hanna... Oskar hjälpte henne.
Oskar hängde sig..
Avskedsbrev o video på köksbordet...
mm mm

Har du läst den infon från mig eller Scheele ?
Nej men jag har annan källa.
Citera
2018-02-04, 07:02
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ljug inte i den här tråden om förgiftning för det vet du absolut ingenting om.
Var i lagtexten hittar jag barmhärtighetsmord? Inte det nä, men då var det avklarat efter ett par meningar.
Så vad var det då?
Citera
2018-02-04, 07:52
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som jag förstått det, från familjer med sjukdomsproblem hos barnen, är det kuratorn som oftast är den som samordnar alla sådana kontakter. Även t.ex. hjälpmedel. En avlastning till föräldrarna och en brygga gentemot lärare - barn. Och återkoppling till rektor/föräldrarna.

Detta varierar från kommun till kommun tyvärr!
Citera
2018-02-04, 09:54
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Ska jag förstå det som att vi är ganska eniga?
Min slutkommentar ställer frågan (på mitt lite larviga sätt, då) hur tillsätts en "haveriutredning"?
Det här blir i förlängningen dessutom ganska knepigt. Många i tråden önskar räfst och rättarting; skolan har gjort fel någonstans, släkt och vänner har fallerat, grannar har inte reagerat, trots att några av dem funnit att åtminstone OH var knepig ...
Skall vi frammana en "myndighet" med mandat och skyldighet att granska avvikande, nördar, förment dåliga föräldrar (som om inte orosanmälan till soc skulle räcka - läskiga tanke!)...? Jag spetsar till lite för diskussionens skull ... man kan ju se i den här tråden hur det skulle kunna arta sig

En polisutredning som noga tittar på förgreningarna i det här eländet kan i alla fall teoretiskt kunna peka på de myndigheter och institutioner som varit inblandade och att de granskas (eller granskar sig) professionellt kan man ju i alla fall hoppas på. Borde skolan skickat en orosanmälan, till exempel, och varför vill man kanske inte göra det i så fall?

Släktingar, bekanta, kollegor, grannar och annat "löst folk" får i så fall klandra sig själva. Det gör vi ju litet till mans även i lindrigare lägen, men där går ju inte att klandra, omstrukturera eller bara lägga till ett par punkter på checklistan. Men i skolan, vården och på socialförvaltningen kan det vara annat.
Citera
2018-02-04, 10:24
Medlem
Det här är ju en jättetråd så jag kan omöjligen veta om detta varit nämnt
Netflix har en film om denna sjukom.
Unrest, heter den
ME/Chronic Fatigue Syndrome
Efter att ha sett den så framstår morden som mycket förståeliga.
Det måste vara helvetet på jorden att drabbas
Citera
2018-02-04, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men snälla #Elli09, det är ju du som drar upp hur mycket släkt och vänner de hade omkring sig (vilket i sig faktiskt kan betvivlas, utifrån vad vi vet om fallet).
Så sluta för guds skull att påstå, att det är andra som tar upp släktingar och vänner och dessutom försöker dra dem i smutsen
Förklara för mig på vilket sätt jag drar släkt och vänner i smutsen ??? Kanske är det du som placerat det hav av blommor, ljus, avskedsbrev Hjärtan, Nallar m.m utanför huset ?? Tänk ett varv till innan du postar något så ofantligt dumt 😎
Citera
2018-02-04, 11:06
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darten79
Men alltså... hur länge ska ni holla på att spekulera? Kom igen med fakta, annars så lägg ner!

Det kommer bergsäkert att spekuleras i alla oändlighet enda tills ny fakta kommer eller jorden plötsligt går under. För ärligt talat, det finns ju många frågor kvar.
Citera
2018-02-04, 11:08
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Alla skriver ju att de pratar med sig själv så hennes inlägg är inget konstigt alls.
Skillnaden är att hon pratar även med en bil och ett träd och många olika saker.
Citera
2018-02-04, 12:19
Medlem
Vad vet vi nu om mamman då? (Rätta mig om jag har fel)
Uppväxt i Göteborg
Populär i klassen
Pluggar juridik
Jobb på EY
Träffar troligen partner via jobb
Får två barn i 30 års ålder
Hon bor tillsammans med sin man i hennes hemort
Man som jobbar i annan stad, troligtvis tar HB stort ansvar hemma (dagishämtning etc)
Flyttar till Skåne närmare makens jobb
Flyttar till en borglig villaförort, naturnära
Jobbar heltid eller deltid
Omtyckt av arbetskamrater
Sjuk?
Har körkort och bil
Familj, vänner, hobby?
Låter maken sköta skolkontakt
Låter maken sköta piano och fotbollsaktivitet
Gifter sig men behåller sitt efternamn
Senast redigerad av bazaar 2018-02-04 kl. 12:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in