2018-02-01, 01:27
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Inom polisen finns det mycket stor kunskap om mord med psykiskt innehåll s a s.
De jobbar ju med detta hela tiden och vill säkert få klarhet precis som vi andra som undrar över
det hemska som skedde.
Någon ursäkt för att begå mord på barnen som jag har förstått genom förgiftning finns naturligtvis inte. Men det som gör det svårt är att detta är en intern familje sak och där finns oskrivna lagar om att e familj måste få sköta sig själv så långt som möjligt.
Med facit i hand klarade de naturligtvis inte det.
Föräldrarna stod säkert sina barn så nära att de ville inte att de skulle bli föräldralösa.
En sorts barmhärtighetsmord men mycket svår att förstå.

Ljug inte i den här tråden om förgiftning för det vet du absolut ingenting om.
Var i lagtexten hittar jag barmhärtighetsmord? Inte det nä, men då var det avklarat efter ett par meningar.
Citera
2018-02-01, 01:28
Medlem
Sockerarters avatar
Jag såg en dokumentär om FFI.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fatal_familjär_insomni

Kan det handla om något sådant?
Citera
2018-02-01, 01:41
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ljug inte i den här tråden om förgiftning för det vet du absolut ingenting om.
Var i lagtexten hittar jag barmhärtighetsmord? Inte det nä, men då var det avklarat efter ett par meningar.
Du gör det åt helvete för lätt för Dig.
Det är inte svart eller vitt - utan grått.
Citera
2018-02-01, 01:42
Medlem
Scrupcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerarter
Jag såg en dokumentär om FFI.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fatal_familjär_insomni

Kan det handla om något sådant?

Nej. Det finns inte en chans i hela universum att någon av dem hade det. Jag hoppas att du inte ens är allvarlig med din undran. Hur i hela fridens namn tror du att de levt under flera år med en sjukdom som dödar alla inom 7-18 månader? Du tror heller inte att personer runt omkring skulle märka att de blivit psykotiska, dementa och galna innan de dog, om du på allvar tror att de hade denna sjukdom? Va fan! Skärp dig och tänk!
Citera
2018-02-01, 01:42
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Mycket vuxet och eftertänksamt?????

Jag förstår att du inte själv har några barn eftersom du inte fattar vad det här handlar om!
Jo det har jag visst. De är i och för sig vuxna 20 o 26.
Citera
2018-02-01, 01:43
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrupci
Nej. Det finns inte en chans i hela universum att någon av dem hade det. Jag hoppas att du inte ens är allvarlig med din undran. Hur i hela fridens namn tror du att de levt under flera år med en sjukdom som dödar alla inom 7-18 månader? Du tror heller inte att personer runt omkring skulle märka att de blivit psykotiska, dementa och galna innan de dog, om du på allvar tror att de hade denna sjukdom? Va fan! S
Det är aldrig fel att undra och ställa frågor.
Citera
2018-02-01, 01:45
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
En sak är säker: du gissar bara.
Och du tar din utgångspunkt i att Oskar var en god man. Varför?, kan man undra. Du kanske kände honom, ok.
Men slutresultatet visar tvärtom att han var en ond man. Det är snarare därifrån man ska börja enligt mig. Och jag är övertygad om att han, eller båda föräldrarna, ville dölja något genom att genomföra detta fasansfulla.
Jag har lanserat olika möjliga scenarier men de bottnar alla i min fatsa övertygelse, att endast skammen kan vara en tillräckligt stark drivkraft för ett brott av denna kaliber.
Nej jag kände inte Oskar. Och varför tror Du att det har med skam att göra?
Citera
2018-02-01, 01:46
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag har träffat otroligt många människor i svåra situationer, jag förstår mödrar med förlossningspsykos som mördar sina barn. Och utmattadecgamla som dödar sin sjuka, ofta dementa partner. Eller schizofrena med förvrängd verklighetsuppfattning. Men föräldrar som dödar två barn med så pass goda framtidsutsikter förstår jag inte.
Det där med goda framtidsutsikter får Du nog ta tillbaka. De led av en sjuklig trötthet där de endast orkade vara uppe en timme i taget.
Citera
2018-02-01, 01:47
Medlem
Scrupcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Det är aldrig fel att undra och ställa frågor.

Nej, det var faktiskt inte så snällt av mig. Jag har suttit och läst ifatt tråden och det blev lite mycket att ta in. Förlåt.
Citera
2018-02-01, 01:50
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Den stora frågan är ändå för mig: Varför sökte de inte hjälp?
Just där tror jag också att svaret finns.
Det är tydligt att Du aldrig fått uppleva en sådan ensamhet som slår ut t o m livet i bland.
Men det ska Du vara glad för att Du slipper.
Citera
2018-02-01, 02:01
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Kände du honom?
Nej men jag känner GW på håll.
Citera
2018-02-01, 02:04
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Jo, det var deras fd grannar som berättade för en fb användare. Inte att de var dåliga, men kontrollerande. Jag skrev inget om pappan...
Men då är det bättre att utgå ifrån normalgraden innan man ändrar den.
Ingen här kan veta om han var normal eller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in