Citat:
Ursprungligen postat av
kejsarinnakanel
Angeredsbron hade passat mycket bättre isf
Njae, inte så säker på det.
Nu var det länge sen jag var i trakterna, men vad jag förstår så har kommunen/vägmyndigheterna tröttnat på alla livströtta som hoppade därifrån och paragliders etc, så man har instaketerat gångbanan. Därför inget ställe jag skulle valt, varken för suicidförsök eller för att få flyga.
Men det finns väl bergsstup i Göteborg? Har hört om nåt de kallar Ättestupan. Ramberget nånstans. Kastar man ner nån därifrån, död eller skadad, så lär kroppen bli rätt skadad vid "landning".
Tycker det är rent vidrigt att tänka på vad stackars Magnus kan ha råkat ut för och lider med hans familj. Jag är principiell motståndare till dödsstraff, men har inget emot livstid. Ibland är det helt rätt som påföljd. Känns som att detta börjar luta åt minst en livstidsdom. Inte mig emot om det blir så. Tag förresten bort 20-årsrabatten!
Edit: Ett telefonsamtal med Gbg gav mig info om att Ramberget är stängt för motorfordon på vintern, så glöm mitt "tips". På sommaren lär det vara både folk och ljust, så ingen bra idé alls.
Inte att döda nån heller för övrigt.