Citat:
Ursprungligen postat av
kejsarinnakanel
Brodumning finns chans till innan man kommer fram till Totp köpcentrum. Inget visar möjlighet att dumpa i närheten. Den valda platsen kräver flera val innan man kommer dit, inget i terrängen lockar dit av slump och långt före finns flera möjliga val. Varför valde de vägen mot Lysekil och varför stoppade de just där ďe gjorde? Dessa frågor är inte oviktiga.
Du kan dumpa vid Ödsmålsbron och Uddevallabron. Båda mkt livligt trafikerade. Ingen annan bro förutom Angered finnes mig veterligen och det är för nära hemmet.
Den valda vägen kräver flera val, vad menar du här? Svänger du av mot Lysekil så är det raksträcka med räcke hela vägen ner mot rondellen med endast ett par avtagsvägar, både väldigt nära Torp. Så absolut inte flera val så här långt. I rondellen kan du åka mot Orust/Lysekil/Skredsvik och att man väljer Lysekil är lika rimligt som något annat. Jag tror på slumpen här. Det enda man är ute efter vid det här laget är att döda/bli av med kroppen och den möjligheten tycker man sig hitta kort efter rondellen. Här är förmodligen becksvart och noll trafik till skillnad från tidigare.
Detta är bara mina 50 cent. Har inte för avsikt att delta i nån debatt.
*Edit. Finns bro i Kungälv också men då lär det bli en del vittnen så där lär man ej stoppa.