2018-02-04, 00:27
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zalanders
Kameror
https://www.vackertvader.se/webbkamera/uddevallabron-n

Undra just om detta material sparas. Det kan isf förklara varför polisen varit så säker på att sällskapet passerat Uddevallabron.
Hur identifierar de ett visst fordon och att Magnus fanns med ?
Citera
2018-02-04, 01:14
Medlem
Av det jag läst via media så har jag tolkat det som att personen som öppnat upp sig lite är den som säger att han levde vid Uddevallabron. Ren spekulation, men det är vad jag fått för mig. Kan mycket väl vara nåt annat polisen vet, kameror, vittnen... vad vet jag?!

Det jag däremot vet var att BO inte föredrog män som härstammade från Sverige. Hans "thing" när det kom till killar var de som (åtminstone såg ut att de ä) härstammade från Mellanöstern. Känner inte denna F, men jag har fått uppfattningen av vissa inlägg att han verkar vara en svensk kille vilket inte var hans grej...
Citera
2018-02-04, 01:19
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zalanders
Kameror
https://www.vackertvader.se/webbkamera/uddevallabron-n

Undra just om detta material sparas. Det kan isf förklara varför polisen varit så säker på att sällskapet passerat Uddevallabron.
Ehhe...hurdå..?
Citera
2018-02-04, 01:24
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowman84
Av det jag läst via media så har jag tolkat det som att personen som öppnat upp sig lite är den som säger att han levde vid Uddevallabron. Ren spekulation, men det är vad jag fått för mig. Kan mycket väl vara nåt annat polisen vet, kameror, vittnen... vad vet jag?!

Det jag däremot vet var att BO inte föredrog män som härstammade från Sverige. Hans "thing" när det kom till killar var de som (åtminstone såg ut att de ä) härstammade från Mellanöstern. Känner inte denna F, men jag har fått uppfattningen av vissa inlägg att han verkar vara en svensk kille vilket inte var hans grej...
Hmm misstänker nog som du, arr den eller de som började snacka minns att de passerat över Uddevallabron, som ser lite speciell ut.
Citera
2018-02-04, 01:43
Medlem
Opportunitiess avatar
Jag tycker inte fyndplatsen är så märklig. Motorväg upp och man hamnar på Torp köpcentrum. Nånstans måste man ju köra av motorvägen och varför skulle dessa imbeciller ha koll på att brodumpningsmöjligheter ska dyka upp längre norrut, nä man kan lika gärna ta av mot Lysekil. Från Torp är det sedan max 15 minuter till där Magnus hittades.
Citera
2018-02-04, 02:20
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Jag tycker inte fyndplatsen är så märklig. Motorväg upp och man hamnar på Torp köpcentrum. Nånstans måste man ju köra av motorvägen och varför skulle dessa imbeciller ha koll på att brodumpningsmöjligheter ska dyka upp längre norrut, nä man kan lika gärna ta av mot Lysekil. Från Torp är det sedan max 15 minuter till där Magnus hittades.
Brodumning finns chans till innan man kommer fram till Totp köpcentrum. Inget visar möjlighet att dumpa i närheten. Den valda platsen kräver flera val innan man kommer dit, inget i terrängen lockar dit av slump och långt före finns flera möjliga val. Varför valde de vägen mot Lysekil och varför stoppade de just där ďe gjorde? Dessa frågor är inte oviktiga.
Citera
2018-02-04, 02:43
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Brodumning finns chans till innan man kommer fram till Totp köpcentrum. Inget visar möjlighet att dumpa i närheten. Den valda platsen kräver flera val innan man kommer dit, inget i terrängen lockar dit av slump och långt före finns flera möjliga val. Varför valde de vägen mot Lysekil och varför stoppade de just där ďe gjorde? Dessa frågor är inte oviktiga.

Du kan dumpa vid Ödsmålsbron och Uddevallabron. Båda mkt livligt trafikerade. Ingen annan bro förutom Angered finnes mig veterligen och det är för nära hemmet.

Den valda vägen kräver flera val, vad menar du här? Svänger du av mot Lysekil så är det raksträcka med räcke hela vägen ner mot rondellen med endast ett par avtagsvägar, både väldigt nära Torp. Så absolut inte flera val så här långt. I rondellen kan du åka mot Orust/Lysekil/Skredsvik och att man väljer Lysekil är lika rimligt som något annat. Jag tror på slumpen här. Det enda man är ute efter vid det här laget är att döda/bli av med kroppen och den möjligheten tycker man sig hitta kort efter rondellen. Här är förmodligen becksvart och noll trafik till skillnad från tidigare.

Detta är bara mina 50 cent. Har inte för avsikt att delta i nån debatt.

*Edit. Finns bro i Kungälv också men då lär det bli en del vittnen så där lär man ej stoppa.
Senast redigerad av Opportunities 2018-02-04 kl. 02:56.
Citera
2018-02-04, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lowman84
Av det jag läst via media så har jag tolkat det som att personen som öppnat upp sig lite är den som säger att han levde vid Uddevallabron. Ren spekulation, men det är vad jag fått för mig.

Vad kommer den här märkliga infon ifrån, att någon levde vid Uddevallabron?
Citera
2018-02-04, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Ehhe...hurdå..?
Tänkte ifall Vägverket sparade filmsekvenser en viss tid, men det kanske inte alls är så. OM så vore fallet menar jag inte att det var så polisen kom MGM på spåren. Snarare att polisen isf kunnat använda filmsekvenser efter att MGM berättat att de åkte norrut på E6 ca en timma från Gbg. Men sparas inte filmsekvenser så är det inte aktuellt.
Citera
2018-02-04, 14:37
Medlem
Sikorskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GurraGhandi
Vad kommer den här märkliga infon ifrån, att någon levde vid Uddevallabron?

Polisens uttalande i massmedia, t ex. här:
https://www.expressen.se/gt/sista-sp...svunne-magnus/

Mvh/Rotormannen
Citera
2018-02-04, 22:54
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikorsky
Polisens uttalande i massmedia, t ex. här:
https://www.expressen.se/gt/sista-sp...svunne-magnus/

Mvh/Rotormannen
Precis:
Citat:
Uddevallabron spelar en central roll när polisen försöker klara upp det misstänkta mordet på Magnus Natschki, 36.

Det är i närheten av den som spåren efter den försvunne mannen tar slut.

– Det är uppgifter från en av de misstänkta som gör att vi kan dra de här slutsatserna, säger åklagaren Mats Sällström.
...
Och på Uddevallabron är en av de sista platserna som polisen tror sig veta att Magnus Natschki varit i livet.

https://www.expressen.se/gt/flykten-...svunne-magnus/
Polisen misstänker att 36-årige Magnus Natschki tidigt på dagen den 6 december i fjol misshandlades i en lägenhet i Göteborg – och att han ett antal timmar senare blev mördad utanför Uddevalla.
...och där fick jag också svar varför de tror han levde vid Uddevallabron, inga vittnen utan en utsaga från MGM. Denne visste uppenbarligen inte riktigt var de var, snackade om grustag och flaggstänger mm, men att de passerade på Uddevallabron, det visste han.

Bara så där, utkastat i luften: finns det någon marijuanaodlare på Bokenäset....?
Citera
2018-02-04, 23:29
Medlem
Utöver mitt tidigare inlägg om att Magnus levde vid Uddevallabron, så har ju även polisens tekniker konstaterat att fyndplatsen är mordplatsen. Även detta är något jag läst på expressen.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in