2018-02-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronoparken
Polisen borde ju vara rätt intresserade av gräva lite mer bakom de här 85000. Inte för att familjen Nujen skulle vilja finansiera terror men däremot utifrån att beloppets storlek gör det sannolikt att det är flera personer som avlönats av Özz&co. Akilov kanske fick in pengarna på sitt konto och fördelade sen ut dem på sina polare. Dessa polare måste anses vara högriskpersoner som genast borde tas i förvar eller utvisas.

jag undrar varför vänstermedia är så tyst? Vill de tysta ner Nujens fall av politiska själ? Är det någon som vet?
Citera
2018-02-03, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Hoppas att någon som har läst/sett hur betalningen har gått till anmäler detta svartjobb till skatteverket

Ett mail och personnummer eller org.nummer räcker hoppas jag
Jag har redan gjort det!
Citera
2018-02-03, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Oaktat detta ska man kolla upp om den man anlitar har F-skatt. I annat fall blir man ansvarig för alla skatter.

Jag är pensionär och närmar mig till 80 år. jag anlitade en person för några timmar för att hjälpa mig med min handikappade man (stroke) Jag betalade arbetsgivareavgift, skatt och fyllde in blankett varje månad åt Skatteverket. Men jag är ju en dum svenska.
Citera
2018-02-03, 23:23
Medlem
Özz har ofta ett högt tonläge och kommer ofta med pekpinnar... Att då (tillsammans med familj) betala svart arbetskraft så att personer kan fortsätta leva i utanförskap och i parallella samhällsstrukturer. Inte så bra!

Många här är besvikna på att media inte omedelbart rapporterar om detta, men jag hoppas att media granskar och läser in sig på fallet, och då kan det ta lite tid innan de är redo att publicera, speciellt om de vill göra det kvalitativt.

Polisen kommer förhoppningsvis också att vidta åtgärder mot utbetalningarna av svart arbete, men det kan säkert ta lång tid innan de kommer till skott.
Citera
2018-02-03, 23:29
Medlem
TumTums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
jag undrar varför vänstermedia är så tyst? Vill de tysta ner Nujens fall av politiska själ? Är det någon som vet?
DU börjar med en fråga
Sen besvarar du den
Vässa dig lite
Edit: Ja, många här är övertygad om att vänstern mörkar
Det är valår och Sossarna vill gärna behålla makten
Då kan man ju inte erkänna att integration har orsakat ett helvete
Alltså behöver man ausländers som Özz som en garant för den lyckade invandring
Knepet är briljant : Özz hånar och häckar oss från hans scen. Han talar om för oss vilka hjon vi är
Vi betalar pengar för detta. Ungefär som om en porraktris hade betalat för " money - shottet" i fejan
Nu svajar det under Özz skor
Damage control : ringa polarna /ligget /snubbe som gillar kurdkuk på DN och få snäll intervju
där Özz tillåts vara raljant, arrogant och totalt oempatisk.
Det är detta vi är, vi svenska folket :
Porraktris som betalar för att få satsen i ansiktet.
Tänk på det
Senast redigerad av TumTum 2018-02-03 kl. 23:42. Anledning: Trött och grinig Tumtum
Citera
2018-02-03, 23:36
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Özz har ofta ett högt tonläge och kommer ofta med pekpinnar... Att då (tillsammans med familj) betala svart arbetskraft så att personer kan fortsätta leva i utanförskap och i parallella samhällsstrukturer. Inte så bra!

Många här är besvikna på att media inte omedelbart rapporterar om detta, men jag hoppas att media granskar och läser in sig på fallet, och då kan det ta lite tid innan de är redo att publicera, speciellt om de vill göra det kvalitativt.

Polisen kommer förhoppningsvis också att vidta åtgärder mot utbetalningarna av svart arbete, men det kan säkert ta lång tid innan de kommer till skott.

Om det nu är svart som Akilov säger. Det är en kille vi kan lita på?
Citera
2018-02-03, 23:43
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Özz Nujen och hans familj är delvis ansvariga till att Ebba 11 år klyvdes på mitten.

Ja, precis så är det. Förhoppningsvis förstår allt fler i vårt land vad för slags människa denna kurd egentligen är.

Nej, man måste inte lägga ut ett antal hundralappar, och ägna några timmar en lördagskväll, åt att lyssna till hur denna kurd förlöjligar och spottar på det Svenska folket.

För övrigt just det folk som göder denna arroganta och otacksamma kurd.
Citera
2018-02-03, 23:45
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN

Om The Nujjens betalar ut 85000 för några veckors jobb medan Akilov deklarerar för 44000 för hela inkomståret skulle jag säga - ja, i detta fallet.
Citera
2018-02-03, 23:47
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN

Så om Akilov säger att han städat och assisterat för 85 000 kr under 2 månader, så ka vi välja att lita på det eller inte.

Är Akilov trovärdig?
Ja. Nej.

Om man misstror att en advokat och chef på telia betalar ut en månadslön som motsvarar en chefslön efter skatt till person som utfört svart städhjälp så bör man kryssa i allt: Nej.

Då återstår frågan. För villka tjänster (job gotland) har man betalt Akilov?
Citera
2018-02-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotYetNotYet
Nej. Man litar på personen i fråga. Man har ingen skyldighet att kolla upp det.

Jo det har man.

Till en privatperson är man som köpare skyldig att dra av arbetsgivaravgift samt löneskatt och redovisa och betala in direkt till skatteverket.

https://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/inkomster/anlitaenprivatperson.4.d1afd3103d689ac2a80002439.h tml
Vettifan hur det blir med moms när man anlitar en privatperson. Man kan som företagare bli momsbefriad om man fakturerar mindre än 30 000 sek per 12 mån.

Verkar nästan som om man kan slippa undan momskostnaden helt om man anlitar privatpersoner istället för företag. Kanske någon skattekunnig kan bidra med lite kunskap i den frågan.
Citera
2018-02-03, 23:52
Medlem
Sam.Boyds avatar
Har Gottlandstidningen varit ute i Tingsede och tittat om det byggts någon teater i skolan?

Den borde vara klar....

I så fall om det finns någon Flashbackare på Gotland /Tinsede så vore det fint om denne kunde kolla läget, fota lite och ge oss andra en rapport.
Citera
2018-02-03, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Så om Akilov säger att han städat och assisterat för 85 000 kr under 2 månader, så ka vi välja att lita på det eller inte.

Är Akilov trovärdig?
Ja. Nej.

Om man misstror att en advokat och chef på telia betalar ut en månadslön som motsvarar en chefslön efter skatt till person som utfört svart städhjälp så bör man kryssa i allt: Nej.

Då återstår frågan. För villka tjänster (job gotland) har man betalt Akilov?

Kan det vara provision?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in