Citat:
Ursprungligen postat av
ruggetugge
Som vanligt är du ute och cyklar, bandidos styr inte linköping. Och braj från libanon finns knappt längre i Sverige, riktigt ovanligt.
Så om du är för lat/korkad för att ta reda på enkla fakta innan du skriver kan du väl hålla dig undan tråden?
HÄR HAR DU DE FAKTA JAG UTGÅTT FRÅN:
Bandidos visade demonstrativt upp sig i Linköping
sommaren 2017 då det hade ryktats under lång tid att BlackCobras dominans i Linköping är överstökad.
Min källa är Corren 2017-06-12
Citat:
Linköping Ett 15-tal personer med koppling till den kriminella mc-klubben Bandidos visade demonstrativt upp sig i centrala Linköping under fredagskvällen. Det var strax före midnatt under na..
Sedan är det en sak att Bandidos i Helsingborg försöker styra i Linköping genom sina s.k. Prospects.
Braj från Libanon säljs inte längre under namnet lib, där har du helt rätt, därför att man har haft Nato-trupper i Libanon som förstört odlingarna.
Det är ingen bra reklam att sälja braj under namn på landet det odlats i. Mycket braj i Sverige/Europa idag kommer från Albanien men under vilket namn då?
Under vilket namn såldes brajet som vietnameser odlade i småhus i Norra Skåne???
Visst odlar man röka fortfarande i Libanon och det gräset måste omsättas någonstans där pengar finns och det är i Europa. Men gul-lib och röd-lib kan du glömma.
By the way: När en pizzeria eller restaurang bränns ner i någon ort i Sverige, typ Linkan-Norpan, så är det sannolikt en stor j-la kran som ngt mc-gäng stänger ner.
Det är ett krig där ute om knarkrevir.
De flesta skjutningarna i Stockholm under senare tid har handlat om knarkrevir och det är inget nytt fenomen.
Ska man deala braj idag i stor skala,
med mellanhänder i förorterna och kranskommunerna, och dra nytta av sina internationella kontakter, så ska man göra det bakom en solid kuliss. MC-gängen är med på noterna och hugger gärna.
Tack för ordet, jag har lite annat att göra!