Citat:
Ursprungligen postat av
syserror
Vad är det för fel på ny bättre bil? Både modernare, säkrare, miljövänligare, bränslesnålare nya bilar och utveckling går framåt.
Sedan bekvämlighet är även viktigt om man åker mycket.
Nu är jag inte så mycket för bilar rent allmänt och skulle så klart inte köpa 10 Ferrari men en ny bättre bil ser jag inte som något alls konstigt eller onödigt.
Nu behöver jag inte bry mig om bilar på det sättet för har alltid 24/7 service med privata chafförer tillgänglig utanför dörr alltid men ser många fördelar att folk faktiskt kör runt i nyare bilar.
Om man ska prata värdeförlust visst, men inte mer än röka eller köpa ny tv etc ändå.
Mer korkat köra runt i gammal skrothög.
Rökning och TV är de värsta exemplena på värdeförlust, knappast några bra referenspunkter.
Storstadsbor som köper ny, dyr bil får ett pengahål. Utöver skrattretande värdeminskning betalar de för underhåll, parkering, amortering och ränta (de flesta 08

r är hopplösa lånetorskar), försäkring, bensin och trängselskatt, och vad får de egentligen i gengäld? Respekt av packet måhända, men den urbana medelklassen bryr sig sällan om bilar, och överklassen kör Volvo eller nedtonad Merca. Nej, att köpa billig tråkbil är en vinstaffär i landets storstäder.
I småstad och på landsbygd får man betydligt mer valuta för pengarna.