2018-02-03, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Är 9-11 ett mycket starkt tecken på att det fanns en deep state som styrde istället för den rådande Bushadministrationen? Hur tänker du då (om vi bortser från att jag inte håller med dig om dina konspirationsidéer om 9-11)..

Hur jag tänker, jag du. Vill man inte förstå så kan man inte, varför någon inte vill vet bara den så börja istället med att förklara varför du inte förstår nu när vi fått svart på vitt. Eller tror du inte på memot...

Det finns massor av annat som man lätt kan förstå är fejk om man har kunskaper i ämnet. Problemet där är att det är förhållandevis få som kan området och media kniper. Det går inte att få spridning på uppenbar korruption

Hur kommer det sig exempelvis att all välgörenhet till fattiga länder bara fortsätter och fortsätter utan att något händer. Tvärtom så när man stryper välgörenheten, då tar de fart
Citera
2018-02-03, 12:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Hur jag tänker, jag du. Vill man inte förstå så kan man inte, varför någon inte vill vet bara den så börja istället med att förklara varför du inte förstår nu när vi fått svart på vitt. Eller tror du inte på memot...
Va? Nej här är det uppenbarligen inte mitt fel att det inte går att förstå dig.. Är det alla bakom ryssutredningen som är deep state nu? Det börjar alltmer låta som att alla som är emot Trump är deep state men det kan du väl inte mena?

Citat:
Det finns massor av annat som man lätt kan förstå är fejk om man har kunskaper i ämnet. Problemet där är att det är förhållandevis få som kan området och media kniper. Det går inte att få spridning på uppenbar korruption

Hur kommer det sig exempelvis att all välgörenhet till fattiga länder bara fortsätter och fortsätter utan att något händer. Tvärtom så när man stryper välgörenheten, då tar de fart
Är välgörenhet deep state? Jag trodde du tillhörde högerfalangen som anser att välgörenhet ges bättre på plats än att exempelvis ta emot flyktingar i Sverige - är det fel? Eller menar du att man inte ska hjälpa andra överhuvud taget alls?
Citera
2018-02-03, 12:27
Medlem
Citat:
Va? Nej här är det uppenbarligen inte mitt fel att det inte går att förstå dig.. Är det alla bakom ryssutredningen som är deep state nu? Det börjar alltmer låta som att alla som är emot Trump är deep state men det kan du väl inte mena?
Avvakta istället då och följ utvecklingen, det kommer komma fram massor

Citat:
Är välgörenhet deep state? Jag trodde du tillhörde högerfalangen som anser att välgörenhet ges bättre på plats än att exempelvis ta emot flyktingar i Sverige - är det fel? Eller menar du att man inte ska hjälpa andra överhuvud taget alls?
Något jag inte kände till som kommit fram i och med Q är att välgörenhet är en så viktig gren av deep state och att man använder den för människohandel och att sno pengar av folket
Citera
2018-02-03, 12:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Avvakta istället då och följ utvecklingen, det kommer komma fram massor
ok, det ser jag fram emot.

Citat:
Något jag inte kände till som kommit fram i och med Q är att välgörenhet är en så viktig gren av deep state och att man använder den för människohandel och att sno pengar av folket

Och denna människohandel har förstås bevisats - både att den sker och att den styrs av "deep state"?
Är all välgörenhet "ond"?
Och vad menar du med Hur kommer det sig exempelvis att all välgörenhet till fattiga länder bara fortsätter och fortsätter utan att något händer. Vad är det du vill ska "hända"? Ska vi sluta med välgörenhet?
Citera
2018-02-03, 13:12
Medlem
Citat:
Om jag förstår dig rätt så vet du inte vilka de är eller riktigt vad de gör - hur kan du då vara övertygad om att de finns eller att något skulle bli bättre om de försvann?
Vad gör militären mot dessa påstådda oidentifierade personer?

Det här är också något jag ser som starkt bevis för deep state. Stora företag inom sociala media använder tekniker för att driva olika budskap som inte gagnar dem utan mer handlar om politisk påverkan
https://pbs.twimg.com/media/DVELvDzX0AATKcj.jpg:large
Citera
2018-02-03, 13:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det här är också något jag ser som starkt bevis för deep state. Stora företag inom sociala media använder tekniker för att driva olika budskap som inte gagnar dem utan mer handlar om politisk påverkan
https://pbs.twimg.com/media/DVELvDzX0AATKcj.jpg:large

Finns det några grupper som inte är med i Deep state?
Citera
2018-02-03, 13:50
Medlem
taucetis avatar
En grej som jag tyckte visade på en deep state var då Obama blev president. Han såg så fredlig och snäll ut och lovade förändring och slut på krig. Han var så duktig på att övertyga folk så att han till och med fick Nobels fredspris. Han är den president som har bombat mest genom tiderna. Wesley Clark pratade om vilka länder som var på agendan och Obama följde den. Får se hur det blir med Trump. Han har gjort saker som tyder på att han också bara en marionett, och andra saker som visar att han är emot.

JFK är väl en annan incident som visade att presidenten inte är den som styr och ställer. Han har ju till och med tal där han varnar för det. Finns en annan president som varnade för det militära komplexets makt.

Kanske är det det militära komplexet. Kanske är det CIA. Kanske är det bankirerna, svårt för oss utomstående att veta, men att det finns en mäktig djup klick människor som till och med presidenterna måste behaga är ganska svårt att inte tro. Inte när presidenter själva har varnat för de.

Ett annat exempel är Rysslands Putin. När Medvedev satt som president så var han bara en frontfigur för Putin. Även när Putin har pensionerat sig så tror jag att han fortfarande har en hel del att säga till om. Putin hade själv säkerligen nån högre upp att behaga när han kom till maktens korridorer i början av sin karriär.
Citera
2018-02-03, 14:07
Medlem
Citat:
Jag förstår mycket väl att det är svårt att bevisa konspirationsteorier, dock har du förstås fel när du påstår att de inte går att bevisa - och är det inte exakt det man försökt göra med memot t.ex.?
Problemet jag ser i den absoluta majoriteten av trådar i denna avdelning är dock att det nästan alltid visar sig att det helt enkelt inte finns några bevis alls, teroeirena drivs istället av en grupp människor som verkar tro att i stort sett allt runt dem är agendadrivet och ondskefullt planerat av t.ex. det du kallar "deep state".. De flesta konspirationsteorierna blommar dock bara upp en kort tid efter nåt terrordåd eller liknande och tynar sedan sakta bort i brist på fakta och i avvaktan på att nästa, mer aktuella och intressant tråd ska dyka upp.

Denna tråd skiljer sig dock lite från de flesta då det inte bygger på någon enskild händelse eller fakta, utan mest verkar gå ut på att leta samband i nivå med numerologi vilket förstås kan vara spännande om man gillar sånt - typ "connect the dots" som det populärt brukar kallas. Det leder ju sällan någon vart, men det ger förstås en känsla av gruppsamhörighet när man gör det.

En fråga, "deep state" som du skriver att du vill radera, vad är det enligt dig (jag är fullt medveten om begreppet men definitionerna av vilka / vad / varför det är skiljer sig ju ganska rejält beroende på vem man frågar)? Så vad är det du vill få bort och vad tror du vi kan få istället?
Det går vid olika namn men är samma sak. Deepstate/illuminati/shadow government, mafia, banksters/jews o.s.v
Generellt så menar folk samma sak när dom säger något av dessa. Går vid fler namn också förmodligen.

Bevis finns nog lite här och var. Det svåraste är dock att slå ett hål i den för lagarna är gjorda av dom i makten och dom i makten är styrda av deep state och det folk får veta är det dom ser på mainstream media. Många av dessa personer som hjälper deep state fattar inte att deep state är onda, så dom blir manipulerade precis som vi alla en gång varit.
Jag tycker det lutar åt att rockefeller och rotschild är potentiellt en stor del av detta, likaså soros ser ut och vara med där uppe. Men som sagt, går inte och veta detta.

Dom kanske är pawns till dom riktigt högst upp. Mitt intryck är att gruppen ser ut och vara rätt liten(typ 20personer, mer eller mindre. Ren gissning), och denna grupp har haft detta som en plan väldigt länge. Minst sedan FED i usa skapades(ca 1910) men förmodligen flera hundra år tillbaka, det går i "arv", ser ut som att dom tränar upp sina barn och tänka exakt likadant som föräldrarna och så fortsätter det bara.

Det är ju tack vare internet folk har vaknat upp som aldrig förr.

Hur som helst, hela världen skulle bli 10,000% bättre väldigt fort.

Pharmacutical skulle slängas bort totalt. In skulle riktig behandling komma. Samma med maten, giftmaten vi har skulle gå bort och det skulle satsas på riktigt nu att få in 100% ekologisk mat. Det skuille vara lätt och få tag i och billigare t.ex.

Dom som har indirekt eller direkt jobbat för deepstate skulle ju försvinna, så alla dessa galor skulle försvinna som cancer galan m.m, det är en stor scam.
Fattiga människor i världen(siffran jag har just nu är 5,5 miljarder) skulle sluta behöva svälta och bli hjälpa på riktigt. Även folk i s.k "bra" länder skulle funka mycket bättre också.
Immigrations problemen skulle försvinna helt. Sverige och andra länder skulle bli säkra igen.

Skolan t.ex skulle gå från att vara vinstdrivande till att vara kunskapsdrivande. Lägenheter skulle byggas för alla förmodligen(nu byggs det för välbetalda enbart typ), detta skulle vara en start.
Jag personligeten skulle sluta vara rädd för min regering ivf kortsiktigt.

Vad jag vet är att folk som vaknat ser igenom all skit nu, som att politik är bara ett spel, detta med höger eller vänster, rasism, terrorism, feminism, alla religioner, och science kallas ju scientism av dom som är "vakna".
Det är ett sätt för dom att styra, manipulera oss, dividera oss. Ett känt uttryck är "divide and conquer", det är exakt så dom håller på.

Folk som sagt som har vaknat, av många jag sett börjar inse att regeringen är bara skit. Regeringen är den största religionen i hela världen och folk fattar det inte ens. Så förhoppningsvis in i framtiden efter deep state har rensats så skulle det bli anarchism och vi människor skulle för första gången verkligen vara fria människor exakt som det är menat att vara.

Vi människor skulle börja leva MED naturen istället för EMOT den. Folk skulle kanske börja fatta att vi är FRUGIVORES t.ex. Alltså allting skulle bli så jävla mycket bättre, och vi skulle då börja få riktig kunskap som inte är baserad på propaganda vilket mainstream är typ 90% av om inte mer.
Senast redigerad av Kungadolf 2018-02-03 kl. 14:22.
Citera
2018-02-03, 14:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Det går vid olika namn men är samma sak. Deepstate/illuminati/shadow government, mafia, banksters/jews o.s.v
Generellt så menar folk samma sak när dom säger något av dessa. Går vid fler namn också förmodligen.

Bevis finns nog lite här och var. Det svåraste är dock att slå ett hål i den för lagarna är gjorda av dom i makten och dom i makten är styrda av deep state och det folk får veta är det dom ser på mainstream media. Många av dessa personer som hjälper deep state fattar inte att deep state är onda, så dom blir manipulerade precis som vi alla en gång varit.
Jag tycker det lutar åt att rockefeller och rotschild är potentiellt en stor del av detta, likaså soros ser ut och vara med där uppe. Men som sagt, går inte och veta detta.

Dom kanske är pawns till dom riktigt högst upp. Mitt intryck är att gruppen ser ut och vara rätt liten(typ 20personer, mer eller mindre. Ren gissning), och denna grupp har haft detta som en plan väldigt länge. Minst sedan FED i usa skapades(ca 1910) men förmodligen flera hundra år tillbaka, det går i "arv", ser ut som att dom tränar upp sina barn och tänka exakt likadant som föräldrarna och så fortsätter det bara.

Det är ju tack vare internet folk har vaknat upp som aldrig förr.

Hur som helst, hela världen skulle bli 10,000% bättre väldigt fort.

Pharmacutical skulle slängas bort totalt. In skulle riktig behandling komma. Samma med maten, giftmaten vi har skulle gå bort och det skulle satsas på riktigt nu att få in 100% ekologisk mat. Det skuille vara lätt och få tag i och billigare t.ex.

Dom som har indirekt eller direkt jobbat för deepstate skulle ju försvinna, så alla dessa galor skulle försvinna som cancer galan m.m, det är en stor scam.
Fattiga människor i världen(siffran jag har just nu är 5,5 miljarder) skulle sluta behöva svälta och bli hjälpa på riktigt. Även folk i s.k "bra" länder skulle funka mycket bättre också.
Immigrations problemen skulle försvinna helt. Sverige och andra länder skulle bli säkra igen.

Skolan t.ex skulle gå från att vara vinstdrivande till att vara kunskapsdrivande. Lägenheter skulle byggas för alla förmodligen(nu byggs det för välbetalda enbart typ), detta skulle vara en start.
Jag personligeten skulle sluta vara rädd för min regering ivf kortsiktigt.

Vad jag vet är att folk som vaknat ser igenom all skit nu, som att politik är bara ett spel, detta med höger eller vänster, rasism, terrorism, feminism, alla religioner, och science kallas ju scientism av dom som är "vakna".
Det är ett sätt för dom att styra, manipulera oss, dividera oss. Ett känt uttryck är "divide and conquer", det är exakt så dom håller på.

Folk som sagt som har vaknat, av många jag sett börjar inse att regeringen är bara skit. Regeringen är den största religionen i hela världen och folk fattar det inte ens. Så förhoppningsvis in i framtiden efter deep state har rensats så skulle det bli anarchism och vi människor skulle för första gången verkligen vara fria människor exakt som det är menat att vara.

Vi människor skulle börja leva MED naturen istället för EMOT den. Folk skulle kanske börja fatta att vi är FRUGIVORES t.ex. Alltså allting skulle bli så jävla mycket bättre, och vi skulle då börja få riktig kunskap som inte är baserad på propaganda vilket mainstream är typ 90% av om inte mer.

Är deep state bara ett annat namn för illuminati alltså? Ja då förstår jag om det inte går att bevisa.

Det låter som om du beskriver att alla som är "dumma" ska bort - väldigt likt när religiösa skyller all ondska på djävulen, men med skillnaden att inte ens religiösa tror väl att det går att ta bort djävulen så får vi ett paradis på jorden (igen) - vilket ni verkar tro..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-02-03 kl. 15:14.
Citera
2018-02-04, 08:23
Medlem
Spekulerar i framtida aktioner efter memot

Angående allt som uppdagats senaste tiden så vad jag förstått så trodde deep state att man kunde avsätta trump, de verkar till och med varit säkra på det.
Den här strategin tror jag nu de helt spolat, de kommer inte klara av att avsätta trump

Demokratiska partiet kommer implodera, det blir troligen en omstart av partiet

De som tidigare blivit så extremt rika på denna korruption, om de ser sina imperium brytas sönder. Vad kan de ta till för åtgärder.
Möjligen startar man ett ekonomiskt krig vilket innebär att man kör igång en lågkonjunktur.
En lågkonjunktur kommer även deep state förlora på men kanske inte lika mycket som resten. Och de skulle få möjlighet att omgruppera.
Rika sitter på väldigt mycket tillgångar och cash is king vid en lågkonjunktur. Givetvis förlorar de pengar men inte alls lika mycket som resten av samhället.

Jag skulle inte bli förvånad om man snart ser räntor stiga ordentligt. Det som kan sätta käppar i hjulet är att Mohammad bin Salman är med på samma planhalva som Trump, svårt att sänka ekonomin om man inte kontrollerar oljan
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2018-02-04 kl. 08:25.
Citera
2018-02-04, 09:21
Medlem
Citat:
Spekulerar i framtida aktioner efter memot

Angående allt som uppdagats senaste tiden så vad jag förstått så trodde deep state att man kunde avsätta trump, de verkar till och med varit säkra på det.
Den här strategin tror jag nu de helt spolat, de kommer inte klara av att avsätta trump

Demokratiska partiet kommer implodera, det blir troligen en omstart av partiet

De som tidigare blivit så extremt rika på denna korruption, om de ser sina imperium brytas sönder. Vad kan de ta till för åtgärder.
Möjligen startar man ett ekonomiskt krig vilket innebär att man kör igång en lågkonjunktur.
En lågkonjunktur kommer även deep state förlora på men kanske inte lika mycket som resten. Och de skulle få möjlighet att omgruppera.
Rika sitter på väldigt mycket tillgångar och cash is king vid en lågkonjunktur. Givetvis förlorar de pengar men inte alls lika mycket som resten av samhället.

Jag skulle inte bli förvånad om man snart ser räntor stiga ordentligt. Det som kan sätta käppar i hjulet är att Mohammad bin Salman är med på samma planhalva som Trump, svårt att sänka ekonomin om man inte kontrollerar oljan

Jag tror inte att ”deep state” kommer lägga sig så lätt. Kolla bara CNN, NYT med flera som rent och hållet försätter ljuga. Kolla även aftonbladets (de får sitt skit och åsikter från dessa nämnda) senast om Trump. De citierar 2-3 Demokraters twitt för att misskreditera Trump. När man ”tömt” minnet och läst den blaskan skulle man bli mer än övertygad att Trumps ord är lögner och han är boven.

Läste något intressant på twitter att 31 republikanska kongressmän kommer inte att ställa upp på omval. En teori är att dessa män har blivit blackmailade av ”deep state” och utnyttjar deras position.

Utöver det så jobbar Nunes som han kallade det phase 2 med utredningar inom Utrikesdeparmentet med flera.
Horwitz rapporter ska vara klara inom några veckor.
Grassley jobbar vidare på sitt och även Godlatte.

Tror att om någon månad har vi ännu mer fyrverkeri att se fram emot.
Citera
2018-02-04, 09:24
Medlem
Verkar som google rensar bort sökresultat från 8chan nu. Söker på "8chan greatawakening" och får inte upp någonting från 8chan. Innan hittade jag Q:s tråd när jag sökte på samma fras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in