2018-02-03, 11:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Passar också på att svara på vad deep state är. Deep state är ett fenomen där en grupp inte behöver följa lagar på grund av det inflytande man har. Ungefär som en diktator bara att det är dolt. Länder där en diktator styr där är det liksom synligt för alla

Tack, men det klargör ju inte vilka det är kungadolf vill ha bort.. Vilka är det du anser inte behöver följa lagar? Vilka är det som ska bort för att världen ska bli en bättre plats eller hur han definierade det.?
Citera
2018-02-03, 11:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Har jag förstått rätt så är Q samma sak som militären och de kommer inte åt militären i och med att de också har presidentposten (trump)

Är t.ex. Q "deep state" enligt din egen definition här ovan? En person som man "inte kommer åt"?
Citera
2018-02-03, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Tack, men det klargör ju inte vilka det är kungadolf vill ha bort.. Vilka är det du anser inte behöver följa lagar? Vilka är det som ska bort för att världen ska bli en bättre plats eller hur han definierade det.?
Exakt vilka är omöjligt för oss att veta för själva poängen med att man är "deep" är ju att de som normalt skall se till så lagar följs kniper käft.
Säkraste spåret att leta efter personer är politiker som blir mycket förmögna eller grupper i samhället som tjänar väldigt mycket pengar. Det betyder inte att alla som plötsligt får väldigt mycket pengar är delaktiga men där är det hög sannolikhet med träff.

Det finns några områden man måste kontrollera för att lyckas få igenom olagliga saker i en så kallad demokrati. Media, juridiken (underrättelsetjänster och troligen de flesta domstolar), politiker och det finansiella systemet.
Utan att kontrollera media går det aldrig så det är vad jag tror det viktigaste området. Media är också sociala medier och det är troligen där man spruckit, det går inte längre att kontrollera media eftersom sociala medier är så svårt att hantera
Citera
2018-02-03, 11:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Exakt vilka är omöjligt för oss att veta för själva poängen med att man är "deep" är ju att de som normalt skall se till så lagar följs kniper käft.
Säkraste spåret att leta efter personer är politiker som blir mycket förmögna eller grupper i samhället som tjänar väldigt mycket pengar. Det betyder inte att alla som plötsligt får väldigt mycket pengar är delaktiga men där är det hög sannolikhet med träff.

Det finns några områden man måste kontrollera för att lyckas få igenom olagliga saker i en så kallad demokrati. Media, juridiken (underrättelsetjänster och troligen de flesta domstolar), politiker och det finansiella systemet.
Utan att kontrollera media går det aldrig så det är vad jag tror det viktigaste området. Media är också sociala medier och det är troligen där man spruckit, det går inte längre att kontrollera media eftersom sociala medier är så svårt att hantera

Så du vet egentligen inte alls vilka "fienden/deep state" är? Hur kan du då veta att de verkligen finns?

Självklart menar jag inte att det inte finns korruption och mäktiga människor - i alla politiska och ekonomiska fraktioner, men det måste väl vara någon specifik grupp du tänker på som du anser utgör ett hot mot oss andra?
Citera
2018-02-03, 11:13
Medlem
Citat:
Är t.ex. Q "deep state" enligt din egen definition här ovan? En person som man "inte kommer åt"?
Nej, tvärtom. Q är en whistleblower, alltså en person som försöker berätta för folket vad som pågår
Citera
2018-02-03, 11:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, tvärtom. Q är en whistleblower, alltså en person som försöker berätta för folket vad som pågår

Menar du att det gör inget att man inte behöver följa lagar och regler om man är en av de du definierar som "de goda"? Om Q t.ex. hade släppt en massa påståenden om hur dum Trump är istället - hade han varit "deep state" då i sin anonyma oåtkomlighet?
Citera
2018-02-03, 11:21
Medlem
Citat:
Självklart menar jag inte att det inte finns korruption och mäktiga människor - i alla politiska och ekonomiska fraktioner, men det måste väl vara någon specifik grupp du tänker på som du anser utgör ett hot mot oss andra?

Nej, jag tänker inte på en specifik grupp utan "deep states" kan man säga finns på många ställen. Problemet med deep state i USA är att de får så stor effekt på resten av världen. Rensar de upp där kommer det påverka även oss till det bättre. Vad jag förstått blir inflytandet så stort med om man lyckats kontrollera USA så nästan hela resten av världen ligger för ens fötter.

Korruption eller deep state i andra delar av världen tror jag måste ha fått anpassa sig till vilka som styr i USA eftersom de är så mäktiga. Lite som maffian.
I Sverige lyder vi vad deep state i USA säger, exempelvis den övervakning vi har, argumenten för att övervaka är en bluff utan det handlar om att samla till deep state i USA
Citera
2018-02-03, 11:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, jag tänker inte på en specifik grupp utan "deep states" kan man säga finns på många ställen. Problemet med deep state i USA är att de får så stor effekt på resten av världen. Rensar de upp där kommer det påverka även oss till det bättre. Vad jag förstått blir inflytandet så stort med om man lyckats kontrollera USA så nästan hela resten av världen ligger för ens fötter.

Korruption eller deep state i andra delar av världen tror jag måste ha fått anpassa sig till vilka som styr i USA eftersom de är så mäktiga. Lite som maffian.
I Sverige lyder vi vad deep state i USA säger, exempelvis den övervakning vi har, argumenten för att övervaka är en bluff utan det handlar om att samla till deep state i USA

Hur ska någon kunna rensa upp denna påstådda grupp om ingen vet vilka den utgörs av? Om de har så stor makt och får så stor effekt som du påstår så måste det väl gå att spåra vilka de är?
Har Trump och republikanerna ingen makt alls då enligt dig om det är deep state som egentligen kontrollerar och styr landet?
Citera
2018-02-03, 11:33
Medlem
Citat:
Hur ska någon kunna rensa upp denna påstådda grupp om ingen vet vilka den utgörs av?
Var skrev jag att ingen vet vilka de är?

Citat:
Om de har så stor makt och får så stor effekt som du påstår så måste det väl gå att spåra vilka de är?
Shit, det är verkligen segt i skallen
Bara för att jag inte vet så är inte det samma sak som att ingen vet

Som jag förstår det är det militären och alternativmedia som stått för grovgörat nu, det är några helt centrala personer i det här. Exempelvis assange
Citera
2018-02-03, 12:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Var skrev jag att ingen vet vilka de är?

Shit, det är verkligen segt i skallen
Bara för att jag inte vet så är inte det samma sak som att ingen vet

Som jag förstår det är det militären och alternativmedia som stått för grovgörat nu, det är några helt centrala personer i det här. Exempelvis assange

Om jag förstår dig rätt så vet du inte vilka de är eller riktigt vad de gör - hur kan du då vara övertygad om att de finns eller att något skulle bli bättre om de försvann?
Vad gör militären mot dessa påstådda oidentifierade personer?
Citera
2018-02-03, 12:09
Medlem
Citat:
Om jag förstår dig rätt så vet du inte vilka de är eller riktigt vad de gör - hur kan du då vara övertygad om att de finns eller att något skulle bli bättre om de försvann?
Vad gör militären mot dessa påstådda oidentifierade personer?

Uppenbara lögner är ett mycket starkt tecken. 9/11 tror jag var ett stort misstag om man ser långsiktigt. Å andra sidan fick de igenom massor med det dådet. Man insåg nog tidigt att det var viktigt att övervaka för att dölja och hålla kontrollen i och med internet och behövde en strategi i hur man skulle kunna göra det. 9/11 var dock riskabelt i och med att alla som har lite grundfysik eller kan räkna lite mer än + och - lätt kunde se att det där inte stämde.

Utan 9/11 och krigen i Mellanöstern hade de suttit säkert idag med
Citera
2018-02-03, 12:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Uppenbara lögner är ett mycket starkt tecken. 9/11 tror jag var ett stort misstag om man ser långsiktigt. Å andra sidan fick de igenom massor med det dådet. Man insåg nog tidigt att det var viktigt att övervaka för att dölja och hålla kontrollen i och med internet och behövde en strategi i hur man skulle kunna göra det. 9/11 var dock riskabelt i och med att alla som har lite grundfysik eller kan räkna lite mer än + och - lätt kunde se att det där inte stämde.

Utan 9/11 och krigen i Mellanöstern hade de suttit säkert idag med

Är 9-11 ett mycket starkt tecken på att det fanns en deep state som styrde istället för den rådande Bushadministrationen? Hur tänker du då (om vi bortser från att jag inte håller med dig om dina konspirationsidéer om 9-11)..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in