Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Du har rätt i mycket. Men när människor inte släpper in andra så sker det som sker. Hanna bad om hjälp för sin sömnlöshet och fick det. Men hjälpte det den djupa depressionen? Nej. Psykiska problem är ett nono idag. Om man är i psykiskt dåligt skick så hamnar man i en socialt utsatt situation. Visst kan man tycka att familjen borde gått längre att begära hjälp. Nu gjorde dom inte det. Vem är jag att döma?
Jag dömer inte heller och ber om ursäkt ifall mina formuleringar tyder på någonting annat. Det är inte min avsikt.
Familjen borde ha gått längre och samhället likaså, men det blev dessvärre inte utfallet den här gången. Vad jag just beskrev var idealet, men så ser det sällan ut.
Jag tror definitivt att båda föräldrarna mådde väldigt dåligt, för vem kan undgå göra det med sjuka barn eller när de själva överväger suicid?
Faktum kvarstår dock att deprimerade föräldrar som regel inte mördar sina barn. Ytterligare faktorer måste ha spelat in (och nej, jag avser inte primärt psykopati, pedofili, scientologi, etc.).
För övrigt vill jag tacka dig för dina insatser i tråden om Peter Madsen där du tog dig an den person som än idag inte slutat romantisera honom, vilket bidrog till att jag fick nog av att skriva där.