Flashback bygger pepparkakshus!
2018-02-02, 19:54
Medlem
FAAAAAAAN. Satt och väntade på att ticketmaster skulle släppa in mig och när jag kommer in är allt slutsålt?!?!? Hur fan är det möjligt. Jag var inne prick kl 10.

Hur faaaan är det möjligt frågar jag???
Citera
2018-02-02, 20:29
Medlem
MrsElvisPresleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatHurley
Fick tag i 4 st Golden circle, 1300 spänn st (serviceavgift tillkommer). Saftigt men känns ändå värt. Missade 2001, hade plåtar till den som blev inställd. Nu ska det fan bli av.
😊

Kan inte svara i PM för jag har tydligen skrivit för få inlägg helt plötsligt (?) så måste svara här 😅
Japp, kl 10.01 var köpet klart med 2 underbara biljetter till Golden circle early entry!!! Gråtit glädjetårar hela dagen 😄😅😍
Vi ses på Friends Arena den 2a juli 😎
Citera
2018-02-02, 20:54
Medlem
IamSosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Ja, alltså fördelen med att skaffa Golden Circle är att du slipper den värsta trängseln som lätt uppstår på vanliga ståplats. I GC så blir det kanske väldigt trångt i mitten eller långt fram, men man kan stå lite längre bak och ändå se okej. Till skillnad mot att stå på vanlig ståplats och kanske hamna i mitten och trängas rätt så rejält för att se en Eminem i storlek med en nål. Du vet hur det ser ut allra längst bak på vanliga stå plats? Ganska spridda skurar med folk som står lite överallt, ungefär så är det längst bak i GC.
Du slipper också kriga med 15000 andra med att stå bra - utan du kanske får kämpa mot 3000-5000 pers.
Men det klart alla har olika preferenser, vill man stå på första rad får man kämpa hur man än gör.
Sen det allra viktigaste, och framförallt på Friends, är att ljudet är lite fetare längre fram. Det kanske inte är det tajtaste ljudet, men det är oftast bra tryck där framme.

Åtminstone upplevde jag ovanstående när jag har gått på konserter och fått stå i främre fållan.

Åååh tack så mycket! Informativt inlägg! Tack! Nu får man bara hoppas att dem enda med GC-biljett är riktiga hardcore fans och kan skrikrappa med mig, inte massa halvdana som typ "hade cash så"
Citera
2018-02-02, 21:09
Medlem
MrsElvisPresleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamSosa
Åååh tack så mycket! Informativt inlägg! Tack! Nu får man bara hoppas att dem enda med GC-biljett är riktiga hardcore fans och kan skrikrappa med mig, inte massa halvdana som typ "hade cash så"

Jag skrikrappar gärna 😎 och även gråtrappar (av glädje då)
Citera
2018-02-02, 22:05
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
FAAAAAAAN. Satt och väntade på att ticketmaster skulle släppa in mig och när jag kommer in är allt slutsålt?!?!? Hur fan är det möjligt. Jag var inne prick kl 10.

Hur faaaan är det möjligt frågar jag???

Konstigt att jag som in 10.16 fick exakt det jag ville. Som sagt tålamod o inte få panik är det som gäller.
Citera
2018-02-02, 22:11
Medlem
JazzyJeffs avatar
Någon som vet hur det är med ölförsäljning där? de som har VIP - har de tillgång till "egna" försäljningsställen?
Citera
2018-02-02, 23:12
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xamfetamin
Vad var skillnaden på golden circle biljetterna? Fanns det olika? Orkar nån förklara?

Valde bland "bästa plats" som var kvar, kom åt 2 stycken "Gate 1 golden circle " som jag då köpte direkt. men hade ingen aning om att det fanns olika sorts gc-biljetter hehe. Har aldrig köpt de förut och istället valt att köa och trängas för att hamna hyfsat långt fram för att kunna se nåt.. jobbigt för oss kortare människor men det pallar jag inte längre

Tror enda skillnaden är att det finns Early Entry också. Dessa kostar 1200 kronor mer.
Citera
2018-02-02, 23:15
Medlem
Någon som vet om det är slutsålt eller säljs i etapper? Får paniken att jag inte fått biljett.
Citera
2018-02-02, 23:27
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Fast alltså det där såg fan ändå bra ut. Kolla så långt bort dem andra ståplatserna är. Förstår om folk vill ha hans bak i ansiktet men jag vill typ mest kunna bete mig som ett riktigt hardcore-fan och rappa varenda sång som en galning. Det lär nog gå. Tack!

Jo, verkligen bättre än de andra ståplatserna! De är ju galet långt bak.
Men jag gillar ju att ha röva i ansiktet. Man kan ju lika gärna kolla på en konsert-DVD annars...
Citera
2018-02-02, 23:45
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culpepper
Någon som vet om det är slutsålt eller säljs i etapper? Får paniken att jag inte fått biljett.

Kommer släppas fler biljetter efter arrangören vet hur scenen är på plats på arenan. Kolla även eventet på Facebook om någon säljer biljetter.
Citera
2018-02-03, 04:26
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Ställde mig i kön 9.30 och kom in 10.16 o köpte en golden circle biljett. Ångrade mig o beslutade mig för att gå endast om jag fick tag i Golden Circle på Friends Arena. O de fick jag ju, vanlig ståplats eller sittplats så hade jag inte bemödat mig att åka upp till Sthlm / Solna.

Är det ljudet som är ovärt för å inte bemöda?
Citera
2018-02-03, 06:39
Medlem
Citat:

Det får stå för dig, bara för att man inte skrikrappar så har det ingen betydelse om man är något hardcorefan eller inte. Har gillat artisten sen tidig ålder, lyssnar på hans musik varenda dag och detta är en dröm att kolla på han live.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in