Flashback bygger pepparkakshus!
2018-02-03, 12:14
Medlem
Fick tag i 4 biljetter på
Entre G läktare 3
Sektion 311 höger
rad 13
Plats 200-203

Hittar inte dessa platserna på översiktsbilden över arenan.
Någon här som vet om man ens kommer se nånting ifrån dessa platserna?
Stämmer det att det också är sittplatser bakom scenen?
Hoppas att dessa platser inte är bakom scenen, känns rätt ovärt isåfall.
Man vill ju liksom kunna se nånting..
Blev utsålt fort alltså..
Citera
2018-02-03, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RichEM
Fick tag i 4 biljetter på
Entre G läktare 3
Sektion 311 höger
rad 13
Plats 200-203

Hittar inte dessa platserna på översiktsbilden över arenan.
Någon här som vet om man ens kommer se nånting ifrån dessa platserna?
Stämmer det att det också är sittplatser bakom scenen?
Hoppas att dessa platser inte är bakom scenen, känns rätt ovärt isåfall.
Man vill ju liksom kunna se nånting..
Blev utsålt fort alltså..

Platserna är högt upp i mitten. Du kommer ha god översikt över scenen och på storbildsskärmarna kommer du få närbilder på Eminem

Här kan du se exakt vart dina platser är belägna.
https://friendsarena.se/arenan/arenan/
Citera
2018-02-03, 13:48
Medlem
Big Bosss avatar
Nyfiken på vad för scenlayout de kommer på köra på eftersom de inte använder sig av 2'a o 3'e etage på bakre kortsidan, även när biljetterna gick åt så snabbt.
Citera
2018-02-03, 13:56
Medlem
RadioDDR1s avatar
Sverige är väl ett av få länder där denne numer politiskt korrekte whigger fortfarande kan sälja ut arenor? Hans senaste album floppade väl om jag inte minns fel. Eminem hade sin storhetstid på 90-talet. Idag är han väl endast en självhatande patetisk vit medelåldersman. En av många skall tilläggas.
Citera
2018-02-03, 14:00
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Sverige är väl ett av få länder där denne numer politiskt korrekte whigger fortfarande kan sälja ut arenor? Hans senaste album floppade väl om jag inte minns fel. Eminem hade sin storhetstid på 90-talet. Idag är han väl endast en självhatande patetisk vit medelåldersman. En av många skall tilläggas.

Kan man ha mer fel?

Citat:
He was the bestselling artist from 2000 to 2009 in the US according to Nielsen SoundScan,[256] and has since sold 47.4 million albums sold in the country.[257] With global sales of 155 million records, he is one world's best-selling artists.[258] The rapper has over ten billion views of his music videos on his YouTube Vevo page.[259]

https://en.wikipedia.org/wiki/Eminem
Citera
2018-02-03, 16:01
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Kan man ha mer fel?

https://en.wikipedia.org/wiki/Eminem

Du bemötte inte ett enda av hans påståenden.
Ja, Eminem var kung under slutet på 90-talet fram till mitten av 2000-talet. Senaste två åren har han dock gått ner sig REJÄLT i PK-träsket; vilket tydligt märks i hans musik och på senaste albumets bleka mottagande. Även de fans som inte har något emot hans SJW-korståg verkar tycka att han tappat stinget.

http://digg.com/2017/eminem-revival-reviews-bad

Citat:
Before the highly anticipated "Revival," Eminem hadn't released an album since 2013's "The Marshall Mathers LP 2," which won the rapper two Grammy awards. The time gap created plenty of suspense for Slim Shady's large group of fans, which is why the flop of his latest album is such a surprise. Since its release last Friday, "Revival" has been skewered by reviewers or at least soaked with a bucket of lukewarm water. Here's what the critics had to say.

http://thatgrapejuice.net/2017/12/em...sales-revised/

Citat:
Eminem fans disappointed at the initial first week sales prediction of his latest album, ‘Revival’ (as revealed here), certainly won’t be happy with the latest dose of bad news for the project.

As we previously indicated, ‘Revival’ not only comes as Em’s first major label release to lack a major Hot 100 hit to precede it, but it is also on track to be his first since his 1999 to sell less than 300k after a full premiere tracking week.

Folk verkar överlag inte gilla hans nya album:

https://rateyourmusic.com/release/album/eminem/revival/

1.28 / 5.0 from 1,781 ratings

Citat:
Worst album of 2017
Eminem was someone (like a lot of people) I idolized back when I was in middle school. His albums Slim Shady LP and Marshall Mathers LP were masterpieces. The Eminem Show was alright but couldn't live up to the legendary album that it followed. Encore was mediocre. Relapse was bad but underrated (Eminem himself hated the album). Recovery was extremely poppy with the Skylar Grey and Rihanna features. MMLP2 seemed to attempt at a return to form, but ended up with poorly produced rap-rock beats and angry (but tired) lyrics. But here we are with this new album: Revival. This has to be his worst album he has ever created. In one of the songs, he poorly sampled "I love Rock and Roll" and tried to rap over it. In another, he shows off his white guilt by stating how embarrassing it is to be white and begins to regurgitate the same anti-Trump rhetoric throughout the album in order to prove how "counter-culture" he is when in reality he's an easy target. In one track he tries to rap over a trap beat and it ends up sounding like a homeless man drowning in a toilet. Most of the vocals in the album didn't even feel like they matched the beats. The album as a whole felt more like a commercial pop album for him to cash in and make more money than he already has. He really seems to have lost his mind and should honestly consider going back to being a drug addict since at least back then, he made LISTENABLE music.
"Your booty was heavy duty like diahhrea."
"Since I'm manure, she's a sewer and this time this piece of shit's running through her."
"I'm swimmin in that Egyptian river cause I'm in denial."

Citat:
I knew there was a bottom in Em's discog, and he hadn't hit it yet. Until now. Encore, Recovery, and MMLP2 are all trash to me, but all three had the occasional good track. Like Mockingbird and Yellow Brick Road are great, great tracks with incredible writing. But on this it seems he's completely incapable to writing anything close to those red herrings. Occasionally, for like a bar or two, his flow is on point and for a split second I'm like, "here we go maybe he's gonna spit a competent verse" but then he goes right back to that super choppy flow where he pauses for a 3 seconds and then spits a stupid bar, pauses again, etc. It's exhaustingly terrible rap music, all of my friends are now better off top than Em is writing. The tables have totally turned. He's trash. The beat's are awful, awful, awful garbage, besides the beat for Framed. That was cool but Em sounds terrible over it. Chloraseptic sounds like something an 11 year old would make in Garageband in 30 minutes. Unforgivable. How is it this bad? How is he so bad everytime now? You'd think he'd link up with producers who can at least make competent beats, right? He's the biggest rapper ever, he could call up any rapper, any producer and get them to work with him, immediately. But instead he's got Rick Rubin (who can do dope shit, look at Yeezus) sampling I Love Rock n' Roll in 2017. Em is so out of touch it's embarrassing to listen to. I wouldn't be caught dead listening to this shit.

BUT

It's hilarious tho. His flow is so funny that I died laughing multiple times throughout this thing.

Nog för att Eminem brukar vara immun mot skandaler och kontroverser, men jag tror att hans attack mot Trump och mycket väl blir dödsdomen mot hans karriär.
Citera
2018-02-03, 16:39
Medlem
Enligt ticketmaster kommer inte fler biljetter släppas(mailade dem)
Citera
2018-02-03, 17:14
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Du bemötte inte ett enda av hans påståenden.
Ja, Eminem var kung under slutet på 90-talet fram till mitten av 2000-talet. Senaste två åren har han dock gått ner sig REJÄLT i PK-träsket; vilket tydligt märks i hans musik och på senaste albumets bleka mottagande. Även de fans som inte har något emot hans SJW-korståg verkar tycka att han tappat stinget.

http://digg.com/2017/eminem-revival-reviews-bad

http://thatgrapejuice.net/2017/12/em...sales-revised/

Folk verkar överlag inte gilla hans nya album:

https://rateyourmusic.com/release/album/eminem/revival/

1.28 / 5.0 from 1,781 ratings

Nog för att Eminem brukar vara immun mot skandaler och kontroverser, men jag tror att hans attack mot Trump och mycket väl blir dödsdomen mot hans karriär.

Man behöver inte vara PK för att vara emot en person som Trump. Flera icke PK YouTubers som TJ Kirk / Amazing Atheist är emot Trump. Du får nog leta ganska länge för att hitta någon artist som inte är emot Trump / Trumpism om det inte är någon skum alt-right artist.

Och jo jag bemötte påståendet om att Eminem hade sin storhetstid på 90-talet.

Ok bemöta ett till påstående, i England spelar han 2x på Twickenham Stadium och tidigare spelat mycket i UK överlag på stora gigs där så nej det är inte bara i PK Sverige han kan göra det.
Senast redigerad av Big Boss 2018-02-03 kl. 17:39.
Citera
2018-02-03, 17:39
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Man behöver inte vara PK för att vara emot en person som Trump. Flera icke PK YouTubers som TJ Kirk / Amazing Atheist är emot Trump.

Det handlar inte bara om hans PK-hat mot Trump. Han verkar ha svalt SJW-pillret totalt, sagt saker som "Fuck Trump, Fuck White America!"
Någon beskrev hans ståndpunkter som så liberala och simpla att han lika gärna kunde stå på Demokraternas partiscen och propagera. Det skär sig rätt mycket med den musik han faktiskt slog igenom med, då han pratade om att mörda folk, våldta, spränga skolbussar och fan vet allt.

Sen förstår jag ärligt talat inte varför han känner sig tvungen att peta in alla den här "anti-Trump" skiten överallt. De kom överrens helt utmärkt för knappt 10 år sedan.

Citat:
Ok bemöta ett till påstående, i England spelar han 2x på Twickenham Stadium och tidigare spelat mycket i UK överlag på stora gigs där så nej det är inte bara i PK Sverige han kan göra det.

Han kan säkert dra folk. Han har tidigare gjort en jävla massa bra grejer som de allra flesta gillar, och han är fortfarande bra och närvarande på scenen. Dock tror jag inte någon är där för att höra honom rappa över "I Love Rock and Roll", alla vill höra de gamla grejerna .
Citera
2018-02-03, 17:43
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Det handlar inte bara om hans PK-hat mot Trump. Han verkar ha svalt SJW-pillret totalt, sagt saker som "Fuck Trump, Fuck White America!"
Någon beskrev hans ståndpunkter som så liberala och simpla att han lika gärna kunde stå på Demokraternas partiscen och propagera. Det skär sig rätt mycket med den musik han faktiskt slog igenom med, då han pratade om att mörda folk, våldta, spränga skolbussar och fan vet allt.

Sen förstår jag ärligt talat inte varför han känner sig tvungen att peta in alla den här "anti-Trump" skiten överallt. De kom överrens helt utmärkt för knappt 10 år sedan.

Han kan säkert dra folk. Han har tidigare gjort en jävla massa bra grejer som de allra flesta gillar, och han är fortfarande bra och närvarande på scenen. Dock tror jag inte någon är där för att höra honom rappa över "I Love Rock and Roll", alla vill höra de gamla grejerna .

'Ok' bryr mig inte direkt om han sagt vissa 'PK' och 'SJW' grejer och att de skulle eventuellt skära sig mot vissa av hans tidigare verk.

Kan tycka det är kul att gå och se en artist som Eminem ändå. Jag måste inte ha samma politiska åsikter som en artist för att uppskatta vad de gör. kent är mitt svenska favoritband och har jag samma politiska åsikter som de har? Nej verkligen inte.

Ni som inte kan uppskatta musiker m.m som inte har samma politiska åskådning o åsikter som er, ha så jävla tråkigt då...
Citera
2018-02-03, 18:02
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
'Ok' bryr mig inte direkt om han sagt vissa 'PK' och 'SJW' grejer och att de skulle eventuellt skära sig mot vissa av hans tidigare verk.

Kan tycka det är kul att gå och se en artist som Eminem ändå. Jag måste inte ha samma politiska åsikter som en artist för att uppskatta vad de gör. kent är mitt svenska favoritband och har jag samma politiska åsikter som de har? Nej verkligen inte.

Ni som inte kan uppskatta musiker m.m som inte har samma politiska åskådning o åsikter som er, ha så jävla tråkigt då...

Självklart. Jag själv gillar bara inte när man ska blanda in dagens politik i musik, film, underhållning, sport. Håll den skiten separat, ge folk en chans att fly verkligheten lite. Eller åtminstone gör det snyggt.
Citera
2018-02-03, 23:38
Medlem
Jäklar vad köttigt det var att få tag på biljetter, men visst fick man ett par!

Har inte lyssnat speciellt mycket på Em sen The Eminem Show, men räknar med att han kör rätt många gamla klassiker.

Citat:

Han måste i så fall ha svalt det för ganska länge sen, "White America" är ju inte något nytt för honom att gnälla på: https://www.youtube.com/watch?v=RZIzD0ZfTFg

Att han inte längre är så "edgy" som han var för 20 år sen är väl för övrigt ganska rimligt. Det hade varit jävligt töntigt att vara det som 45-åring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in