Citat:
Ursprungligen postat av
chrisemil
Nollan du syftar på var inte en nolla innan han utförde dådet, men jag jag förstår vad du menar.
Nollan hade en gedigen svetsarutbildning, något inte ens vår statsminister har trots att han kallas för "svetsaren".
Jag ser inte någonstans hur detta dåd skulle kunna gynna kurder...
Kurder utför sina dåd i politiska syften och de riktar sällan sin ilska direkt mot helt oskyldiga.
Sverige om några har alltid stöttat kurder, vi var tillsammans med Tyskland det land som tog emot flest kurder under 80 och 90-talet.
RA har sagt att han gjorde detta för IS, IS som kurderna krigat mot sedan 2013.
RA är inte kurd... Han är shia, kurder är i majoritet sunni (70+%)
Akilov kan säga att han gjorde attentatet för IS, påven eller vad som faller honom in.
Jag tror att förhören med Akilov måste utökas längre fram. Han vet uppenbarligen sanningen om allt det som vi undrar över här i tråden. Akilov vet, och han kommer att sitta i svenskt fängelse i många år framåt. Kanske han kommer att skriva en bok om sitt liv och tjäna pengar. Han behöver inte familjen Nujen längre. Tror jag.
Undrar om de pratade svenska med varandra, Özz och Akilov. Eller pratade de turkiska, eller ryska. Pratar någon av Nujens ryska? Tror att det har betydelse.
Så otrevlig historia det här och den blir värre hela tiden ju mera som kommer fram.
Ok, i illegala kretsar och i svarta byggfirmor så förkommer mycket olagligt. Men det här handlar om terrorism, vilket gör saken värre.
Det handlar om en man, Özz, som i åratal varit kompis med etablissemanget, med S partiet och facket. Usch.