2018-02-02, 16:38
Medlem
Concubines avatar
Nog lyssnat mest på Stained Glass Revelations i bm-väg den här veckan. Sjukt bra platta, hur står sig debuten i jämförelse?

Och någon som vet vad som händer med/i bandet, var ju ändå sju år sedan sist.
Citera
2018-02-02, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Nog lyssnat mest på Stained Glass Revelations i bm-väg den här veckan. Sjukt bra platta, hur står sig debuten i jämförelse?

Och någon som vet vad som händer med/i bandet, var ju ändå sju år sedan sist.

Såg negative plane spela på en festival 2015, har ingen koll på vad som hänt innan eller efter dess. Om du kollar på encyclopeadia metallum verkar de ju haft en rätt stabil lineup sedan 2002 iaf, står dock inte när de bytte ut basisten. Kanske kan du hitta något zine som intervjuat dem. Är själv inte så himla intresserad av dem, det enda jag är nyfiken på för tillfället är att klura ut detta: min sambos polare berättade att de kopierat sjukt mycket melodier och riff till Stained Glass Revelations från något okänt rockband, men kan fan inte minnas vad de hette. Någon som vet?
Senast redigerad av morboso 2018-02-02 kl. 20:06.
Citera
2018-02-04, 22:18
Medlem
felstavadds avatar
Au-dessus, nån som vet något om dem?
Allt jag vet är att de gjort två plattor och är från Littauen.

En trevlig ny bekanskap att hållas sällskap med i vintermörkret.

Np: au-dessus, ”end of chapter”, låt ”VIII”
Citera
2018-02-07, 00:37
Medlem
Att Goatlord aldrig nämnts här ser jag nästan som bisarrt, med tanke på alla nyutgåvor på NWN, uppmärksamheten 2015 när gitarristen mördade en grannfamilj och sig själv, och sist men inte minst hur bra det faktiskt låter.
Citera
2018-02-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameradschaft
Att Goatlord aldrig nämnts här ser jag nästan som bisarrt, med tanke på alla nyutgåvor på NWN, uppmärksamheten 2015 när gitarristen mördade en grannfamilj och sig själv, och sist men inte minst hur bra det faktiskt låter.

Goatlord har nämnts, men som med mycket annan svartmetall från Amerikas förenta stater saknar musiken udd. Om det ej var för gitarristens utspel så hade de förblivit en otidsenlighet tillsammans med övriga dussinband från det landet. De har ett par sånger som går att lyssna på, men överlag är det för mycket doom metal för undertecknad.

I skrivande stund lyssnar jag på Drowning the Lights sång As the Blood Flows On, vilken rekommenderas.
Citera
2018-02-12, 23:58
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameradschaft

Det har nämnts både här och där, men de har så ful logga att det smittar av sig på musiken..
Skämt åsido, det är ett relativt bra band men alldeles för slätstruket.. Dom har verkligen ingenting nytt att komma med och inget heller som sticker ut.
Citera
2018-02-14, 11:58
Medlem
Lyssnar på Mortem - Demon Tales... efter att ha sett att de bokats till årets Killtown Deathfest!! SJUKT! Hoppas att de spelar på lite fler ställen i Europa när de ändå är här. Tyvärr är ju festivalen redan slutsåld. Någon som lyckades haffa en biljett? De har ändå rätt fet line up i år med bl.a. Mortem, Incantation, Derkéta, Rippikoulu, Mefitic, Demilich, Hooded Menace..
Senast redigerad av morboso 2018-02-14 kl. 12:03.
Citera
2018-02-14, 19:13
Medlem
Blåser på med Ultra Silvams självbetitlade EP från förra året. Helt sinnessjuk. För övrigt kommer det en nypress på 7an rätt så snart via Helter Skelter Prod. Även en urfet svart t-shirt.

Rekommendera mig gärna mer musik som har liknande sound till Ultra Silvam samt Third Eye Rapists.
Malmöscenen levererar.

Ultra Silvam
Citera
2018-02-14, 19:24
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Nån här som gillar Horn? Extremt bra skulle jag vilja säga. Beskrivs som "atmosfärisk black metal" (vad nu det innebär).

https://www.youtube.com/watch?v=WsoNGN0NQKk

https://www.youtube.com/watch?v=CM-_zsAGm1I
Citera
2018-02-14, 23:07
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungafamiljen
Blåser på med Ultra Silvams självbetitlade EP från förra året. Helt sinnessjuk. För övrigt kommer det en nypress på 7an rätt så snart via Helter Skelter Prod. Även en urfet svart t-shirt.

Rekommendera mig gärna mer musik som har liknande sound till Ultra Silvam samt Third Eye Rapists.
Malmöscenen levererar.

Ultra Silvam

Ultra Silvam är så jävla bra! Jag är helt såld på demon och har så varit några månader för länge nu.
Snacka om att förväntningarna på en kommande fullängdare kommer vara astronomiska.
Ett annat Malmöband som levererar djävulsbudskap i världsklass är Jordablod.
Dock inte samma rens och aggression där.
Tyska Evil warriors påminner väl kanske en gnutta om Ultra Silvam. Dock så är ju skåningarna bättre.
Ett annat tyskt band med ballarna på rätt ställe är Lihhamon. Rasande ockult Death/war metal som ligger på Ván records. Framförallt senaste EP’n Miasmal coronation dödar folks mödrar.
Citera
2018-02-16, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Nån här som gillar Horn? Extremt bra skulle jag vilja säga. Beskrivs som "atmosfärisk black metal" (vad nu det innebär).

Naturkraft är mysig.
Citera
2018-02-21, 22:13
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love

Jag älskar Horns gamla plattor (se min avatar), men från Distanz och framåt har han ägnat sig åt idiotisk glad-polka som är så dåligt att jag blir helt vansinnig.

Rätt sjukt att han kan släppa fem riktigt riktigt bra demos/skivor och sen vända på en femöring och släppa fyra som är helt och hållet från start till mål usla.

Om du inte vet vad "atmosfärisk black metal" är så kan jag glädja dig med att det finns ca 42725734592354 band som ägnar sig åt detta, varav 99,9% dock är bedrövliga. De flesta kommer från USA så de kan du hoppa över direkt eftersom amerikanare inte har någon som helst känsla för vare sig atmosfär eller Black Metal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in