Sitter och försöker lyssna in mig på bandet Taake, har aldrig riktig fastnat för det bandet.
Taakes platta "Noregs Vapen" är ju väldigt lättlyssnat, om du inte lyssnat igenom den än. Har du koll på gamla Marduk? Opus Nocturne är ju en riktig klassiker.
Någon som har tips på black metal i lite mer primitivt stuk (inte välproducerat - okej om det är välmixat osv)? Tänker mig typ som Judas Iscariots platta "Heaven in Flames"
Taakes platta "Noregs Vapen" är ju väldigt lättlyssnat, om du inte lyssnat igenom den än. Har du koll på gamla Marduk? Opus Nocturne är ju en riktig klassiker.
Någon som har tips på black metal i lite mer primitivt stuk (inte välproducerat - okej om det är välmixat osv)? Tänker mig typ som Judas Iscariots platta "Heaven in Flames"
Ja, Norges Vapen har jag hört, fast det var ett tag sedan. Var det gäller Marduk så tycker jag bättre om deras senaste skivor. Speciellt Frontschwein som jag har på cd här hemma.
Stämmer!! Kaevum är fan svinbra, till skillnad mot Taake som suger anal! Förutom de tre första plattorna då. Fattar fan inte vad Hoest sysslar med nu för tiden. Så jävla dåligt så man spyr för helvete!
Helt okej, känns som att det krävs att jag lyssnar lite mer på det. Var många år sedan jag spenderade min lyssning med BM på heltid! Har forfarande kanske ett hundratal skivor liggandes
Helt seriöst så är detta mitt favoritalbum in genren. Ljudproduktionen är inte av denna värld.
Det bör dock påpekas att versionen som ligger på YouTube tappade en hel del i kompressionen. Det låter helt annorlunda på CD jämfört med vad som ligger där.
Via Banger TV hittade jag black metal-bandet Gardsghastr, som släppts din debut "Slit Throat Requiem". Påminner en del om gamla Emperor, men kanske något mer symfoniskt.
Medlemmar från det svenska, underliga, bandet Bekëth Nexëhmü och ett amerikanskt band som heter Chaos Moon.