2018-02-02, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Tack!
Jag har också försökt säga att handlingen inte är okej, men att det är viktigt att förstå skeenden i en händelse. Vägrar också att fördöma, då jag inte vet egentligen mycket bakom det som hänt.
Så bedrövligt att det tolkas som att man "är för barnamord"! OY VE!

Jag hoppas att ingen tycker att mord är ok. Men som ni skriver så kan man försöka förstå vad och varför det hände.

tycker det är synd att vissa bara hackar ner så att "sanningen" inte kommer ut.

Sen undrar jag om den där grannen verkligen bodde granne med dem för där finns ingen gång/cykelbana runt deras hus.
Citera
2018-02-02, 15:39
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby
Först tar han tabletter och sen hänger han sig??? VArför ta tabletter överhuvudtaget om han ska hänga sig?
För att få mod att hänga sig
Citera
2018-02-02, 15:43
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Hej! Jag har försökt följt den här tråden till och från men inte skrivit något förrän nu.

Det vi fått veta från "pm" från säkra källor som användare här postat är guld värt. Så stort tack till er!

Så, barnen hittas prydligt nedbäddade i sina sängar efter att ovetandes fått en coctail.
Mamma tar samma "dryck" men dör då inte. Hennes man får hjälpa henne. Hur vet vi inte.
Pappan tar piller och hänger sig.

Barnen var obotligt sjuka. Led av trötthet och utmattning. Ingen diagnos finns.
Mamman hade varit sjuk i cancer och var sjuk igen? Obotligt?

Mamman orkar inte se sina barn tyna bort och de har ingen diagnos på vad barnen led av.
Föräldrarna har åkt utomlands för att hitta vård och hjälp för barnen.

Båda barnen hade hemundervisning, tre och fyra dagar i veckan.
Den yngsta spelade piano tills det inte gick längre för hälsans skull.

Pappan, då han är man ska han försöka vara stark för sin familj,
men orkar inte hålla sig flytande ovanför vattenytan. Någons hälsa försämras innan julhelgen.

Mamman har bestämt sig för att dö tillsammans med barnen.
Pappan vill inte leva vidare utan sin familj så det slutar med att hela familjen blir utplånad.

De lämnade brev och video efter sig med gemensamt beslut.

Är det något mer?
Det finns dock lite frågor kvar.
Var mammam dödligt sjuk? Hade hon långt kvar?
Led barnen av värk också?
Hur hjälpte mannen sin fru att dö?
Visste deras anhöriga om deras situation?

Jag dömmer ingen, jag tycker dock det är fel att dräpa folk. Särskilt sin egen familj. Jag önskar bara jag kunde förstå vad de tänkte på. Det går ju inte att ångra sig efteråt.

VARFÖR???
Citera
2018-02-02, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Nu hör jag inte till dem som föreslagit att någon av föräldrarna var psykopat, men det finns definitivt dokumenterade fall där psykopater begår självmord.

Läs exempelvis följande artikel som först avlivade myten om psykopaters ”immunitet” mot självmordshandlingar:
http://psycnet.apa.org/record/2001-07673-011

Vissa studier har rent av funnit en svag korrelation mellan psykopati och suicidala handlingar:
http://psycnet.apa.org/buy/2006-07382-003

Det finns nog inget skäl att fördjupa sig ytterligare i ämnet här då vi i nuläget inte vet någonting som tyder på att någon av föräldrarna var psykopat, men psykopater är i princip lika suicidala som alla andra.

Avslutningsvis vill jag tacka för dina länkar, stämmer in i vad du skriver i övrigt och anser definitivt att fler borde läsa Robert Hares arbeten.

Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Innan jag lägger ner den här tråden (för vi kommer nog inte längre) så vill jag
bara lägga ut en text igen, och sen skiter jag i det här.
Jag har fått tillräcklig info i form av PM, media, ett gött gäng här i tråden,och polis så nu
har jag hela bilden klar för MEJ.
Därför skall jag inte plåga er andra med en annan syn på detta nått mer.
Jag räknar kallt med att samma gäng kommer förkasta denna text med nått smart.
Skit samma, här kommer den, och ta den för vad den är.

Kortfattat:

Oskar och Hanna tog gemensamt beslutet att avsluta allas lidande. Det togs för länge sedan. Döttrarna var självklart inte medvetna om detta.

Med tanke på allas tillstånd fanns det mycket tunga mediciner tillgängliga. Oskar hade dessutom hamstrat propavan och Imovane som han lyckats få utskrivet då han påstått att han hade sömnsvårigheter.

Cocktails gjordes till de båda barnen så att de smärtfritt och ovetandes fick somna in (nej, man stryper inte eller knivmördar de man älskar som många tror här).

Föräldrarna övervakade barnen tills de säkert visste att deras hjärtan slutat slå.

Därefter tog mamman sin cocktail och pappan väntade in hennes sista andetag. (Förmodligen hjälpte han henne att dö)

De hade kommit överens om att pappan, som var i bäst fysisk och psykisk form — skulle vänta till sist. När han slutligen var alldeles ensam kvar i huset tog han en ordentlig överdos med tabletter och därefter hängde han sig. Detta för att han skulle minimera risken att överleva om någon plötsligt skulle komma in och hitta honom.

Föräldrarna spelade in en film där de förklarade varför de tillsammans valt att avsluta sina och barnens liv. Döttrarnas smärtor och symptom skulle förvärras och ett sådant liv, förtjänar ingen att genomlida i väntan på sin död. Det är inte värdigt. I deras ögon var alltså detta en slags kärleksförklaring. De ville inte se sina barn lida mer i väntan på en långsam död.
Så det blev dödshjälp.

Jag tror det var Hannas idé från början och att hon nu bestämt sig för att dö tillsammans med barnen. Pappan drogs med i tankegångarna då han inte heller orkade se sina barn lida, liksom hustrun. Det blev helt enkelt ” allt eller inget ”.

NEJ !! Jag tycker INTE att det är rätt att ta livet av sina barn.
NEJ !! Jag tycker INTE att föräldrarna valde rätt beslut.
Däremot förstår jag VARFÖR dom fattade detta beslut, även om jag ALDRIG skulle fatta samma beslut själv.

Over and out!
Tack för inlägg!
Detta låter som sanningen, ungefär som jag själv har tänkt att det kan ha gått till. Får jag lov att fråga dig Avd 9 om du är en kille eller tjej, jag tror kille.
Citera
2018-02-02, 15:45
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Att straffa den schyssta majoriteten i en tråd med undanhållen information är narcissistiskt beteende. Drar parallellen till den sjuka pappan i Bjärred. Jag tror att han straffade sina döttrar för att de uttryckte egna åsikter, precis som barn ska tillåtas att göra, för att bli självständiga och kapabla individer.

De kanske inte ville att han skulle skugga dem överallt. Tror att de hade en extremt tragisk situation hemma, men att den inte berodde på barnen utan på OH! Vanligt är att narcissister speglar tillbaka skulden på andra.

Barnen kanske var mer socialt kapabla än OH eller hade något annat som triggade hans ynklighet.

Jag säger nu inte att individer som undanhåller information alltid är narcissister, men barnsligt och omoget är det att straffa andra. Det faller en skugga över det som finns att erbjuda.

Läs vad du skriver. Först säger du att de som undanhåller info är narcissister. Avd 9 skrev massor av info men du fortsätter ditt tragglande om den sjuka kontrollerande pappan.
Citera
2018-02-02, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Läs vad du skriver. Först säger du att de som undanhåller info är narcissister. Avd 9 skrev massor av info men du fortsätter ditt tragglande om den sjuka kontrollerande pappan.

Jag påstår inte att avd 9 undanhåller info, det finns allt några i tråden som nu försöker förstå vad som hänt och är djupt berörda på ett sätt som de flesta inte är. Att man känt en person som sedan visar sig fungera annorlunda är svårt.

Hur var OHs minspel? Kunde han skratta ända upp till ögonen eller var det bara munnen som log?

Jag tänker på barnens kusiner. De kan inte vara så gamla. Måste vara en väldigt svår situation för dem nu. Så djupt obehagligt. Undrar om samhället erbjuder dem samtalsstöd eller om de lämnas därhän?
Citera
2018-02-02, 15:50
Medlem
Citat:
Att straffa den schyssta majoriteten i en tråd med undanhållen information är narcissistiskt beteende. Drar parallellen till den sjuka pappan i Bjärred. Jag tror att han straffade sina döttrar för att de uttryckte egna åsikter, precis som barn ska tillåtas att göra, för att bli självständiga och kapabla individer.

De kanske inte ville att han skulle skugga dem överallt. Tror att de hade en extremt tragisk situation hemma, men att den inte berodde på barnen utan på OH! Vanligt är att narcissister speglar tillbaka skulden på andra.

Barnen kanske var mer socialt kapabla än OH eller hade något annat som triggade hans ynklighet.

Jag säger nu inte att individer som undanhåller information alltid är narcissister, men barnsligt och omoget är det att straffa andra. Det faller en skugga över det som finns att erbjuda.

Ni vill ju inte ta emot det. Det mesta de skrivit har kommit ut Men ni väljer att ifrågasätta det.
Citera
2018-02-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Ni vill ju inte ta emot det. Det mesta de skrivit har kommit ut Men ni väljer att ifrågasätta det.

Vad är det som ifrågasätts? Vad är det som inte tas emot av dig till oss? Har just du information direkt från anhöriga?

En sak att tänka på är att OH troligast duperade alla runt sig, det är så psykopater fungerar. Mord begås i stort sett alltid av personer som saknar empatisk förmåga, alltså motsatsen till vad ett fåtal tror här. En del psykopater kan även ta livet av sig själva. Just den delen fick flera att tvivla på psykopatspåret, även jag själv.

OH skulle aldrig skaffat barn. Det är den hårda sanningen, men när han väl gjort det borde samhället ha mer kunskap om hur psykopater agerar och varför de gör som de gör. De flesta stannar på nivån "narcissister", medan ett väldigt litet antal är psykopater. De kan göra precis som OH gjort. Varför? För att de kan. De tänker inte som majoriteten...
Senast redigerad av rappytt 2018-02-02 kl. 15:55.
Citera
2018-02-02, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Ja tänk om folk kunde agerat lite vettigt här i tråden så hade säkert både Picasso2, Avd 9 o scheele lämnat ut mer info ...mer info om det alla undrar över.
Kan bara hålla med Avd 9 , många kommer bli besvikna .
Så är det. Avd 9 har inte lämnat ut allt heller. Men lika bra det. Folk kan inte bete sig ordentligt. Vad som än lämnas ut så kommer det vändas till vidriga påhopp på familjen. Ha en go fredag.
Citera
2018-02-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så är det. Avd 9 har inte lämnat ut allt heller. Men lika bra det. Folk kan inte bete sig ordentligt. Vad som än lämnas ut så kommer det vändas till vidriga påhopp på familjen. Ha en go fredag.

Vad menar du med "bete sig ordentligt"? Måste man bete sig på ett visst sätt för att få information, annars blir man bestraffad? Var går gränsen för bestraffningen?
Citera
2018-02-02, 15:59
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Jag påstår inte att avd 9 undanhåller info, det finns allt några i tråden som nu försöker förstå vad som hänt och är djupt berörda på ett sätt som de flesta inte är. Att man känt en person som sedan visar sig fungera annorlunda är svårt.

Hur var OHs minspel? Kunde han skratta ända upp till ögonen eller var det bara munnen som log?

Jag tänker på barnens kusiner. De kan inte vara så gamla. Måste vara en väldigt svår situation för dem nu. Så djupt obehagligt. Undrar om samhället erbjuder dem samtalsstöd eller om de lämnas därhän?

Där håller jag med dig många är djupt berörda. Jag hoppas verkligen övrig familj och anhöriga får den hjälp de behöver samt stöd från omgivningen.
Citera
2018-02-02, 16:00
Medlem
Citat:
Vad menar du med "bete sig ordentligt"? Måste man bete sig på ett visst sätt för att få information, annars blir man bestraffad?
Läs mening två. Det handlar inte om att bli bestraffad. Nära och kära har varit härinne och läst. De mår skitdåligt redan och gråter när de ser vad vissa skriver om familjen. Forumet har fått information, men väljer att vrida det till det allra värsta. Det är inte ok. Inte för mig i alla fall. Och då väljer jag, Avd9 och Scheele att skita i att informera. För det går inte in. Några begriper vad som skrivs, och kan ta in, men det är en handfull av er. Tyvärr är det så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in