2018-01-31, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svarjevenn
Sonat sina brott? Snubben är inte stabil nånstans. Ville bita folk i ansiktet under den ”alternativa nobelfesten”. Han är så instabil att sd inte ens låter honom kandidera på kommunnivå.

När ska han lämna ungsvenskarna, är han inte på tok för gammal?

Han kanske bara ville kyssa dom men träffade lite fel? Han kanske sonar sin brott genom att kyssa folk som en symbolhandling för att visa att han är en kärleksfull människa och ingen bandit längre?

Likt Vinge gick han för ett tag sedan och blev tillsammans med en åtta år yngre kvinna. Dom verkar ha svårt att hitta tjejer i deras egna ålder.
Citera
2018-01-31, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TjockisMattias
En annan stor besvikelse i förslaget är Per Sefastsson som är släkting till den kriminelle tv4 journalisten Trond Sefastsson. Han hade egentligen också mer nationella åsikter från början precis som vissa andra men ändrade sig kvickt efter att fått lilla Jenny Ribbskog i sängen. Sådant har Skalle-Per inte fått göra så mycket tidigare av förklarliga skäl. Och det har gått så långt att Skalle-Per precis som sin husse Expo-Mattias till och med tog avstånd från Folkets Demonstration.

Hoppsan! Nu ska han alltså till Afs?

För i övrigt är Folkets Demonstration ett jippo utan dess like med alla "svärjevänner". Sen att Raxton talar gör ju inte saken bättre för att uttrycka sig milt.
Citera
2018-01-31, 22:01
Medlem
Döma av denna artikel så är Tireland utbildad i den ädla konsten ninjutsu och har hamnat i klanfejder med ninja grupperingar i upplands bro?

Citat:
[när jag låst upp dörren och tryckt ned handtaget sliter en person upp dörren från utsidan. Han är maskerad med luvtröja, mössa och något för ansiktet. I handen håller han en rostig kniv. Han gör en snabb rörelse och försöker hugga mig i halsen. Jag tackar mina snabba reflexer för mitt liv. Kniven träffar halsen när personens arm är helt utsträckt, d.v.s. utan kraft.

Jag backar bak i lägenheten och frågar vad fan han håller på med. Han följer efter mig genom lägenheten och gör 2 utfall till med kniven. Båda är nära på att träffa. Undkommer endast genom att smälla en dörr i ansiktet på honom och kasta mig baklänges över soffan för att nå fram till balkongdörren på andra sidan]

https://petterssonsblogg.se/2015/07/19/sd-politiker-utsatt-for-mordforsok/
Citera
2018-02-01, 00:29
Medlem
Har Peter wallmark kvar sin fakeanställning på landstinget som dan kareliusson gav honom? ”Politisk sekreterare” tror jag det kallades? Mig veterligen jobbar inte Peter med landstingspolitik utan mest med att försöka ta över ett distrikt och nu även Gotland?

Hur ligger det till? Vad jobbar Peter med på landstinget?
Citera
2018-02-01, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O73
Den ”eminente partiveteranen” Jakob ”Kniven” Eriksson som lämnade partiet i protest när Jimmie Åkesson valdes till ordförande 2005? Varför har han dragit tillbaka sin kandidatur tror du? Kan det vara så att han inser att han fullständigt saknar stöd i medlemskåren och därigenom bland årsmötesombuden? Jävla fegis som lämnar när vinden vänder och inte vågar stå upp för sig själv på årsmötet (med risken att få en röst – av sig själv).

Jag förstår inte varför personer i valberedningen skulle ha blockat honom (om det nu stämmer), men det borde i så fall vara något personligt dem emellan. Jakob och Madeleine som båda gjort sig kända som riktiga bråkmakare kan dock lika gärna ha hittat på detta.

Kriminella i valberedningen? Tireland hade en brokig uppväxt och har sonat för sina brott. Försvarar du inte den modellen? Gällande Madison menar du den incidenten där en psyksjuk tjej av avhoppade riksdagsledamöter tvingades anmäla en fabricerad våldtäkt i hopp om belöning? Och sedan drog tillbaka allt när hon inte fick vad hon blivit lovad? Bevisa gärna att Hagnell varit föremål för en sådan utredning. Bara rent BS från din sida.

Senaste är från 2013, knappast under uppväxten?

https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=Johan+Tireland&Sear ch%5Bpersonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&
Citera
2018-02-01, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gavelpamov
Senaste är från 2013, knappast under uppväxten?

https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=Johan+Tireland&Sear ch%5Bpersonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&

25 år gammal alltså när han dömdes, när skedde brotten. I vilket annat parti skulle han bli pol.sek i Stockholm för, med den bakgrunden.

Jag tyckte bra om honom ifrån en början. Han var väldigt lugn och bra på att tala. Han fick saker och ting gjorda. Men allt efter tiden gått har man förstått att han är Vinges lakej (numera paret Vinges egna betjänt). Vilket är oroväckande, då det paret bryr sig inte om partiets väl. Utan sin egna framgång. Utan minsta omsorg för partiet skapar dom intriger (framförallt LV) och tar bort personer dom inte vill ha på personliga grunder. Det är ingen slump att när Vinge försöker ta makt över partiet kommer Tireland fram och får jobb i stadshuset. Var det ens en öppen ansökning (frågetecken funkar inte på min stenålderspadda) till tjänsten Tireland fick. Tror snarare att Vinge själv handplockade honom.
Citera
2018-02-01, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gavelpamov
Har Peter wallmark kvar sin fakeanställning på landstinget som dan kareliusson gav honom? ”Politisk sekreterare” tror jag det kallades? Mig veterligen jobbar inte Peter med landstingspolitik utan mest med att försöka ta över ett distrikt och nu även Gotland?

Hur ligger det till? Vad jobbar Peter med på landstinget?

Det där sanslösa paret alltså. Den där surtanten Wallmark har väl inte gjort något alls förutom att visa upp sig på Freedom Awards och typ en flygbladsutdelning. Det där paret är ju bara med av rent maktpolitiska skäl. Intressant att lyan som dom bor i är värderad till 11 070 000 kr när en av dom inte ens jobbar. Ska Peter bli Ordförande nu. Kandiderar inte David till omval som ordförande. Det här distriktet har totalt havererat sen Dulny och Mia försvann samt när skämtet Ungsvenskarna Stockholm startades.

Btw. Varför ser man aldrig någon från styrelsen/KF/landstinget etc på flygbladsutdelningar och dylikt. Det är så bittert att dom som får åka med på konferenserna och stora mötena är dom som aldrig ens är aktiva. Medans dom som kämpar järnet av sig (många får tom göra styrelsens jobb) inte ens får mer än en kaffe och smörgås.
Citera
2018-02-01, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jlindellpr
Döma av denna artikel så är Tireland utbildad i den ädla konsten ninjutsu och har hamnat i klanfejder med ninja grupperingar i upplands bro?

https://petterssonsblogg.se/2015/07/19/sd-politiker-utsatt-for-mordforsok/

No offence, men vem fan kikar inte kikhålet innan man öppnar dörren. Det har jag gjort sen jag var fem år för man ska inte prata med främlingar hur som. Framförallt om man säger sig leva under hot.

När det synnerligen fejkade attentatet mot Vinge skedde. Paret hade för i övrigt inte ens flyttat in. Vinge var/är inte heller så känd och så provocerande för den breda allmänheten (eller jo internt) men väldigt långsökt att det var på riktigt. Rykte sa att han bara ville ha semester, skyddat identitet och tid för att renovera lyan. Hur som haver, Linnea påstod att en gubbe på säkerhetsavdelningen (med rosa glasögon och iphoneskal) hade givit order om att ge Tirelands personlarm till Vingisarna.

I nån veva hade den rosa klädde mannen i 55 års åldern misstrott att Vinge var tillsammans med Linnea. Utan att Vinge var tillsammans med Cassandra Sundin. Vad det nu hade med ett personlarm att göra. Sjuk osannolik story. Dock är det ju märkligt att Tireland inte har skyddad adress efter allt han påstår sig vara med om, det har inte heller Jimmie Åkesson. Vilket är bisarrt då den människan verkligen levt under hot i så många år. Sveriges Radio beslutade om att spela låten ”Svarta Duvor och vissna liljor” för hela Sverige. I den låten sjunger Timbuktu ”dunka Jimmie gul och blå, hissa i en flaggstång” . Sen fick Timbuktu pris i Riksdagen. Visar ju hur rejält hotade personer inte tas på allvar men småkryp i organisationen får det hur lätt som helst.

Dessutom har Josef Fransson skyddat identitet . Varför går han då ut i Skaraborgs läns tidning med ett foto på sitt hus https://sla.se/skovde/2017/08/04/riksdagsledamot-gjorde-otroligt. Eller lägger upp foton på huset på Facebook.
Senast redigerad av agentstudent55 2018-02-01 kl. 10:04.
Citera
2018-02-01, 11:05
Bannlyst
Okej om det vore Lilla Aktuellt men nu är det en lokalsatsning som Sverigedemokraterna Stockholm Stad har. https://www.youtube.com/watch?v=35uQRFK-Y-A. Grafiken är värdelös. Säkerligen redigerat i Imovie eller någon billig programvara. Men framförallt innehållet.

Det där skulle passa som en eventuell status från en facebooksida. Eller helst inte alls. Ingen bryr sig om modulbostäder. Kolla på den här videon ifrån Hesselbäcksstyrelsen https://www.youtube.com/watch?v=EHkObOTIYo4. Den är genuin, varm och hoppfull när det kommer till Stockholms alla svenska hemlösa. Bra grafik, man lyfter ett problem vi alla känner till. När dom hemlösa männen säger något om sina situationer, då kontrar Hesselbäck med politiska lösningar. Man har musik i bakgrunden som ökar allvarligheten. Inte det irriterande bruset i Tireland videon. 118 visningar på ett dygn är ju skandal för Sverigedemokraternas Stockholms distrikt. Nu hjälpte väl inte ens "svärjevännerna" till med att dela för kung och fosterland.

Man borde lyfta frågor angående segregation i Järvaområdet. Det har varit flertalet mord och skjutningar där nu. Man borde även lyfta hedersproblematiken. Nyligen var det Fadimes minnesdag, gav SD någon politisk åtgärd mot den växande hedersproblematiken?

Nu är förvisso just Paula Bieler jämställdhetspolitisk talesperson men framförallt än karriärist. Hon sa nyligen att SD inte ens behövde en metoo hashtagg. Blev hon själv inte kallad Judehora av en kollega i partiet relativt nyligen? Att bli kallad hora vore väl en enorm kränkning. Nyligen ska hon ha avskedat en latinamerikansk kvinna. Med motivering att kvinnan "gjorde Paulas arbete" , Paula gav inte ens denna kvinna dokument gällande deras utskott. Paula diggade inte heller att kvinnan var antifeminist. Vilket är sjukt då Paula ska företräda en nationalistiskt/socialkonservativt parti och inte sin egna påhittade särartsfeminism. Som hon betonar går ut på att erkänna att kvinnor om män har olika biologiska förutsättningar. Ganska självklart. Behöver man inte vara feminist för.

Jag tycker det är djupt olyckligt att man producerar såpass dåligt material och samtidigt lägger fokus på sina egna maktbegär. Det här distriktet havererar bara mer och mer. Finns inget hopp kvar.
Citera
2018-02-01, 16:10
Medlem
Kloakkrigarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agentstudent55
När det synnerligen fejkade attentatet mot Vinge skedde.
Du vet att AFA själva tog på sig dådet, på sin hemsida, va?

Själv är jag för #Metoo, men blir komplicerat med alla korkade "sverigevänner" som startar grupper för Martin Timell och Lars Ohly (!?) med hänvisning till nån "feministisk komplott". Antagligen också såna som gör att SD inte kommer nån vart i Stockholm, inte kan attrahera västvänliga, liberalkonservativa, mer kosmopolitiska väljare. Såna som inte främst kallar sig "nationalister" och inte tjatar om "globalister" och "kulturmarxister" som lurar i varje hörn, men vill försvara den liberala demokratins grundvalar. Blir svårt när lokalföreningen tid efter tid domineras av ett gäng som är mer nationalistiska än partiet på riksplanet. Helt fel plats för sånt. Passar bättre i Knohult, imho.

Jag kände inte Mia Danielsson sådär väl, men när jag träffar t. e. x. moderatpolitiker så är det b. la. henne och Paula m. fl. som de uttrycker sin beundran för, och att SD skulle behöva fler av.
Senast redigerad av Kloakkrigaren 2018-02-01 kl. 16:17.
Citera
2018-02-01, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kloakkrigaren
Du vet att AFA själva tog på sig dådet, på sin hemsida, va?

Själv är jag för #Metoo, men blir komplicerat med alla korkade "sverigevänner" som startar grupper för Martin Timell och Lars Ohly (!?) med hänvisning till nån "feministisk komplott". Antagligen också såna som gör att SD inte kommer nån vart i Stockholm, inte kan attrahera västvänliga, liberalkonservativa, mer kosmopolitiska väljare. Såna som inte främst kallar sig "nationalister" och inte tjatar om "globalister" och "kulturmarxister" som lurar i varje hörn, men vill försvara den liberala demokratins grundvalar. Blir svårt när lokalföreningen tid efter tid domineras av ett gäng som är mer nationalistiska än partiet på riksplanet. Helt fel plats för sånt. Passar bättre i Knohult, imho.

Jag kände inte Mia Danielsson sådär väl, men när jag träffar t. e. x. moderatpolitiker så är det b. la. henne och Paula m. fl. som de uttrycker sin beundran för, och att SD skulle behöva fler av.

Dom bodde inte där och är inte allmänt kända. Helt osannolik händelse.

Ofta sverigevännerna motsätter sig PK Sverige som Timell och Ohly är en del av?

HÖR DU HUR DU SJÄLV LÅTER? "när jag träffar t. e. x. moderatpolitiker så är det b. la. henne och Paula m. fl. som de uttrycker sin beundran för". Vill du låta Moderaterna sätta ribban på vilka SD ska ta fram sina företrädare?
Citera
2018-02-02, 13:43
Medlem
Felhaveristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suedibanani
Okej om det vore Lilla Aktuellt men nu är det en lokalsatsning som Sverigedemokraterna Stockholm Stad har. https://www.youtube.com/watch?v=35uQRFK-Y-A. Grafiken är värdelös. Säkerligen redigerat i Imovie eller någon billig programvara. Men framförallt innehållet.

Det där skulle passa som en eventuell status från en facebooksida. Eller helst inte alls. Ingen bryr sig om modulbostäder. Kolla på den här videon ifrån Hesselbäcksstyrelsen https://www.youtube.com/watch?v=EHkObOTIYo4. Den är genuin, varm och hoppfull när det kommer till Stockholms alla svenska hemlösa. Bra grafik, man lyfter ett problem vi alla känner till. När dom hemlösa männen säger något om sina situationer, då kontrar Hesselbäck med politiska lösningar. Man har musik i bakgrunden som ökar allvarligheten. Inte det irriterande bruset i Tireland videon. 118 visningar på ett dygn är ju skandal för Sverigedemokraternas Stockholms distrikt. Nu hjälpte väl inte ens "svärjevännerna" till med att dela för kung och fosterland.

Man borde lyfta frågor angående segregation i Järvaområdet. Det har varit flertalet mord och skjutningar där nu. Man borde även lyfta hedersproblematiken. Nyligen var det Fadimes minnesdag, gav SD någon politisk åtgärd mot den växande hedersproblematiken?

Nu är förvisso just Paula Bieler jämställdhetspolitisk talesperson men framförallt än karriärist. Hon sa nyligen att SD inte ens behövde en metoo hashtagg. Blev hon själv inte kallad Judehora av en kollega i partiet relativt nyligen? Att bli kallad hora vore väl en enorm kränkning. Nyligen ska hon ha avskedat en latinamerikansk kvinna. Med motivering att kvinnan "gjorde Paulas arbete" , Paula gav inte ens denna kvinna dokument gällande deras utskott. Paula diggade inte heller att kvinnan var antifeminist. Vilket är sjukt då Paula ska företräda en nationalistiskt/socialkonservativt parti och inte sin egna påhittade särartsfeminism. Som hon betonar går ut på att erkänna att kvinnor om män har olika biologiska förutsättningar. Ganska självklart. Behöver man inte vara feminist för.

Jag tycker det är djupt olyckligt att man producerar såpass dåligt material och samtidigt lägger fokus på sina egna maktbegär. Det här distriktet havererar bara mer och mer. Finns inget hopp kvar.

Det sägs att:
1.Projektet nutid kostat distrik sthlm stad 800 tusen?
2. Att Jomshof bett Wallmark avsluta projektet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in