Citat:
Det där är så vidrigt tänkande, ett nazistiskt tänkande, bort med allt sjukt! Varför släpar du barnen i skiten på detta sätt? Ja det är föräldrars uppgift men vi vet inte om de någonsin skulle kunna bli självständiga. Vilket jag är ganska övertygad om att det aldrig skulle ske.
Låt mig slippa att återigen skriva att jag inte säger att handlingen var okej. Men jag kan inte döma eller fördöma innan jag vet precis vad som hänt och varför. Jag som alla andra är oerhört berörd av denna tragiska händelse men innan vi släpar föräldrarna fram och tillbaka i skiten med de mest makabra påståenden så måste vi få en klarare bild av händelsen
Låt mig slippa att återigen skriva att jag inte säger att handlingen var okej. Men jag kan inte döma eller fördöma innan jag vet precis vad som hänt och varför. Jag som alla andra är oerhört berörd av denna tragiska händelse men innan vi släpar föräldrarna fram och tillbaka i skiten med de mest makabra påståenden så måste vi få en klarare bild av händelsen
Dessa människor har liksom andra mördare mördat. Det spelar ingen roll om barnen skulle få hjälp resten av sitt liv, när de har fyllt 18 år har de frihet att göra vad de vill. Barnen hade ett helt liv framför sig oavsett sina sjukdomar.
Det är absolut inte mer makabert att tro att OH under ytan var galen. Det är lika makabert att H och O likt paret Goebbels bestämde sig för att mörda barnen för att de ansåg att de själva inte hade någon framtid, som det stod i polisens rapport.
Det andra fetade att handlingen inte var okej, det låter mer som att det inte var okej att sno det där äpplet på Ica. Eller säger du samma om Akilov som körde ner människor på Drottninggatan, att handlingen inte var okej?
Jag kan sträcka mig till att det inte var okej att örfila någon, men "inte okej att mörda två barn", där har min okejgräns passerats för länge sedan.