Citat:
Ursprungligen postat av
JuliusSpengler
Organisationen genomför redan en del gatupatrullering. Men det finns ju två synsätt: Å ena sidan det du säger att man skapar sympati genom sådana aktioner, å andra sidan vore det dumt att gå statens ärenden och helt dämpa allt blattekaozande (vilket iofs är en omöjlighet att göra) eftersom blattekaozandet är det som får folk att vakna upp. Så baksidan av att vara "lag och ordning"-nationalister är att man minskar förekomsten av sådant som på sätt och vis är politiskt gynnsamt.
Jag förstår vad du menar, men jag tycker att analysen är lite väl kategorisk. Väl riktade insatser som på ett tydligt sätt hjälper svenskar mot invandrat slödder gör knappast att folk fortsätter rösta på folkförrädarna - snarare borde det väcka många fler ur koman eftersom de ser att NMR går in och agerar där systemet har svikit.
Många skulle nog sluta lyssna på propagandan om onda massmördare och i stället se handlingskraftiga svenskar som offrar sig för sitt eget folks bästa, vilket i sin tur leder till att organisationen blir ett trovärdigt och attraktivt alternativ.
Som du skriver är det ju ändå en omöjlighet för en organisation som NMR att helt få bukt med mörkerinvasionen, vilket gör att det inte handlar om att lösa statens problem eller hjälpa systemet på något sätt. Det kommer att finna blattekaos så att det räcker och blir över för att radikalisera folk även om NMR går in med några PR-mässigt lyckade aktioner mot väl valda, symboliska situationer.
Men jag förstår att ni har en tydlig strategi när det gäller detta och jag har fått svar på mina frågor, så jag nöjer mig med detta. Tack för svaret.