Citat:
Ursprungligen postat av
ClariNet
Din teori är så god som någon och jag instämmer starkt i känslan av tröghet i utredningen. Dock har jag svårt att förstå varför en ev hämndaktion mot A:s dataföretag riktas mot en 8-åring.
Utan att ha alla kunskaper om släktens A's affärsverksamhet har jag förstått att det funnits ett missnöje med hur dataföretagen
sköttes i Värmland av den släkten från Libanon.
Pengar fanns men kunskaper om datorer var lika med noll.
Teoretiskt utan att peka ut ngn.
Säg att du för miljonerna du har undanstoppade kan köpa upp konkursfärdiga bolag, avskeda personal och tillsätta din egen släkt, sedan vid konkurs få till en rekonstruktion med banken som ger dina släktingar ett statligt lönebidrag. Jag skulle tro att avkastningen på den affärsidén slår bankernas ränta med god marginal. Att du kan inget om datorer spelar ingen som helst roll, bara det blir flis i slutändan av processen som din stora j-la släkt kan gotta sig åt.
Kör den affärsmodellen i Värmland där arbetslösheten är hög, avskeda folk som jobbat i åratal och tillsätt egna släktingar som får det statliga lönebidraget vid rekonstruktionen.
Frågor på det!
Hade de som fick lämna jobben ifrån sig egna familjer att försörja,
barn som ska köras till skolor och träningar osv. Jag menar: hur mycket drabbades barnen när föräldrarna ställdes utan jobb därför att personer med god näsa för att utnyttja systemet driver företagen i botten och samtidigt cashar in.
Jag kanske fantiserar, men skulle nog bli en god affärsman jag också om jag saknade skrupler.
Ingen nämnd, ingen hängd!
Har jag fel så rätta mig!!
edit: barnen sitter i kläm i de flesta sammanhangen eller...?