2018-01-29, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daddlarforlife
Måste berätta en sists så jag vet varför.Träffande en tjej samma dag som vi matchade på tinder.Allt gick bra vi hade kul snackade och hon sa till och med nästa gång kan vi gå hit som att hon ville ses igen.

Gick någon vecka utan hon hörde av sig och skrev då sms om vi kunde ses igen göra nåt .Då skrev hon tack för inbjudan ,jag har jätte mycket göra massa projekt i skolan fullt upp hör av mig framöver vilket hon inte gjorde(förvånad) detta är väl vanliga ursäkten när en tjej inte är intresserad? Jag skrev okej det är lungt,ha det bra .Då skrev hon tack för du är förstående jag hör av mig framåt.Hon hörde int av sig igen .Inte jag heller.

Kan någon svara va det berodde på ?Hon swipade ja på tinder gick med på träffas .Så hon måste tyckt iaf att jag såg hyfsad ut och verkade intressant .Sedan under träffen va hon glad skrattande och och vi hade jätte kul och hon verkade vilja ses igen i med hon sa nästa gång kan vi göra detta.Sånt säger man väl inte till någon man inte vill träffa?

Kan någon förklara varför hon helt random uppenbarligen inte va intresserad ?Kan det va min längd man inte ser på bilden ?168 cm .Själv verkade hon vara 155 cm så vad är detta och vad kan möjligen fått henne att ändra sig ?
Hon hittar eller vet att hon kan hitta något _hon_ själv anser vara bättre. Inte alla tjejer klarar av att vara rak på sak, och ärlig. Släpp henne och kör vidare.
Citera
2018-01-29, 12:58
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Det här var intressant. Menar du likes som kom upp och du såg med Tinder Gold eller rena matchningar? Swipade du mycket eller lite när du kom hem till "vanliga stället" igen? Hur länge exakt var du borta?

Funderar på om man då och då ska flytta iväg kontot med fake-GPS i typ 24-48h för att sedan komma tillbaka och boosta visningarna.

Håller själv på att exprimenera med diverse fake-konton över vilka beteenden som genererar så många visningar/likes som möjligt.

Det som funkat helt klart bäst hittills för att få fler visningar är att öppna nytt fakekonto eller förflytta sig till ny geografisk punkt. Är knappast en revolutionerande upptäckt i sig, men det jag kommit fram till att det inte verkar spela någon roll i hur populär eller inpopulär du varit innan du förflyttat dig till den nya punkten!

Det verkar alltså som att du för varje ny stad du är i får x antal nya visningar (både för fula och snygga tjejer) och sedan utifrån resultaten därifrån får du en ny lokal rating. Satte GPS'en i en Europeisk stad efter det gått åt helvette i Sverige och fick 100+ likes på två dygn. Likesen fortsatte strömma in även efter 24-timmar, när normalt Noob-boosten brukar ha dött ut.

Har en polare här hemma som ser vääääldigt bra ut och han får nya likes hela tiden här hemma i Sverige. Min slutsats är alltså att jag i den Europeiska staden hamnade i någon övre percentil av populära killar på den platsen, vilket fortsatte generera likes varje dag. När jag flyttade GPS'en hem till Sverige igen var denna super-popularitet som bortblåst, varpå jag tar för givet att det måste finnas någon slags lokal rating som kickar in igen.
Menade matchningar, har ej gold men har plus, var bortrest över helgen bara, swipade som vanligt, men jag har även svept mycket under lång tid på vanliga stället så många av matchningarna var det längesen jag svepte på... 90% av matchningarna har jag svept på först också, så det är sällan jag får den där svarta rutan med "ni har en match" blabla, för det är dom som sveper andra gången allt som oftast, vet ej vad det beror på.
Citera
2018-01-29, 13:11
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Menade matchningar, har ej gold men har plus, var bortrest över helgen bara, swipade som vanligt, men jag har även svept mycket under lång tid på vanliga stället så många av matchningarna var det längesen jag svepte på... 90% av matchningarna har jag svept på först också, så det är sällan jag får den där svarta rutan med "ni har en match" blabla, för det är dom som sveper andra gången allt som oftast, vet ej vad det beror på.

Ok, då borde alltså de man svept höger på ligga latent sparade på något sätt men att man blir temporärt upprioriterad för att man är nykommen i området trots att man har varit där innan.

Testar att sätta ett av mina konton i grannstaden i två dygn, så får vi se om det blir bättre fart när man flyttar tillbaks.
Citera
2018-01-29, 13:18
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Ok, då borde alltså de man svept höger på ligga latent sparade på något sätt men att man blir temporärt upprioriterad för att man är nykommen i området trots att man har varit där innan.

Testar att sätta ett av mina konton i grannstaden i två dygn, så får vi se om det blir bättre fart när man flyttar tillbaks.
Jag var bortrest långt bort om det spelar nån roll, men se till att du är bekvämt utanför sökradien för ursprungsstället annars kanske det blir fel
Citera
2018-01-29, 15:22
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Vill dela med mig av en berättelse gällande just sydamerika som jag nyss upplevde. Var på en Tinderdejt i helgen med en tjej från Brasilien som var på semester här i Sverige. Väldigt snygg var hon, minst en 8a.
Måste ändå säga att det var skönt med ett litet avbräck från svenska tjejer (vilket jag normalt föredrar), med lite exotiskt kött från andra sidan Atlanten. Svårt att sätta fingret på det, men det är något lite mer orienterat kring de klassiska könsrollerna och lite mer beundrande av män än vad som är vanligt här i Sverige. Kanske beror det på att den katolska kyrkan är mer vanlig (ca 70-80%) i Brasilien, oklart dock om just hon var så religiös.

Hon hade lite släkt här i Sverige som hon bodde hos, men kunde dock varken svenska eller engelska, så 90% av kommunikationen skedde via Google translate appen till portugisiska (resten var enstaka ord på svenska, engelska och spanska/portugisiska). Så bara där var lite lite annorlunda, appen funkade hyfsat bra, men ibland märktes det att vissa betydelser, betoningar och antydningar försvann i översättningen, så man fick försöka uttrycka sig lite enklare och mindre elegant, för att översättningen skulle hänga med, med syftet bevarat. Spännande nog var det enklare att ge komplimanger, då den falskhet som annars (tyvärr) kan uppfattas att finnas i komplimanger, kunde uteslutas pga det faktum att vi visste att allt inte översattes prefekt.

Hursomhelst tog vi lite pizza och vin, varpå hon ville gå därifrån/gå vidare, och frågade vad jag tyckte, då frågade jag om hon ville följa med hem till mig. "är det normalt?" - "ja, om man gillar någon" - "okej!". Trodde att det var en lite stramare kultur som hon var van med, pga ovan nämnda religion, och att det skulle bli svårt att få med henne hem. Men sagt och gjort, resten av kvällen var kommunikationen lite enklare då den var mer basal, med några små avbrott med appen för att reda ut enklare praktiska detaljer...Det blev en ny upplevelse för mig iaf. Hon var väldigt initiativtagande och välvillig (mer än mina andra svenska första-upplevelser i denna kategorin) och visste vad hon ville ha.

Någon annan som testat på någon sydamerikansk delikatess, som kan säga om detta är vanligt, eller en unik upplevelse?

Hehe, låter ju som en skitrolig dejt! Sitta och kommunicera med Google Translate.
Men hur snackade ni på själva tinder innan träffen om hon inte kunde engelska?

Jag själv var också ute med tjej från andra sidan världen i lördags. Kulturkrocken var däremot inte så särskilt stor då hon var från Kanada. Hon var med på det mesta men det var jag som fick ta initiativet.
Citera
2018-01-30, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Hehe, låter ju som en skitrolig dejt! Sitta och kommunicera med Google Translate.
Men hur snackade ni på själva tinder innan träffen om hon inte kunde engelska?

Jag själv var också ute med tjej från andra sidan världen i lördags. Kulturkrocken var däremot inte så särskilt stor då hon var från Kanada. Hon var med på det mesta men det var jag som fick ta initiativet.
Ja både annorlunda dejt och ett bra avslut

Hon skrev på svenska redan från början, så jag trodde först hon kunde rudimentär svenska. Det visade sig dock att hon använt Google translate appen redan då. Vet sen tidigare när jag skrev med en söt danska (som då skrev på danska, och jag svarade på svenska), att det finns en nice widget på Android som ploppar upp en liten översättningsapp när man kopierar texter till urklipp. Danskan kunde jag snacka engelska med sen iaf.

Kanadensare låter ju jämförelsevis enkelt att kommunicera med iaf
Citera
2018-01-30, 17:06
Medlem
Undersökning: har ni Tinder Gold-användare märkt av ett ökat antal "Someone likes you" senaste dagarna? Jag har varit tämligen passiv senaste veckan och inte swipeat något själv, men sen i förrgår har det, med mina mått, öst in likes från tjejer. Från tidigare kanske 2-3 i veckan är det nu ca fyra per dag. Är det nytt-år-panik i januari, eller har de ändrat något i algoritmen? (Jag kör med Gold, oerhört smidigt måste jag säga)
Citera
2018-01-30, 17:11
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redibo
Undersökning: har ni Tinder Gold-användare märkt av ett ökat antal "Someone likes you" senaste dagarna? Jag har varit tämligen passiv senaste veckan och inte swipeat något själv, men sen i förrgår har det, med mina mått, öst in likes från tjejer. Från tidigare kanske 2-3 i veckan är det nu ca fyra per dag. Är det nytt-år-panik i januari, eller har de ändrat något i algoritmen? (Jag kör med Gold, oerhört smidigt måste jag säga)
Jag har fått enorm ökning av likes och matches senaste 3 dagarna, men jag härleder det till byte av swipe ort (på riktigt, inte genom plus/fake-gps) och sedan tillbaka igen.

Förstår inte varför man ska ha Gold när man ändå kan identifiera vem som likeat genom pixelbilden som dyker upp.
Citera
2018-01-30, 17:47
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Respekterar naturligtvis din åsikt och är glad att du hittat tjejer som passar din smak men för mig personligen är det inte normalt med en kille som resonerar som du. Tycker att det räcker att svara så då jag i tidigare inlägg i denna tråd varit tydlig med mina åsikter.

Skiter väl i vad som är normalt.INGEN kille vill ha en guldgrävare om mannen inte är extremt rik och har planer på att köpa sig en betydligt yngre fru.men har du tur hittar du en vek cuck där ute som bjuder dig.
Citera
2018-01-30, 17:51
Medlem
fabulas avatar
Citat:

Uppdatera gärna om och hur trenden fortsätter! Tror dels det har att göra med att sön-mån är stora svepardagar, men också att Tinder vill få dig börja använda appen igen eftersom du är inaktiv och att du därför får massa nya visningar.

Har själv inte haft tillräckligt is i magen för att inte våga swipa alls, men vore ju sjukt nice om den taktiken skulle funka så man slapp swipa alls.
Citera
2018-01-30, 18:08
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Är det nytt-år-panik i januari, eller har de ändrat något i algoritmen?

Det kan nog ligga något i det du säger här! Tjejerna är nog i regel lite mer aktiva på tinder under vintern. Den här vintern har tinder fungerat som en enda stor fuckfest för min del. Lite svårare att få kontakt på appen under sommaren, då blir det omvänt och mycket enklare att få kontakt ute i verkliga livet.
Citera
2018-01-30, 19:16
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
Skiter väl i vad som är normalt.INGEN kille vill ha en guldgrävare om mannen inte är extremt rik och har planer på att köpa sig en betydligt yngre fru.men har du tur hittar du en vek cuck där ute som bjuder dig.

Det är din verklighet du beskriver….inte min. Jag har helt andra personliga erfarenheter så det verkar nu som allt är tvärtom i min värld angående dejting jämfört med din.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in