2018-02-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja, mördarkramarna här inne borde ta sig en funderare över vad/vem de egentligen försvarar.
För mig är det uppenbart att morden skedde för att dölja något, annars får jag inte ihop detta.

Nu var de ju föräldrarna själva som upplevde att de själva inte såg någon livskvalitet eller framtid p.g.a. barnens sjukdomar, åtminstone enligt polisens referat från "avskedsbrevet".
Det gör det ju ännu mera djävulsk, enligt mig.

Det beror på hur man tolkar brevet ..
Citera
2018-02-01, 21:54
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Har faktiskt talat om för var jag fått mitt ifrån men man läser bara det man vill här har jag märkt.
En person som mår psykiskt dåligt pga utmattning är inget psykfall. Som jag sagt innan så TROR JAG att det blivit för mycket för denna familj med 2 st barn i tonåren som mår fruktansvärt illa av sina kroniska trötthet. Det gör att även föräldrar blir psykiskt utmattade och hade nu mamman sjukdom och pappan mycket på jobben och hemmet så gick de nog in i väggen så att säga och såg ingen utväg. JAG TROR att det är inte så komplicerat som alla vill att det ska vara. Barn är stressade till tusen tidigt i livet. Föräldrarna ska hinna med allt och en dag tar orken slut och nu såg dessa ingen framtid för sina barn enl vad polisen sa. Agnes sov kanske hela dagarna och var knappt vid medvetande som då tillhör sjukdommen. Moa hade samma symptomer och orka mindre och mindre hon oxå. (om man läser skvallertidningarna)

Tror inte många här inne är i 40-50 års åldern med utmattning/depression med 2 flickor i 11 och 14 års ålder som båda var kroniskt trötta och all annan tonårsproblem som man får. Nä istället ser folk det som om de var friska som nötkärnor och pappan var psykfall och incest och höll dem inlåsta. Det är det första där som jag skulle vilja att folk tänker på att försöka förstå hela familjen inte vad en fd granne som bara spred skit om oskar, inte en pianolärare som "bara" träffat dem i några timmar / vecka. Hitta skollärarna istället och få dem till att berätta. och alla stockholmstidningarna som tror de vet hur det är här i skåne på landsbygden.

Nu vet jag inte var du kommer ifrån och det gäller inte bara dig. Men det är så mycket smutskastning på en familj som inte kan försvara sig och de skrev inte mailet/videon för din eller min skull utan för släkten och kanske vännernas skull de som kanske visste om hur läget var för familjen.

Men fortsätt du hacka. jag ändrar mig inte i vad JAG TROR och trott hela tiden. Vi får väl se vem som har rätt ;-)
Barnen har inget att försvara sig för. De har inte gjort något brottsligt. Det var föräldrarnas eget val att de inte kan försvara sig nu. Föräldrarna kunde ha mördat enbart döttrarna och låtit domstolen döma dem, men det var de för fega för. Men att sitta på livstid var inget för dem, det var de nämligen för fina för.
Citera
2018-02-01, 21:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Barnen har inget att försvara sig för. De har inte gjort något brottsligt. Det var föräldrarnas eget val att de inte kan försvara sig nu. Föräldrarna kunde ha mördat enbart döttrarna och låtit domstolen döma dem, men det var de för fega för. Men att sitta på livstid var inget för dem, det var de nämligen för fina för.

Föräldrarna ville nog inte leva utan sina barn.
Citera
2018-02-01, 21:58
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
om du får ihop det eller ej har ingen betydelse. Bara polisen får det. och de hade en rätt klar bild bara några timmar efter.

Sen hade någon granne sagt att Agnes vid något tillfälle sagt att hon inte vill leva längre. men om det var skitsnack eller ej det vet vi ju inte. Och om nu Agnes var så trött så hon inte kunde hålla sig vaken om dagarna vilket liv är det? Att tex sova 23 av 24 timmar vad får hon ut av livet för det. Hade det kommit ut så hade ni tyckt det var synd om henne för att föräldrarna lät henne leva. finns ju de barn som föds som kolli men föräldrarna gör allt för att hålla liv i dem. För vad? ett meningslöst liv.
Agnes kunde dock tillgodogöra sig undervisning fyra dagar i veckan, så ditt dravel om hennes sömnighet lämnar jag därhän. Om du tror att jag skulle finna det berättigat under några omständigheter att ta livet av sina barn så säger det bara något om dig själv. Sök hjälp!
För mig själv har det i högsta grad betydelse om jag "får ihop" detta eller inte, f.ö.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2018-02-01 kl. 22:01.
Citera
2018-02-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag känner många personer med olika handikapp som lever bra liv, och inte vill dö!
Att ens ifrågasätta deras livskvalité skulle uppfattas som oförskämt av dem och deras omgivning.

När någon person har ett handikapp, funktionsnedsättning eller en diagnos så är omgivningens reaktion och förmåga att förstå svårigheterna, det som avgör livskvalitén för den som är i beroendeställning.

Jag vet av egen erfarenhet att livet kompenserar. Avsaknaden av en förmåga eller talang kompenseras med en annan!

Att utgå från sin egen åsikt om vad som är livskvalité för en annan människa, och mörda henne, är att visa förakt för allt som är mänskligt. Rätten till sitt eget liv är en så självklar och okränkbar mänsklig rättighet att den får inte ifrågasättas av någon annan människa. Ingen människa har rätt att mörda någon annan människa. Inte ens åsikten om att mörda svaga människor är laglig i de flesta länder som lösning på problem, eftersom man framför fascism och nazism i den åsikten.

Vi kan alla vara tacksamma över att Stephen Hawking, inte blev avlivad.

Jag blir verkligen ledsen av denna tråd där det framförs förmildrande skäl till att mörda barnen när de inte är till belåtenhet. Jag hoppas att jag inte möter folk som tycker det är OK att mörda när jag blir äldre och kommer bli beroende av andra människor för att klara mig. Kanske blir jag glömsk och gaggig och en plåga för min omgivning!

Om jag skulle drabbas av handikapp, kan jag leva ett bra liv framför TVn med en katt i knät, och hemtjänsten som handlar när barnen är upptagna, tänker jag.

nu är de ju inte handikappade på det viset som många handikappade. Dessa somnar när och var som.

Jobbar hos en som står upp och somnar. Hen somnar lite var som men det varar högst i 5 min sen är hen igång igen kanske 15 min. Det är när hen har sovit dåligt på natten och hen har inte denna sjukdom som flickorna utan bara "hjärntrött"

Stephen Hawking hade inte överlevt utan sin respirator och sån får man inte i Sverige om man har ALS. Då får du köpa den privat. Så han har inte samma som tjejerna.
Citera
2018-02-01, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan det absolut göra. Men inte i det här fallet. Här finns inte några märkligheter bakåt förutom två utmattade föräldrar och två sjuka barn. Med det sagt är det fortfarande inte okey att göra som de gjorde. Men nu har de gjort det. Utan att någon av dom var vare sig psykopater, eller incestuösa föräldrar. Så lägg ner det spåret nu, för det är helt enkelt inte sant!
Inga märkligheter förutom två utmattade föräldrar och två sjuka barn??
I min värld är det en EXTREMT märklig och vad jag förstår unik händelse att två måhända utmattade föräldrar i samförstånd avlivar två måhända sjuka barn. Här torde finnas minst ett helt koppel begravda hundar!
Citera
2018-02-01, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja

För fega? Tror att de tog livet av sig själva för de vet att de inte kan leva med va de gjort! Det kallas samvetskval... De visste att de inte kan leva utan sina döttrar
Citera
2018-02-01, 22:02
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan det absolut göra. Men inte i det här fallet. Här finns inte några märkligheter bakåt förutom två utmattade föräldrar och två sjuka barn. Med det sagt är det fortfarande inte okey att göra som de gjorde. Men nu har de gjort det. Utan att någon av dom var vare sig psykopater, eller incestuösa föräldrar. Så lägg ner det spåret nu, för det är helt enkelt inte sant!
Här läggs absolut inte ner några spår! Det är omöjligt att två normala vanliga utmattade föräldrar som yrkesarbetar och har hemundervisning för sina barn skulle bestämma sig för att mörda sina barn.
Det bara måste ligga något sjukt bakom dessa föräldrar.
Citera
2018-02-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Obs, jag skrev föräldrarna, inte Oskar.
Tvungen eller otvungen, isolering var det likafullt (som skulle bevisas).

Hur kan du få det till att föräldrarna isolera dem? Led de av kronisk trötthet så kan det vara så att de /Agnes inte klara av att gå ur sängen bara. Är det då föräldrarnas fel?
Citera
2018-02-01, 22:08
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Föräldrarna ville nog inte leva utan sina barn.
Då kunde föräldrarna begått självmord själva. Och skulle de prompt mörda barnen skulle de sett till att fortsätta leva, oavsett om de ville eller inte, de skulle ta sitt straff för sina barns skull. Ytterligare ett bevis på att de inte älskade sina barn. Hursom så älskar man inte heller sina barn om man mördar dem.
Citera
2018-02-01, 22:08
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Hur kan du få det till att föräldrarna isolera dem? Led de av kronisk trötthet så kan det vara så att de /Agnes inte klara av att gå ur sängen bara. Är det då föräldrarnas fel?

Ändå trodde läraren att dom åkt bort över nyår då ingen öppnade då hon skulle undervisa.
Så lärarens uppgifter om det ger inte mig någon som helst indikation på att man rullar iväg en säng och åker iväg. Det stod i media om detta tidigt.

Det stod att familjen isolerade sig i media och att skolan borde sett varningssignalerna.
Citat:
Föräldrarna var drivande i att deras döttrar skulle få hemundervisning, visar dokument.

Samtidigt som familjen isolerade sig alltmer i villan i Bjärred borde skolan ha uppfattat varningssignalerna, menar forskaren Gisela Priebe.

Citat:
Vi blev fundersamma redan där men vi tänkte att de hade åkt bort över nyår. Vi försökte ringa men fick inget svar på någon telefon, säger Margareta Strand Karlsson.
https://www.expressen.se/kvallsposten/varningssignalerna-fran-familjen-innan-morden/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg1Py5/larare-ringde-pa-hos-familjen-i-bjarred-fick-inget-svar
Senast redigerad av Moosky 2018-02-01 kl. 22:38.
Citera
2018-02-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmMotala
Inga märkligheter förutom två utmattade föräldrar och två sjuka barn??
I min värld är det en EXTREMT märklig och vad jag förstår unik händelse att två måhända utmattade föräldrar i samförstånd avlivar två måhända sjuka barn. Här torde finnas minst ett helt koppel begravda hundar!
Inga märkligheter FÖRUTOM..... hur tolkar du saker? Förutom det jag skrev så finns det inga ugglor i mossen, begravda hundra eller några andra talesätt. Tro mig. Det finns en ganska lång historia bakom. Men inte så spännande saker som incest, psykopati, hotande scientologer, svåra spelmissbruk eller annat snaskigt. Många kommer bli väldigt besvikna här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in