2018-02-01, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
I vanliga fall driver man det till åtal och domstolen avgör och den tråd som inte är intresserad av den aktuella gången i ett brottsfall har jag ännu inte träffat på här. Konspirationsteoretikerna är i alla trådar även gissningarna, men när det väl gäller så är det dock så att polisens utredning ligger till grund både för att det är ett brott och i domstolsprocessen. Så du kanske ska sluta fråga mig i flera inlägg vad jag gör här. Däremot befriar det inte någon från frågan om källa.
Har man inte källa har man inte heller verifierade uppgifter. Det bör vara enkelt. Så ser det ut och utan polisens utredning eller en polisanmälan ingen tråd i krim.

Om jag lagt ner massa tid på att försöka förstå allt vad du försöker säga, så kanske jag förstått, men jag har inte den tiden. Du har inte en lättläst version?
Tror du försöker förmedla att om man har information, från en källa man inte tänker hänga ut med namn/ befattning/ personnummer, så ska man hålla käft, tills samma information officiellt publicerats i media, annars sprider man lögner och konspspiratonsteorier, även om det sedan visade sig vara sant.
Citera
2018-02-01, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
finns inget verifierat på något om denna familj utom att de hittades döda och det var gemensamt beslut. Så det är bara till att reda hela tråden. i början står vad som var bekräftat mm och det får man väl lita på.

Barn har ingen rätt ur juridiskt perspektiv att ta "gemensamma beslut" av detta slag. Tvärtom. Föräldrar har en plikt att se till att barnen lever och har bra liv, utifrån barnens förutsättningar. Det betyder att de ska be om hjälp om de inte orkar med att ta hand om barnen själva. Läs på Föräldrabalken.

Om du läser media så finns det tillräckligt med bekräftad information för att bilda sig en uppfattning om dessa hemska mord. Enda anledningen till att utredningen läggs ner är att gärningsmännen, dessa vidriga mördare också är döda. Det finns ingen person kvar att åtala.
Citera
2018-02-01, 21:09
Medlem
Citat:
Okej ej verifierbar information alltså. Ja, men då var det inte så svårt att kläcka ur sig var man har sina källor. Inget mer än dolt och hemligt alltså. Vilka NI? Ska jag svara för andras spekulationer om incest? Eller psykfall? Visserligen råder det en tro inom expertisen att dom som dödar sina föräldrar inte är psykiskt friska, så då kanske du ska ge dig på dom om du har bättre underlag eller kunskap. Lycka till!
Inte konstigt att tråden är omtalad på ett sätt som kanske inte är det mest smickrande.

Har faktiskt talat om för var jag fått mitt ifrån men man läser bara det man vill här har jag märkt.
En person som mår psykiskt dåligt pga utmattning är inget psykfall. Som jag sagt innan så TROR JAG att det blivit för mycket för denna familj med 2 st barn i tonåren som mår fruktansvärt illa av sina kroniska trötthet. Det gör att även föräldrar blir psykiskt utmattade och hade nu mamman sjukdom och pappan mycket på jobben och hemmet så gick de nog in i väggen så att säga och såg ingen utväg. JAG TROR att det är inte så komplicerat som alla vill att det ska vara. Barn är stressade till tusen tidigt i livet. Föräldrarna ska hinna med allt och en dag tar orken slut och nu såg dessa ingen framtid för sina barn enl vad polisen sa. Agnes sov kanske hela dagarna och var knappt vid medvetande som då tillhör sjukdommen. Moa hade samma symptomer och orka mindre och mindre hon oxå. (om man läser skvallertidningarna)

Tror inte många här inne är i 40-50 års åldern med utmattning/depression med 2 flickor i 11 och 14 års ålder som båda var kroniskt trötta och all annan tonårsproblem som man får. Nä istället ser folk det som om de var friska som nötkärnor och pappan var psykfall och incest och höll dem inlåsta. Det är det första där som jag skulle vilja att folk tänker på att försöka förstå hela familjen inte vad en fd granne som bara spred skit om oskar, inte en pianolärare som "bara" träffat dem i några timmar / vecka. Hitta skollärarna istället och få dem till att berätta. och alla stockholmstidningarna som tror de vet hur det är här i skåne på landsbygden.

Nu vet jag inte var du kommer ifrån och det gäller inte bara dig. Men det är så mycket smutskastning på en familj som inte kan försvara sig och de skrev inte mailet/videon för din eller min skull utan för släkten och kanske vännernas skull de som kanske visste om hur läget var för familjen.

Men fortsätt du hacka. jag ändrar mig inte i vad JAG TROR och trott hela tiden. Vi får väl se vem som har rätt ;-)
Citera
2018-02-01, 21:13
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Har faktiskt talat om för var jag fått mitt ifrån men man läser bara det man vill här har jag märkt.

Jag läser det jag vill och sorterar därefter. Vad andra talat om är inte mitt bord. Jag utgår ifrån min uppfattning och det som framkommit hittills från polisen och andra tillförlitliga källor.
Dina källor eller personliga åsikter är inte intressanta för min del eftersom jag värderar det här som ett dubbelmord och inte något annat. Ett av Sveriges mest vidriga brott. Så ser det ut på mitt bord.
Citera
2018-02-01, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sen är det ju så att även väldigt svårt handikappade människor kan ha hur underbart som helst i vattnet. Och även svårt sjuka människor kan både skratta och le. För en liten stund.

EDIT: blev något fel i citatet. Det var Remarks citat.

Sant. Har fått många handikappade att glömma bort för en stund. ;-)
Citera
2018-02-01, 21:15
Medlem
Citat:
Ja vill du visa att det är sant att dom var nerbäddade och förgiftade gör du det, och gör du inte det så är det inget jag är intresserad av. Är det svårt tycker du? Nej, ingen ska hålla käft, men frågan om källa är standard finns den inte är inte uppgiften godtagbar utan en trådsanning. Hänga ut? Du låter som en kriminell som inte vill uppge något för att det inte finns öht.

Den enda fakta som finns är den som polisen kommunicerat och de som har intäkt från säker källa som stödjer den.
Citera
2018-02-01, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Isolering kan man väl ändå påstå utan vidare omsvep, då föräldrarna var drivande avseende flickornas hemundervisning?

Citat:
Självklart eftersom uppgifterna inte cirkulerat från något okänt. Det har media skrivit om och den pianolärarinnan som pratar om kontrollerande beteende. Pappan alltså ska enligt lärarinnan sagt till den yngsta M att inte prata eftersom hon pratade allt för mycket. Och flickan berättade för sin lärarinna att hon inte spelade piano hemma eftersom han rättade henne hela tiden. Det finns ett visst underlag på den punkten. Drivande i hemundervisning och inte hade intyg när dom spekulerade om den yngsta flickans diagnos som knappt en läkare kan ställa. Så visst är det uppgifter från kända håll.

Ok, lev upp till dina ord; länk till de kända, men i inlägget ospecifierade källor, som bevisar att flickorna isolerats från omvärlden. Pianolärarinnan påstår inget om isolering.
Ingen källa blabla ... konspiationsteori... blabla.
Citera
2018-02-01, 21:23
Medlem
Citat:
Jag läser det jag vill och sorterar därefter. Vad andra talat om är inte mitt bord. Jag utgår ifrån min uppfattning och det som framkommit hittills från polisen och andra tillförlitliga källor.
Dina källor eller personliga åsikter är inte intressanta för min del eftersom jag värderar det här som ett dubbelmord och inte något annat. Ett av Sveriges mest vidriga brott. Så ser det ut på mitt bord.

det är upp till var och en men det gör ju oxå att det hela blir helt fel. Vad du tycker spelar inte mig någon roll jag bara ifrågasätter varför. Du och fler tycker det är vidrigt brott medan jag ser det kanske mer som barmhärtighets då jag vet hur det är med kronisk trötthet och hur jobbigt det är för omgivningen. och eftersom jag har en 14 åring hemma så märker jag på både henne och hennes skolkamrater hur de mår och jag har en 21 åring som har fått så mycket hjälp av Bjerehovskolan och den rektorn. men det hör inte hit ;-)
Citera
2018-02-01, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Isolering kan man väl ändå påstå utan vidare omsvep, då föräldrarna var drivande avseende flickornas hemundervisning?
Behöver man vara isolerad bara för man har hemundervisning ?! Det var ju också en märklig slutsats !
Citera
2018-02-01, 21:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
det är upp till var och en men det gör ju oxå att det hela blir helt fel. Vad du tycker spelar inte mig någon roll jag bara ifrågasätter varför. Du och fler tycker det är vidrigt brott medan jag ser det kanske mer som barmhärtighets då jag vet hur det är med kronisk trötthet och hur jobbigt det är för omgivningen. och eftersom jag har en 14 åring hemma så märker jag på både henne och hennes skolkamrater hur de mår och jag har en 21 åring som har fått så mycket hjälp av Bjerehovskolan och den rektorn. men det hör inte hit ;-)

Jag går efter aktuell rubricering satt av polisen som sköter utredningen. I lagtexten finns inget om barmhärtighetsmord utan det är ett motiv i så fall vilket domstolen inte ens behöver värdera i fall där det handlar om dubbelmord.
Citera
2018-02-01, 21:31
Medlem
Jag känner många personer med olika handikapp som lever bra liv, och inte vill dö!
Att ens ifrågasätta deras livskvalité skulle uppfattas som oförskämt av dem och deras omgivning.

När någon person har ett handikapp, funktionsnedsättning eller en diagnos så är omgivningens reaktion och förmåga att förstå svårigheterna, det som avgör livskvalitén för den som är i beroendeställning.

Jag vet av egen erfarenhet att livet kompenserar. Avsaknaden av en förmåga eller talang kompenseras med en annan!

Att utgå från sin egen åsikt om vad som är livskvalité för en annan människa, och mörda henne, är att visa förakt för allt som är mänskligt. Rätten till sitt eget liv är en så självklar och okränkbar mänsklig rättighet att den får inte ifrågasättas av någon annan människa. Ingen människa har rätt att mörda någon annan människa. Inte ens åsikten om att mörda svaga människor är laglig i de flesta länder som lösning på problem, eftersom man framför fascism och nazism i den åsikten.

Vi kan alla vara tacksamma över att Stephen Hawking, inte blev avlivad.

Jag blir verkligen ledsen av denna tråd där det framförs förmildrande skäl till att mörda barnen när de inte är till belåtenhet. Jag hoppas att jag inte möter folk som tycker det är OK att mörda när jag blir äldre och kommer bli beroende av andra människor för att klara mig. Kanske blir jag glömsk och gaggig och en plåga för min omgivning!

Om jag skulle drabbas av handikapp, kan jag leva ett bra liv framför TVn med en katt i knät, och hemtjänsten som handlar när barnen är upptagna, tänker jag.
Citera
2018-02-01, 21:33
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Dessa fantasier är läskiga. Håller såååå med dig. Men det är väl Flashback i sitt esse. Det går inte att sitta still med stilla funderingar. Det ska blandas in psykopati och scientologi, isolering och incest. Ja jösses.
Mord är ofta läskiga. Mord kan innehålla psykopati, isolering och incest. Det är inteså ovanligt. Ta de två 19-åriga unga killarna, Viktor och Igor, som kom från välbärgade familljer. Under 3 veckors tid sommaren 2007 mördade de brutalt 21 random människor. Varför? För de ville ha kul!
"Dnepropetrovsk maniacs" har de kallats i media. Två helt normala killar, trodde man.

Två normala föräldrar som mördar sina barn är högst onormalt. Om dessa mord skulle bero på barnens sjukdomar, måste föräldrarna ha någon psykisk störning från början eller någon djup hemlighet som under inga omständigheter fick komma fram i ljuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in