2018-02-01, 18:39
Medlem
BREAKING: US says recent chemical attacks in Syria suggest Assad government is developing new kinds of weapons.

https://mobile.twitter.com/AP/status/959114528050024454

Hmm, inga bra vibbar men hoppas det stannar vid uttalande så de inte gör någon intervention
Citera
2018-02-01, 18:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Vad för bevis eftersöker du? Är den en bild där Assad står och avfyrar vapnen själv?
Som läget är, ja!
Citera
2018-02-01, 18:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
BREAKING: US says recent chemical attacks in Syria suggest Assad government is developing new kinds of weapons.

https://mobile.twitter.com/AP/status/959114528050024454

Hmm, inga bra vibbar men hoppas det stannar vid uttalande så de inte gör någon intervention
Såg det precis:

EHSANI2‏
@EHSANI22

Citat:
Trump administration says Assad's government may be developing new, more sophisticated chemical weapons either to improve their military capability or to escape international accountability. Officials also say ISIS keeps using chemical weapons such as sulfur mustard and chlorine

https://twitter.com/EHSANI22/status/959118534856110080

Så HnD, ska vi avfärda båda utsagorna tycker du?
Citera
2018-02-01, 18:47
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Såg det precis:

EHSANI2‏
@EHSANI22

https://twitter.com/EHSANI22/status/959118534856110080

Så HnD, ska vi avfärda båda utsagorna tycker du?
Varför ska "vi" göra det menar du?
Citera
2018-02-01, 18:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Varför ska "vi" göra det menar du?

Det är den andra delen som jag tror du har synpunkter på, och jag fortsätter bara med samma logik som din igår. Avfärdar vi det ena så måste vi avfärda det andra.
Citera
2018-02-01, 18:52
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Som läget är, ja!
För inte så länge sedan valde du att belägga dina påståenden om att rebellerna använt kemvapen genom att hänvisa till en av FN:s utredare samt USA. Det gick inte bra för dig där, så du väljer att höja beviskravet. Varför då undrar jag? Vad har föranlett denna attitydförändring? Dubbelmoral?
Citera
2018-02-01, 18:53
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Det är den andra delen som jag tror du har synpunkter på, och jag fortsätter bara med samma logik som din igår. Avfärdar vi det ena så måste vi avfärda det andra.
Det är inte min logik. Kan du förklara varför du tror att jag avfärdade dina källor igår?
Citera
2018-02-01, 18:56
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det är inte min logik. Kan du förklara varför du tror att jag avfärdade dina källor igår?
Så dina rebeller använder kem-vapen då. Håller du med?
Citera
2018-02-01, 19:05
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Så dina rebeller använder kem-vapen då. Håller du med?
Enligt vem?
Citera
2018-02-01, 19:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Enligt vem?
Enligt:
Citat:
Trump administration says Assad's government may be developing new, more sophisticated chemical weapons either to improve their military capability or to escape international accountability. Officials also say ISIS keeps using chemical weapons such as sulfur mustard and chlorine

Och min fråga är: ska vi avfärda hela utsagan?
Citera
2018-02-01, 19:15
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Enligt:

Assadregimen har oberoende om dina åsikter om dess bruk av kemiska vapen gjort sig skyldig till majoriteten av krigsförbrytelserna som ägt rum under syriska inbördeskriget. Tunnbomber, systematiskt utrotning av oppositionens sympatisörer och massakrer gentemot civilbefolkning bland annat.

På vilket sätt skiljer sig FN,HRW och Amnesty i bemärkelsen av arbetsmetod och bevismaterial när de skuldbelägger rebellerna för användandet av kemiskt stridsmedel i jämförelse med när Assadregimens skuld fastställs för liknande brott?

(Eller det kanske är sionistiska desinformationskanaler som avsiktligen giver deras regionala fiender legitimitet med belysande av rebellernas krigsbrott? Sakexperternas arbete när det gäller dokumentation av Assadregimens övergrepp håller lägre klass än när oppositionens övergrepp dokumenteras. Anklagelser om "pro-väst" orientering och dylikt är och förblir icke-belagt trams.)

Humanlife besvarade inte detta inlägg men du som en identisk Rysk/Iransk lakej som förnekar verkligheten kan väl bemöta detta resonemang?
Citera
2018-02-01, 19:15
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Enligt:

Du verkar vara lite snurrig. Varför ska vi avfärda det? Var i Trumps uttalande utpekade han rebeller som skyldiga?

Du undviker varenda fråga jag ställer dig. Är det så en diskussion går till enligt dig?
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2018-02-01 kl. 19:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in