2018-02-01, 15:06
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Den här nyheten postades förut då trodde du inte på det men nu gör du det, vad har förändrats? Det visar än en gång att du ändrar åsikt när det passar dig.
Vi har sett många exempel på att IS t ex fått hjälp att fly när SDF närmar sig. Så det är ingen överraskning.
Det du refererar till gällde den påtänkta säkerhetszonen, som jag skriver om ovan. Då blev jag överraskad över att SDF litade på IS så pass mycket. Därför trodde jag inte på det då. Men du vet väl att med lite eftertanke så brukar saker och ting klarna. Det har du kanske inte märkt själv?
Citera
2018-02-01, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Enstaka islamister kan fungera som vapenbärare, 400 st låter enbart som en fullständig säkerhetsrisk. Antingen fördelas de noggrant över förbanden, eller så används de som en straffbataljon de helst inte ska komma levande ifrån, eller så är det bluff.
Det här är en av krigets många lögner. Man måste vara riktig korkad om man går på det. Hur kan man vara säker på att de ska vara lojala? Vad finns det för garantier?
Citera
2018-02-01, 15:11
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Säkerhetszonen måste ju vara turkkontrollerad om de ska göra någon nytta, och sdf kan ju inte anlita isis för att hålla nere kurder. I teorin låter det ju bra att ypg får förstärkning, men någon måtta får det vara på dumheterna.
.
Nej, det var USA och kurderna som skulle upprätta säkerhetskontroller kring ett oberoende kurdiskt område. Det var det som Turkiet blev provocerad av och som fick dem att anfalla kurderna.

Och nej igen. Någon måtta på dumheterna syns inte till, tyvärr.
Citera
2018-02-01, 15:13
Medlem
arbetets avatar
White Helmets exposed:

WHITE HELMETS: Channel 4, BBC, The Guardian – Architects of War

Citat:
Vanessa Beeley
21st Century Wire

“As Fewer Companies Control Our Media, Why Documentaries Matter More Than Ever”. This was the title of a Huffington Post article, written in 2014, by Morgan Spurlock, documentary filmaker, producer and screenwriter. Spurlock informs us, “Films are incredible things. Magical things. Windows into worlds that we may never get to see and connecting with us on such deep emotional levels that we are forever affected by them and their messages. Films cannot only entertain but can shift public perception in ways we never thought possible.”

Forts:
http://21stcenturywire.com/2018/02/01/white-helmets-channel-4-bbc-guardian-architects-war/
Citera
2018-02-01, 15:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det här är en av krigets många lögner. Man måste vara riktig korkad om man går på det. Hur kan man vara säker på att de ska vara lojala? Vad finns det för garantier?
De är kurder från början kanske.
Citera
2018-02-01, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Vi har sett många exempel på att IS t ex fått hjälp att fly när SDF närmar sig. Så det är ingen överraskning.
Det du refererar till gällde den påtänkta säkerhetszonen, som jag skriver om ovan. Då blev jag överraskad över att SDF litade på IS så pass mycket. Därför trodde jag inte på det då. Men du vet väl att med lite eftertanke så brukar saker och ting klarna. Det har du kanske inte märkt själv?
Att du blir dummare har jag märkt. Men kan du tala om för mig varför dessa fångar inte vänder vapnen mot kurderna, de satt i deras fängelser trots allt?
Citera
2018-02-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De är kurder från början kanske.
Fortsätt spekulera du. Men att de är kurder ändrar ingenting, men framförallt garanterar det inte att fienden blir besegrad.
Citera
2018-02-01, 15:46
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Att du blir dummare har jag märkt. Men kan du tala om för mig varför dessa fångar inte vänder vapnen mot kurderna, de satt i deras fängelser trots allt?
Du ställer frågor till mig fast du tycker att jag är dum. Verkar aningen motsägelsefullt, eller hur?
Men jag har ett svar på din fråga.
IS gör som de flesta, de arbetar för och är lojala mot dem som betalar deras lön. De är islamistiska legosoldater.
Citera
2018-02-01, 16:38
Medlem
Citat:
Du ställer frågor till mig fast du tycker att jag är dum. Verkar aningen motsägelsefullt, eller hur?
IS gör som de flesta, de arbetar för och är lojala mot dem som betalar deras lön. De är islamistiska legosoldater.
Vilken logik du har! Du bekräftar endast att jag har rätt om din mentala kapacitet, för även dumma människor måste ställas mot väggen när de kommer med idiotiska påståenden. Det bästa sättet att ställa någon mot väggen är genom att ställa frågor.

Men hur som helst, en till fråga till dig: Har legosoldater ett id-kort som visar att de är legosoldater, hur kan kurder vara säkra på att deras POW är legosoldater? Det finns inga garantier för det heller. Men om mot all förmodan det som sägs är sant så är det mycket smart drag av kurder. För vem vill inte att deras POW ska kriga för dem? Man kan endast vinna på det.
Citera
2018-02-01, 16:58
Medlem
Yaskos avatar
PKK avfyrade ny (V2 ) raket som träffade en restaurang i Kilis. Hittills så har 5 civila dött ytterligare 72 civila skadats av terroristernas attacker...
Citera
2018-02-01, 18:36
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Du har dumförklarat mig och ändå sitter du och skriver till mig. Med din logik är du motsägelsefull.

Trump hotar med militära medel för pågående kemvapenanvändning av Assadregimen

Senior Trump officials warn "all options are on the table" hinting at possible military action unless Assad government stops using Sarin and Chlorine on its people in Syria, in briefing to @thecipherbrief and other natsec reporters; says Russia must stop helping Syria lie about use.

http://syria.liveuamap.com/en/2018/1-february-senior-trump-officials-warn-all-options-are-on
Citera
2018-02-01, 18:37
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Det är ingen idé att du diskuterar kemattacken (som vi alla vet utfördes av de vidriga terroristerna som käringen stödjer).

Vi har bett stolpskott att leverera bevis vid flera tillfällen och det bästa hon har lyckats med är en massa rykten, svammel och annat trams där "ALLT 'TYDER'..."
Vad för bevis eftersöker du? Är den en bild där Assad står och avfyrar vapnen själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in