Citat:
Jag gissar att SD faller ytterligare 0,5 procentenheter i februari. Tyvärr biter inte invandringsfrågan längre och den diskuteras mindre och mindre.
Stor spaning: Miljöfrågorna kommer att få STORT utrymme den här valrörelsen. Jag tycker mig känna av en rejäl come back. INGET hade vart mer välkommet, en frågor där alla borde kunna enas pga endast ett jordklot osv.
Stor spaning: Miljöfrågorna kommer att få STORT utrymme den här valrörelsen. Jag tycker mig känna av en rejäl come back. INGET hade vart mer välkommet, en frågor där alla borde kunna enas pga endast ett jordklot osv.
(Min fetning)
Kul att se dig i denna tråd igen. Har inte sett dina tokiga inlägg på ett tag...
Du glömmer en mycket viktig faktor: nämligen alla invandringsrelaterade problem som nu existerar, ökar i omfattning och som sjuklövern står helt handfallna inför. Vi har en grov och rå kriminalitet i samhället som saknar motstycke i vårt lands historia: granatkastningar, överfallsvåldtäkter, polishus som sprängs, attacker mot blåljuspersonal, gruppvåldtäkter, personrån som skjutit i höjden, en ökad otrygghet, hot, 135 utanförskapsområden med svåra kriminella problem, shariapoliser i många storstadsghetton (som även TV-program som Uppdrag Grenskning och Kalla Fakta belyst), en mycket kraftig arabisering och afrikanisering av vårt samhälle som många etniska svenskar känner en stor olust inför - för att uttrycka sig milt.
Enligt Migrationsverkets egna beräkningar kommer anhöriginvandringen fram till 2023 motsvara ca ett nytt Göteborg räknat i antalet människor. Äldrevården tvingas till enorma besparingar bl a på grund av ökade kostnader för integrationen. Skola, vård och omsorg lider under ett enormt ökat tryck. Vårdköerna växer, folk dör i väntan på adekvat, berättigad och god cancervård. Kommunerna som nu själva tvingas fixa bostäder och jobb åt nyanlända när etableringsstödet från staten upphör den 1 mars... Det finns med andra ord tusentals problem som våra politiker orsakat med sin fullständigt huvudlösa invandringspolitik, och nu ser vi effekterna av den.
Om du tror att SD kommer att backa och minska i valet 2018 då är du inte i kontakt med verkligheten. Det är mycket möjligt att SD kommer att pendla upp och ned 0,5% eller så i opinionsmätningarna under ett antal månader till, men det säger väldigt, väldigt lite om var de kommer att hamna i valet den 9 september i år.
Det finns nämligen en annan faktor du inte tar med i beräkningen: Mörkertalet kring SD! Eller det som Demoskops VD för ett par månader sedan kallade den "Mörka Materian" när det gällde att mäta SD i opinionen. Han t o m öppet sa att "man bör ta alla opinionsmätningar med en stor nypa salt just nu", just p g a denna mörka materia kring SD.
Om vi backar och tittar på dina tidigare gissningar när det gäller SD i opinionen så kan man knappast beskylla dig för att ha varit så värst träffsäker. Så länge du med en dåres envishet hävdar att SD får 15-20% kan vi vara tämligen lugna. Då vet vi att SD kommer att göra ett alldeles utmärkt val. Min gissning är +25% i valet (lågt räknat) - just p g a det gigantiska mörkertal som finns därute och som opinionsinstituten har stora svårigheter att fånga upp eller kompensera med bra viktningar. Till och med i Sentios mätning vägrade ca 27% att uppge sina partisympatier. Vad tror du det beror på? Och hur stort tror du att mörkertalet är? Och framförallt: hur tror du denna "mörka materia" kommer att påverka SD i valet om sju månader?
Tillägg: Din förutsägelse om MP är så löjeväckande att den knappt förtjänar att kommenteras. De kommer med stor sannolikhet att åka ur Riksdagen i september tillsammans med KD. L lär nog klara sig kvar, dessvärre.
Senast redigerad av Smoothman 2018-02-01 kl. 15:37. Anledning: Tillägg
Senast redigerad av Smoothman 2018-02-01 kl. 15:37. Anledning: Tillägg