2018-01-31, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
När tror ni SD börjar sin valkampanj?, de har rekordmycket pengar säger de.

Lokalavdelningarna lär väl sitta och snacka valbudget och valarbete rätt snart.
Citat:
Så mycket pengar lägger partierna på riksdagsvalet. Valet 2014 inom parentes.

Socialdemokraterna – 100 miljoner (kan inte ange någon siffra vid publicering)

Centerpartiet – drygt 70 miljoner (70 miljoner, inklusive EU-valet)

Moderaterna – drygt 50 miljoner (ungefär 50 miljoner)

Sverigedemokraterna – cirka 50 miljoner (cirka 30 miljoner)

Kristdemokraterna – 20 miljoner (har ingen jämförbar siffra)

Miljöpartiet – 18 miljoner (cirka 15 miljoner)

Vänsterpartiet – 16,2 miljoner (10 miljoner)

Liberalerna – 15-20 miljoner (”något mindre” än valet 2014)
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/socialdemokraterna-satsar-mest-pengar-pa-att-vinna-valet
2018-01-31, 00:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är nog lite som i den underhållande sporten bancykling, man ligger & försöker stå stilla tills någon annan sätter fart.

Det borde krävas mer planering än så.
2018-01-31, 00:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nils.flygel
Lokalavdelningarna lär väl sitta och snacka valbudget och valarbete rätt snart.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/socialdemokraterna-satsar-mest-pengar-pa-att-vinna-valet

Jag har sett på Stockholms stads och Stockholms läns facebook-sidor så håller de på att rösta fram styrelser för alla sina små lokalavdelningar så de är nog inte riktigt redo än (Många av dessa fanns inte inför valet 2014, speciellt inte i Stockholms stad som nu har avdelningar för alla valdistrikt eller vad det nu heter. Jag såg att Linus Bylund var invald i en).
2018-01-31, 07:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det borde krävas mer planering än så.
Planerna är nog redan lagda, men man avvaktar med att köra igång. Man vill ju inte bränna krutet för tidigt.
2018-01-31, 12:45
Medlem
Idag fick jag en undersökning från Sifo vilket parti jag skulle rösta på i valet.
2018-01-31, 13:55
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Idag fick jag en undersökning från Sifo vilket parti jag skulle rösta på i valet.

Var det allt de ville fråga om? Eller var det ett tjockt kompendium med frågor om helt meningslösa saker?
2018-02-01, 11:58
Medlem
8711s avatar
Blir väl som vanligt Demoskop som blir först ut för månaden veckan som kommer då?

Borde kunna bli en liten ökning där sedan förra månaden kan man tycka.
2018-02-01, 12:01
Medlem
8711s avatar
Jag saknar den tiden lite då jag var med i Synovates undersökningar. Bara genom att registrera mig fick jag tio trisslotter och ännu fler efter några mätningar jag varit med i. Var riktigt bra belöningar hos dom. Men upphörde när dom bytte namn där någon gång har jag för mig.

Dessutom var dom kraftigt underskattande av Sverigedemokraternas siffror vid valen, bland dom allra sämsta. Idag är et Ipsos man slagit sig samman som som fortfarande har en mycket kraftig underskattning av Sverigedemokraternas valresultat i val efter val och är bland dom allra sämsta instituten gällande Sverigedemokraternas siffror.
2018-02-01, 12:20
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Blir väl som vanligt Demoskop som blir först ut för månaden veckan som kommer då?

Borde kunna bli en liten ökning där sedan förra månaden kan man tycka.

Demoskop börjar nästan kännas lite väl förutsägbara i sina mätningar av SD. Det är nästan så man kan se ett "mönster" hos dem: De är ett varannan månads-institut. Uppåt för SD, nedåt för SD, uppåt, nedåt... Se på perioden maj 2017 till januari 2018, ett jäkla skuttande upp och ned, ibland 3-4 procentenheter ned under en 30 dagars period för att sedan öka lika mycket månaden efter... för att sedan gå ned och därefter upp igen. Demoskop verkar helt orimliga i sina mätningar.

Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag saknar den tiden lite då jag var med i Synovates undersökningar. Bara genom att registrera mig fick jag tio trisslotter och ännu fler efter några mätningar jag varit med i. Var riktigt bra belöningar hos dom. Men upphörde när dom bytte namn där någon gång har jag för mig.

Dessutom var dom kraftigt underskattande av Sverigedemokraternas siffror vid valen, bland dom allra sämsta. Idag är et Ipsos man slagit sig samman som som fortfarande har en mycket kraftig underskattning av Sverigedemokraternas valresultat i val efter val och är bland dom allra sämsta instituten gällande Sverigedemokraternas siffror.

Ipsos tycker jag är det mest anonyma av alla opinionsinstitut, efter Skop som tycks mäta lite när de känner för det. Ipsos finns där, men inte en jäkel bryr sig om dem. Varken "alternativ"media eller mainstream media. När kommenterade någon Ipsos senast? Hur många svenskar vet ens om att de finns? Och att ha SD konstant på exakt 15% och 16% sedan oktobermätningen 2017 känns allt annat än seriöst. Ett klassiskt Kalle Anka-institut.
2018-02-01, 12:36
Medlem
greta75s avatar
Jag gissar att SD faller ytterligare 0,5 procentenheter i februari. Tyvärr biter inte invandringsfrågan längre och den diskuteras mindre och mindre.

Stor spaning: Miljöfrågorna kommer att få STORT utrymme den här valrörelsen. Jag tycker mig känna av en rejäl come back. INGET hade vart mer välkommet, en frågor där alla borde kunna enas pga endast ett jordklot osv.
Senast redigerad av greta75 2018-02-01 kl. 12:43.
2018-02-01, 12:43
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag gissar att SD faller ytterligare 0,5 procentenheter i februari. Tyvärr biter inte invandringsfrågan längre och den diskuteras mindre och mindre.

Stor spaning: Miljöfrågan kommer att få STORT utrymme den här valrörelsen. Jag tycker mig känna av en rejäl come back. INGET hade vart mer välkommet, den enda frågan där alla kan enas pga endast ett jordklot osv.

Haha, herregud. Du måste ju skoja...

Jag tror på en ökning på 0,5 procentenheter i februari månads snitt. Massinvandringen och massinvandringens enorma och hemska konsekvenser drabbar allt fler och ingen vanlig svensk blir glad av detta folkutbyte på dom etniska svenskarnas bekostnad. Invandringsfrågan kommer prägla hela debatten för decennier framöver och bara bli värre och värre tills vi utvisar stora mängder från mellanöstern och afrika tillbaka till hemlandet.

Ta ditt jordklot och snurra några varv med din "come back".
2018-02-01, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Var det allt de ville fråga om? Eller var det ett tjockt kompendium med frågor om helt meningslösa saker?

Det handlade bl. a. också om vad jag hade röstat 2014 och vad jag hade läst om M och S under den senaste veckan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in