2018-01-31, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bapelsin
Det här är ju klockrent. Det finns något klipp där han sveper ett glas vin så att vinet rinner längs med kinderna och sedan fryser han bilden där. Sedan låter han helt nykter under alla sina klipp.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Brukar stå ett antal sådana här i klippen: Det verkar vara favoriten.
https://static.systembolaget.se/imagelibrary/publishedmedia/sbud5cmm7rbmk53mgdx6/402946.jpg

Att även om det är en 4-5 sådana på flaskor på bordet medan han halsar en ny så är det alltid så att älgloggan med svensk varningstriangel syns. Med andra ord tydlig rekvista. Varning Sverige för nu talar jag antar att det handlar om typ också förutom rent det klassiska med fyllesvammel. Nog högst medvetet val av märke och det är nog som sagt vatten och om det drick är det nog efter videon för full låter han aldrig. Förutom försök att låta det ibland

Kan också vara en defensiv strategi. Eftersom staten numera jagar oliktänkande så kan alkoholen ge honom ett fripass. ”Äsch, han är ju bara ett aggressivt fyllo.” eller ”Men jag var ju full när jag gjorde den videon”.

Oavsett, smart.
Citera
2018-02-01, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0x539
Han heter V***d O*****c och är outad på sida 13 i denna tråd som nämnts tidigare:

Hur kunde ingen veta hans namn när han var outad redan 2015?
Senast redigerad av putinwashere 2018-02-01 kl. 15:24.
Citera
2018-02-01, 15:47
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putinwashere
För att ingen förutom några högljudda meningsmotståndare är intresserade av vem han är. Det är inte personen som är det relevanta utan hans tankar och idéer.
Citera
2018-02-06, 23:09
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putinwashere
För att Sverigevän-sfären äger makten över internets offentliga rum och gärna håller om de sina, medan man inte drar sig för att hänga ut oskyldigt dömda.
Senast redigerad av BierFurAlle 2018-02-06 kl. 23:34.
Citera
2018-02-13, 02:00
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han må använda sin Facebooksida som en slit och slängsak men det är fortfarande hans röst som kommer via den och det kommer alltid finnas de som tar till sig vad han säger på såväl youtube som Facebook.
Där slog du huvudet på spiken. Jag har funderat på det där ett tag och undrat om hans Facebook-konto är något han administrerar från toaletten. Samtidigt låter han inläggen stå kvar så frågan är om han helt enkelt är ganska obegåvad i det avseendet.
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Blatten har potential men han behöver vakna till lite och inse att han har halkat lite snett i sin samhällsgranskning och att han behöver återgå till att försöka hålla en objektiv ton på det han uppmärksammar.
Jag håller med. Och hans Facebook-konto är också där ett bra exempel: Sättet han uttrycker sig är ju inte så slipat utan han verkar i sann Avpixlat-anda förutsätta att folk är idioter man behöver tala om för vad de ska tycka och göra. Såsom att rösta på SD, vilket han iofs också börjat göra i sina videor... så mycket för den objektiviteten...
Citera
2018-02-13, 08:35
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
Oerhört märkligt resonemang. Ja, öknamn kan man använda när någon misskött sig, men utesluter det att öknamnet är rasistiskt eller används rasistiskt? Säg att du skriker "din jävla neger!" till någon som tränger sig före dig i kön och säg att denne inte ens är mörkhyad utan kurd, då låter du påskina att det finns ett inneboende fel med att vara mörkhyad.

Detta kan vi också koppla till tjockis -analogin, en analogi som faller platt. Visst, man behöver inte ogilla feta personer om man säger "tjockis", men ordet används heller aldrig neutralt. Till skillnad mot t.ex. "neger" så låter till och med ordet i sig påskina att det är något dåligt med att vara fet. Man kan kalla sig själv "tjockis", men det är antingen för att driva med sig själv eller i samband med det reclaima ordet (det senare har jag dock inte sett några exempel på).

Det liknar faktiskt inte alls på det vis EABT använder ordet "blatte". Vad jag förstått använder han det för att trolla den postmoderna vänstern. Faktiskt något av en dubbeltrollning: Uttrycket i sig sticker i ögonen, någon denna vänster dock accepterar om det är den uttrycket avser som använder det. Men nu har EABT åsikter som många inom den postmoderna vänstern inte vill kännas vid att en person med utländsk bakgrund kan ha, vilket får som följd att man säger saker som att "han är ett exempel på att rasiferade inte alltid behöver ha rätt", vilket var ungefär vad jag såg någon yppa i ett feministiskt forum på Facebook.

Kom ihåg att människor är barn. Om ett ord blir tabu eller ett nytt ord uppkommer så kommer det bli ett skällsord, ofta bara för att det är roligare och slår hårdare.

Efter att PK-nissarna fick för sig att glassnamn var rasistiska så kunde Nogger bli ett skällsord. Det användes inte innan de värderade det som rasistiskt. Snöflinga, kränkt och kulturberikare är också ord som någon använt med varierande värdering och som på omvägar då blivit nedsättande. Om någon i maktposition säger att ett ord är dåligt så kommer folk att använda det i rent trots.

I EABT håller jag med dig om att han dubbeltrollar dem. Han är genetiskt mer blatte än många av tyckarna men han tycker också fel enligt dem men kan inte kritiseras för just ordvalet då han de facto antagligen är mer blatte än den som anklagar. De får väl skicka fram en riktig blåneger (typ Reinfeldt) för att försöka klämma åt hans argument.
Citera
2018-02-13, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Han har ju flera gånger sagt att han inte vill att man rotar i hans privatliv eftersom han är orolig för repressalier, så om ni gillar hans videos så kan ni väl lägga ner allt spekulerande i hans person?
Det går väl hand i hand?
Citera
2018-02-13, 09:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jyu
Det går väl hand i hand?
Vad går hand i hand?
Citera
2018-02-15, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jyu
Det går väl hand i hand?

Han är en kreatör under ett alias och samtidigt privatperson med allt vad det innebär. Det må gå hand i hand, men jag tycker man ska respektera integriteten, låt grabben vara privat, skilj på opinionsbildare under ett alias, och privatpersonen.
Citera
2018-02-17, 12:46
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Kom ihåg att människor är barn. Om ett ord blir tabu eller ett nytt ord uppkommer så kommer det bli ett skällsord, ofta bara för att det är roligare och slår hårdare.

Efter att PK-nissarna fick för sig att glassnamn var rasistiska så kunde Nogger bli ett skällsord. Det användes inte innan de värderade det som rasistiskt. Snöflinga, kränkt och kulturberikare är också ord som någon använt med varierande värdering och som på omvägar då blivit nedsättande. Om någon i maktposition säger att ett ord är dåligt så kommer folk att använda det i rent trots.
Jag har inte sett att Nogger skulle blivit ett skällsord. Om det blivit det så antar jag att det tillhör en lingo som flyger över huvudet på mig. Det liknar alltså ord som just "snöflinga" och "kulturberikare" eller "godhetsapostel", "beta-cuck", "soy boy" osv osv. De är en intern angelägenhet och orden kommer alltså inte nödvändigtvis "slå" mot dem de avser helt enkelt eftersom de inte deltar i diskursen.

Ett ord som "blatte" eller "neger" tillhör å andra sidan den allmänna diskursen och därför, som du säger, slår de hårt. I det senare fallet kan det faktiskt funka som du beskriver. Neger har ju använts som en neutral term (även om det använts i en historisk kontext där människor från Sub-Sahara såg som undermänniskor, men det är något annat), men förskjutningen i hur det värderas "hos vanligt folk" kan nog ha lagt krut i bössan för dem som faktiskt vill använda det som skällsord, folk som nog betraktade det mer neutralt innan. Det är i alla fall min kvalificerade gissning.

Hur som helst är det här en intressant diskussion som förtjänar en tråd i språkforumet. Kanske någon vill starta en? Men just nu ska jag gå och dricka kaffe.

Citat:
I EABT håller jag med dig om att han dubbeltrollar dem. Han är genetiskt mer blatte än många av tyckarna men han tycker också fel enligt dem men kan inte kritiseras för just ordvalet då han de facto antagligen är mer blatte än den som anklagar.
Ser du blatte som koncept kopplat till genetik? Inte etnicitet? Intressant.

Citat:
De får väl skicka fram en riktig blåneger (typ Reinfeldt) för att försöka klämma åt hans argument.
Var det där en medveten ordvits?
Citera
2018-02-17, 15:32
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
Jag har inte sett att Nogger skulle blivit ett skällsord.
Var det där en medveten ordvits?

Japp. "Sverige-vän" är ett annat ord som mest fått en ironisk användning.

Det vet jag inte men vår Evige Ledare ser sig som kränkt, mobbad, fattig afrosvensk från ghettot. Då kan han lika gärna köra racet fullt ut.
Citera
2018-02-20, 18:52
Medlem
Dr.Katis avatar
Live på Motgift snart...

https://www.youtube.com/watch?v=GScAtxTAd94
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem