2018-01-31, 23:48
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vad kvinnor gör "i många fall" spelar ingen roll. Du har inte sett alla sexakter i världen så du kan inte säga hur många. Helt omöjligt, faktiskt. Och det är ändå oväsentligt.

1) Jo för kvinnan blir besviken om mannen slutar när hon säger nej. Varför vill du göra kvinnor besvikna sexuellt?

2) För allas skull är det viktigt att män får lära sig att "nej" oftast betyder "ja fortsätt".

3) Även om kvinnan menar nej är det ingen skada skedd i de flesta fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
Gör ännu en video där du förklarar dina upplysta teorier. Alla behöver vi oss ett gott skratt på kvällstvisten. Kan du inte ha en sån där bdsm boll i truten också?? Det blir mycket mer verklighetstroget då

Oki-doki. I'll be back.
Citera
2018-01-31, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Så om sexet är frivilligt i 10 minuter. Sen är det ofrivilligt i 10 minuter. Vad är skillnaden?

a) ingen tar den situationen på allvar "låt mig knulla dig annars!" sure dude let's go. Vem säger nej till det?

b) ja för en man med en hård kuk är samma sak som krig.

2) Om man blir knuffad eller fasthållen är det okay. Det gör det lite roligare.

3) Om våldtäkten slutar med något positivt typ kvinnan får orgasm. Då har inget dåligt hänt.
1/ Jag kan, jag kan: skillnaden är friviligheten. Det avslöjar du redan i frågan.
a) Många säger nej.
b) Nej, dummer. Det är inte samma sak.
2) Även om det är din pappa? Eller vill du ändra reglerna då, och få säga nej? Eller står du vid ditt ord och har lite roligt?
3/ Sade din pappa så?
Citera
2018-01-31, 23:53
Medlem
Citat:
1) Jo för kvinnan blir besviken om mannen slutar när hon säger nej. Varför vill du göra kvinnor besvikna sexuellt?

2) För allas skull är det viktigt att män får lära sig att "nej" oftast betyder "ja fortsätt".

Oki-doki. I'll be back.

Och jag vill att du högt i början av filmen säger ”RÖDBLÅ BIL”

Lycka till
Citera
2018-01-31, 23:58
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1/ Jag kan, jag kan: skillnaden är friviligheten. Det avslöjar du redan i frågan.
a) Många säger nej.
b) Nej, dummer. Det är inte samma sak.
2) Även om det är din pappa? Eller vill du ändra reglerna då, och få säga nej? Eller står du vid ditt ord och har lite roligt?
3/ Sade din pappa så?

1) Frivillighet ändrar inte på nåt konkret. Sexet kan vara lika bra eller bättre fast det inte är frivilligt. Kan vi erkänna det?

a) att de säger nej betyder inte att de inte vill.

Citat:

Lycka till

k
Citera
2018-01-31, 23:59
Medlem
Citat:

Oki-doki. I'll be back.
1/ Frågan blir i så fall, varför vill kvinnor göra sig själv besvikna sexuellt? Tänk på att ställa frågorna riktigt.
2/ Oj, oftast? Hur ska jag då veta? Och har du källa på hur ofta detta händer, tack?
3/ Oj, i de flesta fall. Är det då alltså skada i vissa fall.
Citera
2018-02-01, 00:02
Medlem
Citat:
1) Frivillighet ändrar inte på nåt konkret. Sexet kan vara lika bra eller bättre fast det inte är frivilligt. Kan vi erkänna det?

a) att de säger nej betyder inte att de inte vill.

k
1/ Ja, det kan det säkert. Det kan även vara sämre.
a) Vilka de? Din 30-åriga fru? ( är du lesbisk? )
Citera
2018-02-01, 00:09
Medlem
FetLeffes avatar
Det här resonemanget ger mig verkligen perspektiv på saker och ting och ger mig än mer insikt i människans natur och hur vi utvecklats. Jag uppskattar verkligen temat och hur vi interagerar och uppfattar sex från den förbjudna vinkeln och kvinnans natur. Kan verkligen relatera till den manliga synen på att bli våldtagen SOM man av en kvinna, men inte av en annan man.

Givet är den enorma skuldbelastningen inför min fru om det inträffade, att jag lät det hända och allt vad det innebär. Hur jag reagerat i en sådan situation vet jag rakt inte eftersom det aldrig inträffat.

Att generalisera i detta är en stor brist.

Vi är vildar i grund och botten med ett polerat yttre för att anpassa oss efter dagens krav och kultur.

Jag fick en aha upplevelse från uppslaget och temat och förstår genast flera av de kvinnor jag levt med och andra jag haft tillfälliga möten med under årens lopp, det är så förbjudet så socialt oaccepterat.

Våldtäkt är helt fel, men för mig förklarar det väldigt mycket hur endel kvinnor beter sig och vilka krav de har på sex och hur de ser på sex och hur de ser män.

Tro mig jag har sett det mesta och provat det mesta.

Tack för inputen.
Citera
2018-02-01, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetLeffe
Det här resonemanget ger mig verkligen perspektiv på saker och ting och ger mig än mer insikt i människans natur och hur vi utvecklats. Jag uppskattar verkligen temat och hur vi interagerar och uppfattar sex från den förbjudna vinkeln och kvinnans natur. Kan verkligen relatera till den manliga synen på att bli våldtagen SOM man av en kvinna, men inte av en annan man.

Givet är den enorma skuldbelastningen inför min fru om det inträffade, att jag lät det hända och allt vad det innebär. Hur jag reagerat i en sådan situation vet jag rakt inte eftersom det aldrig inträffat.

Att generalisera i detta är en stor brist.

Vi är vildar i grund och botten med ett polerat yttre för att anpassa oss efter dagens krav och kultur.

Jag fick en aha upplevelse från uppslaget och temat och förstår genast flera av de kvinnor jag levt med och andra jag haft tillfälliga möten med under årens lopp, det är så förbjudet så socialt oaccepterat.

Våldtäkt är helt fel, men för mig förklarar det väldigt mycket hur endel kvinnor beter sig och vilka krav de har på sex och hur de ser på sex och hur de ser män.

Tro mig jag har sett det mesta och provat det mesta.

Tack för inputen.

Våldtäkt är inte sex.

Om jag sparkar någon i ryggen så är det inte samma sak som massage, och om jag vrider käken av någon så är inte det en kärleksfull smekning.

Kalla fan aldrig våldtäkt för sex.
Citera
2018-02-01, 00:38
Medlem
FetLeffes avatar
Citat:
Våldtäkt är inte sex.

Om jag sparkar någon i ryggen så är det inte samma sak som massage, och om jag vrider käken av någon så är inte det en kärleksfull smekning.

Kalla fan aldrig våldtäkt för sex.

Tråkigt att du endast ser svart eller vitt, det finns toner av grå mittemellan hur mycket du än vill förvränga ditt egna synsätt och förneka hur vi människor fungerar. Förstår din frustration och hur mycket du vill berätta hur du ser på saken, det kommer knappast förändra min syn på det hela då vi mest troligt inte har samma syn eller tankar kring ämnet.

Rent rättsligt är en helt annan vinkel på eländet...där känslor och annat inte heller ryms... då är det lagen och tolkningar av densamma som gäller.

Ämnet är inte lätt.
Citera
2018-02-01, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetLeffe
Tråkigt att du endast ser svart eller vitt, det finns toner av grå mittemellan hur mycket du än vill förvränga ditt egna synsätt och förneka hur vi människor fungerar. Förstår din frustration och hur mycket du vill berätta hur du ser på saken, det kommer knappast förändra min syn på det hela då vi mest troligt inte har samma syn eller tankar kring ämnet.

Rent rättsligt är en helt annan vinkel på eländet...där känslor och annat inte heller ryms... då är det lagen och tolkningar av densamma som gäller.

Ämnet är inte lätt.

Skriv på ett psykolog forum rörande dina känslor. Det intresserar mig inte. Pusspuss
Citera
2018-02-01, 00:49
Medlem
FetLeffes avatar
Citat:
Skriv på ett psykolog forum rörande dina känslor. Det intresserar mig inte. Pusspuss

Handlar inte värst mycket om känslor, mest om tankar kring ämnet och hur det påverkar mig i en positiv riktning och hur det utvecklar mig som en tänkande människa.
Citera
2018-02-01, 00:55
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1/ Frågan blir i så fall, varför vill kvinnor göra sig själv besvikna sexuellt? Tänk på att ställa frågorna riktigt.
2/ Oj, oftast? Hur ska jag då veta? Och har du källa på hur ofta detta händer, tack?
3/ Oj, i de flesta fall. Är det då alltså skada i vissa fall.

1) Det är för att de skäms. Det är inte okay för kvinnor att säga ja till sex direkt så de flesta säger nej och sen vill de att mannen insisterar.

2) Jag har ingen källa på hur ofta det händer men det finns en studie där majoriteten av kvinnorna erkänner att de nån gång har sagt nej men menat ja.

3) Om kvinnan blir misshandlad är det skada obv. Men det är en liten minoritet av fallen. I andra fall är det positivt.

Citat:
1/ Ja, det kan det säkert. Det kan även vara sämre.
a) Vilka de? Din 30-åriga fru? ( är du lesbisk? )

1) Även om det är sämre är det fortfarande sex. Varför säga nej?

2) Kvinnorna i studien som jag talar om.

Citat:

Lycka till

Here you go, http://sendvid.com/v6xpjv48
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in