Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-31, 22:31
Medlem
orrecrists avatar
Äpplet faller inte långt från trädet..
Citera
2018-01-31, 22:32
Medlem
mikael_svenssons avatar
550 inlägg! För dig som kommit hit precis och vill ha en sammanfattning, här kommer den...

Familjen Nujen står i en ring, samlade kring en låda. Lådan är full med bajs. Lådan har precis exploderat!
Citera
2018-01-31, 22:33
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
Så:
Özz "visste ingenting".

Men:
Hans pappa och syster betalade in pengar direkt på Akilovs konto.
Alltså; inte in på en entreprenörs konto.
Pappa är ej ägare till fastigheten, systern delägare. Varför ska pappa betala pengar till Akilov?
Byggherren (svågern) verkar inte ha en susning om det här alls.
Om det skulle vara en underentreprenör - varför skulle i så fall inte byggherren betalat?
Om det gått rätt till; varför finns det ingen faktura? Varken från entreprenör eller annan.
Om det gått rätt till; var är moms och sociala avgifter redovisade?
Om det gått rätt till; varför finns inga papper från huvudentreprenören?
Kan verkligen Özz så som fastighetsägare inte ha en aning?
Varför skulle pappan betala för något som inte är hans? Pappan tjänar inga stora pengar (officiellt).
Varför skulle systern bara betala hälften av en skuld?
Varför har Özz i egenskap av fastighetsägare inte betalat in någonting alls?

Fler frågor?

EDIT: Kan någon tanka hem och lägga upp på lämpligt forum? (FUP:en)

Och NEJ; jag tror inte för en sekund att Özz medvetet skulle finansiera en IS-cell eller terrorist. Men; det här är full tillräckligt jävla illa ändå.
Jag vet inte vad du och andra tror att ni bidrar med? Är det skitspridning för att skapa så mycket skit så att ingen kan se något som gäller?
Citera
2018-01-31, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det känns spontant väldigt märkligt att någon som befinner sig i landet illegalt och har gått under jord skulle driva ett byggföretag med flera arbetare under sig. Inte för att det är ett område jag är insatt i, men likväl...

Någon som har läst FUP och vet vad som framgår om Akilovs tid i Sverige?
Özz Nujjen, tillhör en folkgrupp som har ett eget samhälle i samhället och då är detta med vita jobb inte så viktigt. Det lyser igenom så snart han öppnar käften med sina nedlåtande kommentarer om sverige och svenskar.
Citera
2018-01-31, 22:35
Avstängd
Enligt en artikel i dec i Expressen hävdar han att då inte visste vem som höll på med hans projekt....skrev han artikeln för att gardera sig mot en eventuell granskning...eller är jag konspiratorisk ? Men en sak är säker, trovärdigheten för honom har minskat. Kommer han att fortsätta skriva i Expressen?
Kommer han att fortsätta med sina shower?
Citera
2018-01-31, 22:36
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RebelWithACause
Jag gillar inte Özz, men det gör jag inte med dom flesta inom nöjesindustrin. Avskyr Turkiet gör han säkert det är ju förståeligt, men att han skulle avsky Sverige så pass mycket att riskera fängelse för involverande i attentat mot Sverige är nog knappast troligt iom att han vet att det mesta av hans pengar kommer från staten och då sabba ekonomin helt för att medverka i attentat mot Sverige, det är nog bara önsketänkande från flashbackare som hatar honom.

Jag vet att Özz avskyr svenskar och jag tror att han medvetet finansierat terrorismen mot oss.
Citera
2018-01-31, 22:36
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael_svensson
550 inlägg! För dig som kommit hit precis och vill ha en sammanfattning, här kommer den...

Familjen Nujen står i en ring, samlade kring en låda. Lådan är full med bajs. Lådan har precis exploderat!
Du har visat dig vara en idiot tidigare, och du lyckas med det igen. =)

Sammanfattningsvis så är familjen Nujen beroende av inkomster som har med invandring att göra.
Citera
2018-01-31, 22:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Enligt en artikel i dec i Expressen hävdar han att då inte visste vem som höll på med hans projekt....skrev han artikeln för att gardera sig mot en eventuell granskning...eller är jag konspiratorisk ? Men en sak är säker, trovärdigheten för honom har minskat. Kommer han att fortsätta skriva i Expressen?
Kommer han att fortsätta med sina shower?
Han insåg naturligtvis redan i december att detta skulle komma fram i samband med rättegången.
Citera
2018-01-31, 22:41
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Jag vet inte vad du och andra tror att ni bidrar med? Är det skitspridning för att skapa så mycket skit så att ingen kan se något som gäller?
Vad är det du, Softis, tycker är det som "gäller" här då? Förklara.

Skitspridning?
Om de anlitat vit arbetskraft och pyntat in arbetsgivaravgifter så hade bajslådan () inte exploderat i ansiktet på dom.
Simples!
Citera
2018-01-31, 22:46
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som sagt, han skyller helt lusfräckt allt på svågern. En svåger i asylbranschen som då skulle pumpa in svarta pengar helt på eget bevåg & ur egen ficka i ett projekt som helt är skapat för att Özz skulle kunna köpa ett sommarhus för oskattade pengar ihop med sin syster asylprofitören. Som bortförklaring får det närmast anses vara på skolgårdsnivå.

Pemgarna kommer givetvis, på samma sätt som Soran Isamails pengar, från "värdegrundsdagar" inom kommuner & landsting. Där publiken är ditkommenderad av arbetsgivaren. Våra skattepengar går till en skattefifflande kurd som dessutom som sitt jobb hånar det svenska folket som snåla, skattesmitande rasister. Fräscht.

Whitey made me do it I dindu nuffin

Din fetade kommentar fick mig att tänka på Weird Al Jankovic video - Fat -
https://www.youtube.com/watch?v=t2mU6USTBRE

Nåja det var off topic - men ni fattar...

Nån i familjen kommer att hängas ut... och min femtioöring ligger på svågern just nu... han kommer att stå därmed hela kennelns hundhuvuden och ta straffet om något av allt som grävts upp går vidare i domstol... och även det inte gör det så står svågern där med straffet... ALLT ÄR HANS FEL!! säger Nujens familj... och mannen i fråga har även en skilsmässa att se framemot... Inget får kladda ner familjens namn - En Person Ska Bort!! Och just nu är det svågern... svensken som inte kunde låta bli att betala svart arbetskraft (som det ser ut just nu).... så BORT BORT BORT....
Citera
2018-01-31, 22:49
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vad är det du, Softis, tycker är det som "gäller" här då? Förklara.

Skitspridning?
Om de anlitat vit arbetskraft och pyntat in arbetsgivaravgifter så hade bajslådan () inte exploderat i ansiktet på dom.
Simples!
Det jag menar med skitspridning som förmörkar, är att det sprids en massa skit som tar bort fokuset från det som kanske faktiskt eventuellt sannolikt absolut eller ej har hänt. Är du med?

Det verkar som att de anlitat externa resurser, och om familjen har betalat det de ska i form av skatter vet inte jag. Vet du LuluBrooksie?
Senast redigerad av Softis... 2018-01-31 kl. 22:57.
Citera
2018-01-31, 22:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Jag vet att Özz avskyr svenskar och jag tror att han medvetet finansierat terrorismen mot oss.

Tror självklart inte att Öz medvetet just då visste vem den där Akilov var då mer än att han utförde ett jobb mot snabba pengar.
Visst kan man tala om parallellsamhälle.
(Sidospår)Men det är ju sugardaddybranschen oxå och har vi riktigt otur kan unga kvinnliga agenter från utlandet dejta högt uppsatta tjänstemän på höga poster som de sedan utövar utpressning på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in