2018-01-31, 20:34
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Såhär skulle det ha kunnat gå till.
Bara en teori... så gå inte bananas nu !

Familjen flyttar till Bjärred 2011, för att Oskar ska ha närmare Lundsuniversitet och kunna vara hemma mer. Hanna lämnar jobbet på E&Y i Göteborg och börja jobba deltid på Skatteverket (var?)
Dottern Agnes är nu runt 11 år och spelar fotboll. Hon spelar med dom som är ett år yngre än henne, för att hon var liten i växten, mindre utvecklad, började få fysiska problem. Pappa Oskar som inte är någon sportig typ egentligen, engagerar sig och stöttar i fotbollen. Agnes drabbas av Borelia och kommer inte tillbaka till laget. Hon har en mängd symtom, infktionerna och diagnoserna avlöser varandra, en period talas det om Narkolepsi.
Vid denna tid insjuknar även Hanna. Kanske upptäcks hennes cancer i någon gen-undersökning som görs pga av Agnes tillstånd?
Hannas och Oskars gener undersöks.

Agnes får hemundervisning. Agnes får diagnos A-T med dyster prognos.

2018 Hanna är sängliggande, döende. Agnes blir sämre. Även Moa har insjuknat och får hemundervisning. Alla tre väldigt infektionskänsliga.
Hanna vill inte leva längre. Kommunicerar detta med Oskar, som kan förstå det. Hanna har inget värdigt liv. De inser att döttrarna aldrig kommer bli friska och få möjlighet att leva och försörja sig själva. Det finns inget hopp ens för Moa längre. Kanske överväger dom ett nytt barn, som ska gen-kontrolleras så att inte den också får AT.
Oskar är allt mer hemma, främst för Hannas skull som är helt isolerad. Döttrarna har ju undervisningen.
Hanna ber Oskar hjälpa henne att avsluta livet. Det sker med en överdos eller dylikt.
Oskar dödar döttrarna i sömnen. Eftersom de är sjuka blöder dom lätt så det ser blodogt ut även om han försökt göra det så skonsamt som möjligt, där dom sover. Kanske läkemedel i kombo med strypning eller kvävning. Kanske är Hanna med på detta kanske inte. Hanna vill att Oskar ska leva vidare, Oskar vill inte leva utan sin familj. Oskar kollar en extra gång att alla är döda, sen han hänger sig.
Hanna sängliggande och döende 2018? Vad jag förstått har hon jobbat som vanligt fram till jul. Och inte ligger man döende i hemmet på det viset.
Och att man spelar med de som är ett år yngre är inget ovanligt. Har ej med längden att göra.
/en som kan fotboll
Citera
2018-01-31, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ni som har hört att Hanna var drivande, kan ni inte fråga era källor varför de inte gjorde någon orosanmälan, om de nu visste något?

Bara för någon är drivande betyder det väl inte att det finns oro. Då ska nog soc få en del att gör om alla lämnar in en anmälan för man har en drivande förälder, eller en som uppfostrar sina barn att skolan kommer först sen kompisar. mm mm
Citera
2018-01-31, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Hanna sängliggande och döende 2018? Vad jag förstått har hon jobbat som vanligt fram till jul. Och inte ligger man döende i hemmet på det viset.
Och att man spelar med de som är ett år yngre är inget ovanligt. Har ej med längden att göra.
/en som kan fotboll

avd.09 säger att det är en teori inte att det är så. ;-)
Citera
2018-01-31, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
/en som kan fotboll

Väldigt vanligt.
Själv spelade jag vartannat år äldre/yngre.
Nu är ju det iof 126 år sen.
Citera
2018-01-31, 21:51
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Bara för någon är drivande betyder det väl inte att det finns oro. Då ska nog soc få en del att gör om alla lämnar in en anmälan för man har en drivande förälder, eller en som uppfostrar sina barn att skolan kommer först sen kompisar. mm mm
Kompisar? Hade de någon som helst plats hos de isolerade flickorna?
Jaha, du menar drivande i största allmänhet. Jag menar de som har hört att mamman skulle ha varit drivande i brottet som diskuteras, dvs morden på hennes barn.
Citera
2018-01-31, 21:52
Medlem
Har hängt med i tråden och det slog mig tanken att systrarna kan begått ett gemensamt självmord. Föräldrarna blir förtvivlade när de upptäcker vad som hänt. H och O vill inte leva mer, de har inget att leva för. H bestämmer sig för att skriva ett avskedsbrev och tar sen några tabletter, nån cocktail. O vet inte vad han ska göra, hela familjen är borta! Märker att H fortfarande lever, men hjälper henne in i döden. O är förtvivlad och förstår att han inte kommer orka leva utan sin familj- hänger sig!

När man läser tråden så verkar det som om hela världen rasade samman för familjen bara på några sek. Ena dagen är O i affären med minsta dottern, andra så tar han livet av dom?
H kan inte varit så sjuk som det sägs, för är man det så skiter man väl i jobbet för att vara hemma med familjen?
O ville klättra i karriären , men tar död på sin familj???
Om man har dödssjuka barn så går man ner mer än 10% i arbetet? - ja det gör man!!
Om de nu var så pass sjuka som det sägs så vem tog hand om dom på dagarna då föräldrarna jobbade?

Får inte det att gå ihop. Barnen led nog av något trötthetssyndrom men det var nog ingen dödsdom. Föräldrarna var medvetna om detta så därför tog det dom så hårt när de hittade flickorna!
Citera
2018-01-31, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag är övertygad om att Hanna var drivande i detta.
Jag tror att Hanna tappade tron först.
Finns inget som motsäger det, det är nästan lika vanligt att det är en Kvinna som Man, eller mer korrekt Mamma eller Pappa som begår morden mot barn. En sak som pekar mot att det är Hanna är hennes sjukdom, vi vet att svår sjukdom är en stor riskfaktor för suicid. Pappan var vad jag vet frisk och sund, men utarbetad och deprimerad. Jag tror att det är rimligt att anta att mamman var deprimerad och med svår sjukdom, dålig prognos.

Allt pekar mot mamman som aktiv, absolut inget orimligt
Citera
2018-01-31, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darten79
Har hängt med i tråden och det slog mig tanken att systrarna kan begått ett gemensamt självmord. Föräldrarna blir förtvivlade när de upptäcker vad som hänt. H och O vill inte leva mer, de har inget att leva för. H bestämmer sig för att skriva ett avskedsbrev och tar sen några tabletter, nån cocktail. O vet inte vad han ska göra, hela familjen är borta! Märker att H fortfarande lever, men hjälper henne in i döden. O är förtvivlad och förstår att han inte kommer orka leva utan sin familj- hänger sig!

När man läser tråden så verkar det som om hela världen rasade samman för familjen bara på några sek. Ena dagen är O i affären med minsta dottern, andra så tar han livet av dom?
H kan inte varit så sjuk som det sägs, för är man det så skiter man väl i jobbet för att vara hemma med familjen?
O ville klättra i karriären , men tar död på sin familj???
Om man har dödssjuka barn så går man ner mer än 10% i arbetet? - ja det gör man!!
Om de nu var så pass sjuka som det sägs så vem tog hand om dom på dagarna då föräldrarna jobbade?

Får inte det att gå ihop. Barnen led nog av något trötthetssyndrom men det var nog ingen dödsdom. Föräldrarna var medvetna om detta så därför tog det dom så hårt när de hittade flickorna!
Ja, du är förvirrad skriver du, vi förstår det eftersom du problematiserar att barnen begått suicid när det finns bevis för att de blev dödade. Den delen lämnade vi bakom oss för flera veckor sedan. Men visst kan du spinna vidare på dina tankar, men en som kommer in i tråden kan ju tro att vi inte vet vad som hände med barnen, och det är inte sant. Det är bara du som inte tar till dig informationen lika lätt som genomsnittliga befolkningsandelen.
Citera
2018-01-31, 22:06
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
O skrev ”Skriften tillägnas mina älskade döttrar...”.Ja jag tror att O älskade sina barn.
Vilken fantastiskt kärleksfull pappa som tillägnar sina döttrar en moms-pdf för att sedan kallblodigt mörda dem och skylla på deras sjukdomar.
Citera
2018-01-31, 22:07
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Den där vilseledande informationen har spridits tidigare, men äldsta flickan var lång, här är fotot där denna långa flickan, och precis som du skriver, står placerad längst bak:
http://forumbilder.se/H5KS3/henkow
Att flickan var 'mindre' än tjejer i hennes egen ålder fanns att läsa utanför FB, kommer inte ihåg var nu,
och det var anledningen till att hon spelade i ett lag med yngre tjejer.
Inte för att det kanske spelar så stor roll i det hela då detta är väldigt vanligt i yngre åldrar.
Citera
2018-01-31, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Ja, du är förvirrad skriver du, vi förstår det eftersom du problematiserar att barnen begått suicid när det finns bevis för att de blev dödade. Den delen lämnade vi bakom oss för flera veckor sedan. Men visst kan du spinna vidare på dina tankar, men en som kommer in i tråden kan ju tro att vi inte vet vad som hände med barnen, och det är inte sant. Det är bara du som inte tar till dig informationen lika lätt som genomsnittliga befolkningsandelen.

Var finns de bevisen på att föräldrarna dödat barnen? Har polisen kommit ut med det ? Det är ju du som inte läser vad hen skriver.Det är ju hens teori på det hela.
Citera
2018-01-31, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbergh
Att flickan var 'mindre' än tjejer i hennes egen ålder fanns att läsa utanför FB, kommer inte ihåg var nu,
och det var anledningen till att hon spelade i ett lag med yngre tjejer.
Inte för att det kanske spelar så stor roll i det hela då detta är väldigt vanligt i yngre åldrar.
Ofta det spelar två olika årskullar i samma lag främst på små orter då det kan vara svårt att få ihop ett lag på en årskull.Så detta är inget konstigt.Mer regel en undantag skulle jag vilja säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in