2018-01-31, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Har jag oxå hört att hon var ;-)

Jag är övertygad om att Hanna var drivande i detta.
Jag tror att Hanna tappade tron först.
Citera
Medlem
Det frakommer i Elisabeth Höglunds samtal med yngsta flickans pianolärarinna som att pappan verkar ha haft höga krav, bokstavligen lagt sig i flickans spelande på ett sätt som flickan i samtal med pianolärarinnan uppgav som jobbigt. Kanske hade pappan eller båda föräldrarna en förvrängd syn på barnen och framtiden. Om de inte blev lika "lyckade" och toppresterande som föräldrarna så var det lika bra att avsluta enligt nån slags störd "logik"... Kanske flickornas sjukliga trötthet var ett symptom på att de var psykiskt sönderstressade av höga prestationskrav. Gellert Tamas har ju i sin bok presenterat medicinska utlåtanden som bekräftar att sk apatiska flyktingbarn faktiskt var fysiskt helt utslagna pga långvarig psykisk press. Det skulle ju kunna drabba även hårt psykiskt påfrestade akademikerbarn...
Citera
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag har också reagerat på att det är väldigt tyst om H. Tror hon har en stor del i vad som hänt. O kan ha försökt att hålla kvar i verkligheten genom kontakter med skola, pianolektioner, jobb osv medans H föll allt djupare ner i mörkret och fick O med sej när han inte orkade längre. Tror det är lättare att få med en pappa i ett sådant beslut än tvärtom. Men jag är övertygad om att dom älskade sina flickor och jag tycker faktiskt synd om dom allihopa.
Ja för alla mördare som dödat sina fd partners, jag är övertygad om att de hade älskat sina partners, synd om dom allihopa *ironi* Jag tror inte att den mamma eller pappa som dödade sina döttrar i Bjärred älskade sina barn .
Citera
2018-01-31, 19:25
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttan1980
Hanna var inte oskyldig i detta, hon var den drivande.

Du snackar skit. Antagligen är du släkt med psykopaten. Känns som bägge sidor av släkten kommer att försöka rentvå respektive släkting. Många ser det som skam. Tråkigt om vederbörande har barn t.ex och blir retade i skolan. Eller vad säger du?
Citera
2018-01-31, 19:25
Medlem
Jaha, så det är mamman som gått bananas. Var pappan egentligen en mes som inte kunde säga nej till sin fru? Mamman kunde bara vandrat vidare till Sankte Per alldeles själv och lämnat sin man och sina barn i livet. Måste varit en drama Queen!
Citera
2018-01-31, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Du snackar skit. Antagligen är du släkt med psykopaten. Känns som bägge sidor av släkten kommer att försöka rentvå respektive släkting. Många ser det som skam. Tråkigt om vederbörande har barn t.ex och blir retade i skolan. Eller vad säger du?

Om jag hade försökt rentvå någon så hade jag väl skrivit ut allt här??
Citera
2018-01-31, 19:32
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Allt tyder på att det är pappan som utfört allt.

Droger till de andra och efter avstämning att dom avlidit så chansar inte han på droger utan hänger sig... Min spekulation.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Du skriver att det är mycket märkligheter hehe... Jisses...

Du märker inte själv att det bara går runt?

Tråden är väl inte något slags terapitråd för kärringar med för mycket östrogen?

Tråden är tyvärr olidlig för den som inte läser noveller i Hänt i Veckan etc.

Ni tvingar er själva att hålla liv i skiten tvångsmässigt, maniskt och sjukt. Läs tråden från början och se själv vilken rundgång du och de andra skapat

I en brottstråd låter ni källkritiken vara helt bortglömd!!

PS
Pinocchio2...läs min signatur...
Själv får du spekulera? Vad tillför ni som ska gnälla över att andra skriver? Skriv vad ni tror om OH eller HB eller bara läs. Eller logga ut! Så din teori är farsan, men varför? Svartsjuk på H? Svartsjuk på barnen? Förstörde barnen hans karriär?
Citera
2018-01-31, 19:42
Bannlyst
Såhär skulle det ha kunnat gå till.
Bara en teori... så gå inte bananas nu !

Familjen flyttar till Bjärred 2011, för att Oskar ska ha närmare Lundsuniversitet och kunna vara hemma mer. Hanna lämnar jobbet på E&Y i Göteborg och börja jobba deltid på Skatteverket (var?)
Dottern Agnes är nu runt 11 år och spelar fotboll. Hon spelar med dom som är ett år yngre än henne, för att hon var liten i växten, mindre utvecklad, började få fysiska problem. Pappa Oskar som inte är någon sportig typ egentligen, engagerar sig och stöttar i fotbollen. Agnes drabbas av Borelia och kommer inte tillbaka till laget. Hon har en mängd symtom, infktionerna och diagnoserna avlöser varandra, en period talas det om Narkolepsi.
Vid denna tid insjuknar även Hanna. Kanske upptäcks hennes cancer i någon gen-undersökning som görs pga av Agnes tillstånd?
Hannas och Oskars gener undersöks.

Agnes får hemundervisning. Agnes får diagnos A-T med dyster prognos.

2018 Hanna är sängliggande, döende. Agnes blir sämre. Även Moa har insjuknat och får hemundervisning. Alla tre väldigt infektionskänsliga.
Hanna vill inte leva längre. Kommunicerar detta med Oskar, som kan förstå det. Hanna har inget värdigt liv. De inser att döttrarna aldrig kommer bli friska och få möjlighet att leva och försörja sig själva. Det finns inget hopp ens för Moa längre. Kanske överväger dom ett nytt barn, som ska gen-kontrolleras så att inte den också får AT.
Oskar är allt mer hemma, främst för Hannas skull som är helt isolerad. Döttrarna har ju undervisningen.
Hanna ber Oskar hjälpa henne att avsluta livet. Det sker med en överdos eller dylikt.
Oskar dödar döttrarna i sömnen. Eftersom de är sjuka blöder dom lätt så det ser blodogt ut även om han försökt göra det så skonsamt som möjligt, där dom sover. Kanske läkemedel i kombo med strypning eller kvävning. Kanske är Hanna med på detta kanske inte. Hanna vill att Oskar ska leva vidare, Oskar vill inte leva utan sin familj. Oskar kollar en extra gång att alla är döda, sen han hänger sig.
Citera
2018-01-31, 19:42
Medlem
Jaja, det är bara att fortsätta spekulera. Om det är så de vill ha det. Hellre rykten än sanning tänker kanske endel!

Mannen var deprimerad den sista tiden då han gick ner i vikt och tappade kroppshår. Kanske var han orolig för kvinnan som kanske fått någon psykisk sjukdom och vad denne kunde ta sig till. Kanske självskadebeteende. En fara för andra. Rädd för vad hon kunde göra med deras barn. I så fall kunde han ha räddat sig. Han och barnen.

Eller så dolde hon något som hon inte ville skulle avslöjas. En stor skandal. Hon kanske förskingrade pengar från sitt jobb och det hade avslöjats. Då gick hon bananas och hade ihjäl sin familj.

Hon gjorde kanske sina egna ungar sjuka för att kontrollera dem. Ingen misstror ju en mamma som knappt syns eller finns. Nån kom på det, det avslöjades på bar gärning. Hon gick bananas och utplånade sin familj. Som hon då inte älskade längre.
Citera
2018-01-31, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Såhär skulle det ha kunnat gå till.
Bara en teori... så gå inte bananas nu !

Familjen flyttar till Bjärred 2011, för att Oskar ska ha närmare Lundsuniversitet och kunna vara hemma mer. Hanna lämnar jobbet på E&Y i Göteborg och börja jobba deltid på Skatteverket (var?)
Dottern Agnes är nu runt 11 år och spelar fotboll. Hon spelar med dom som är ett år yngre än henne, för att hon var liten i växten, mindre utvecklad, började få fysiska problem. Pappa Oskar som inte är någon sportig typ egentligen, engagerar sig och stöttar i fotbollen. Agnes drabbas av Borelia och kommer inte tillbaka till laget. Hon har en mängd symtom, infktionerna och diagnoserna avlöser varandra, en period talas det om Narkolepsi.
Vid denna tid insjuknar även Hanna. Kanske upptäcks hennes cancer i någon gen-undersökning som görs pga av Agnes tillstånd?
Hannas och Oskars gener undersöks.

Agnes får hemundervisning. Agnes får diagnos A-T med dyster prognos.

2018 Hanna är sängliggande, döende. Agnes blir sämre. Även Moa har insjuknat och får hemundervisning. Alla tre väldigt infektionskänsliga.
Hanna vill inte leva längre. Kommunicerar detta med Oskar, som kan förstå det. Hanna har inget värdigt liv. De inser att döttrarna aldrig kommer bli friska och få möjlighet att leva och försörja sig själva. Det finns inget hopp ens för Moa längre. Kanske överväger dom ett nytt barn, som ska gen-kontrolleras så att inte den också får AT.
Oskar är allt mer hemma, främst för Hannas skull som är helt isolerad. Döttrarna har ju undervisningen.
Hanna ber Oskar hjälpa henne att avsluta livet. Det sker med en överdos eller dylikt.
Oskar dödar döttrarna i sömnen. Eftersom de är sjuka blöder dom lätt så det ser blodogt ut även om han försökt göra det så skonsamt som möjligt, där dom sover. Kanske läkemedel i kombo med strypning eller kvävning. Kanske är Hanna med på detta kanske inte. Hanna vill att Oskar ska leva vidare, Oskar vill inte leva utan sin familj. Oskar kollar en extra gång att alla är döda, sen han hänger sig.

Så kan det va ja.

Inte för att låta dum, men vad är A-T för nån sjukdom?
Citera
2018-01-31, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag är övertygad om att Hanna var drivande i detta.
Jag tror att Hanna tappade tron först.

Om man ska gissa vem som var den mer drivande ifråga att begå självmord, med tanke på att många kvinnor agerar utifrån känslor, så är det nära till hands att anta att Hanna varit den som tog upp frågan först. Å andra sidan kanske Oskar var den praktiska av dom två och såg till att planen gick i lås.

Sedan har detta troligen diskuterats mellan föräldrarna innan själva händelsen. Det man också kan tänka sig är att barnen inte vetat någonting av föräldrarnas planer - för jag har mycket svårt att tro att töserna skulle ha fått välja om de ville dö eller leva.

Vad som är intressant i denna soppa är hur paret kom fram till när, var och hur.
Hur länge har planerna diskuterats?
Vem av föräldrarna tog upp saken första gången?
Hur utvecklades idén till handling?

Var mamma sjuk och/eller deprimerad? Hon kanske bara var trött på sitt liv och tyckte mest synd om flickorna som fick avstå mycket jämfört med andra barn i samma ålder. Här kommer jag tillbaka till det känslomässiga (som jag tror är en starkt bidragande orsak till händelsen).

Om jag skall gissa så tror jag att Hanna var den drivande i frågan och den som tog upp frågan från första början. Hon kan även ha varit tvungen att övertala Oskar till att genomföra det.
Jag tror att den andra parten fick övertalas till detta, undrar hur länge detta kan ha tagit?

Mycket frågor som vi antagligen inte kommer att få någon svar på.
Gissar dock på att den ena parten var deprimerad över barnens situation och hade ingen ork kvar till att försöka göra något åt situationen (Hanna). Hon övertalade Oskar till att genomföra det.

Det är vad jag tror.
Citera
2018-01-31, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AmazingMilla
Så kan det va ja.

Inte för att låta dum, men vad är A-T för nån sjukdom?

AT eller Louis-Bars sjukdom.
Googla.
Det var bara ett exempel, taget ur luften.
Men, förutom det, så kanske storyn kan stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in