Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-31, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Köpt bil privat?
Hur svårt är det att stämma av datumen från "misstänkta transaktioner" mot bilregistret.
Jävla pucko.

Eller va det din mamma som sålde bilen men du fick pengarna? "Okej, vi slår väl på hennes namn i bilregistret också då"

Skitsamma vad det gäller. Eftersom det är en transaktion mellan två svenska banker finns där inget kontrolluppgiftkrav från Skatteverket. Jävla miffo.
Citera
2018-01-31, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Är det ens klarlagt att det enbart är jobb det rört sig om? En sådan som Akilov kan ha lovat att fixa alla vitvaror till ett bra pris, allt byggmaterial etc. (Jag lever givetvis i den fasta tron att allt i grunden är stulet, vad annars?)

85 000 kr är f.ö en blygsam summa i byggsammanhang.

Inte blygsam till EN person under en kort period av två månader.
Citera
2018-01-31, 19:03
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Det tycks mig som den största tragedin här inte är Nujens förehavanden och betalningar till en terrorist utan alla i ledet efter som inte verkar vilja lyfta ett finger för att få detta utrett, allt från poliser till myndigheter.

Kan det vara så att order från Sveavägen gått ut att "ligg lågt, han är en av oss", kanske Danielsson är bondeoffret...? Mystiken tätnar...
Citera
2018-01-31, 19:08
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Kan det vara så att order från Sveavägen gått ut att "ligg lågt, han är en av oss", kanske Danielsson är bondeoffret...? Mystiken tätnar...

Ja du, det känns som precis vad som helst är möjligt. Bottnen har ingen botten.
Citera
2018-01-31, 19:11
Medlem
är det tillräckligt för att slippa se hans anti-svenska tryne i media tro?
soran är borta. Då är det bara bögjäveln magnus betner kvar
Citera
2018-01-31, 19:13
Medlem
Det här luktar helt klart skattebrott och svarta pengar. Men kanske värre än så.
I gruppen kurder i Sverige återfinns en del kända terrorister och dömda kriminella. Senaste livstidsdömde Lanko är väl kurd.? Känd för att ha mulat Merhawi, cola grossisten från Västerort. Osv.
Här har vi en kurdisk advokat som betalar ut större summor till en terrorist muslim skriven i Hjulsta. I den delen av Västerort kan man inte bara skriva sig på en adress som man kan göra i Skruvemåla. Om man inte känner den som har lägenheten så kan det sluta illa.
Luktar också penningtvätt/terrorist finansiering. Den här historien ser mycket illa ut för Özz och hans familj även om det "bara" handlar om svarta byggpengar.
Vilket jag tvivlar på.
Akilov är ett terrorist svin som förtjänar strängaste straffet i lagboken. De som hjälpt honom också.
Citera
2018-01-31, 19:15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det är inte speciellt troligt. Känns mycket omständigt att tvätta pengar på diverse säljsajter.

85.000kr in på kontot väcker uppmärksamhet. Punkt.
Nej det är först vid 100 000 och över, inbetalt på en gång, som bankerna brukar börja kolla. Punkt.
Citera
2018-01-31, 19:15
Medlem
Att svensk media inte läst förundersökningen och upptäckt detta? Det är ju förstasida nyhet.

Eller så har de.
Citera
2018-01-31, 19:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennermann
Özz har gjort sitt Instagram privat helt plötsligt.. bara häromdan kunde man fritt läsa på hans Instagram om hur rasistisk alla svennar var när han satt där på sina höga moralhästar, understödd av mediasverige.

Jag vågar nog påstå att vi hört om den sista rasisten nu från Özz. Visst kommer han gå och mumla- och väsa ”rasist” för sig själv även i framtiden, men nu kommer det inte stå på förstasidan i Expressen längre. Jävla luffare!
Intressant! De måste ju ha vetat ända sen 2015 att det här skulle tas upp. Visst känns det som att varje normal person hade gått ut med detta i förväg, eller valt att gå på äggskal, men inte som Özz, hålla hov för sina fans om hur hemska svenskar är...
Citera
2018-01-31, 19:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Att svensk media inte läst förundersökningen och upptäckt detta? Det är ju förstasida nyhet.

Eller så har de.
I natt efter tolv skrevs det på Twitter, Katerina Janouch hjälpte till att sprida genom att skriva en artikel om det på sin egen sajt, och sprida vidare.
Citera
2018-01-31, 19:19
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:

Eller så har de.
Det är anmärkningsvärt.

Att en terrorist har fått gåvor från en känd person, eller vad nu det än kan handla om, borde ju få gammelmedia på helspänn.

Trots det, inget.
Citera
2018-01-31, 19:23
Medlem
Citat:
Inte blygsam till EN person under en kort period av två månader.

"Lönen" är kanske bara en liten del av det totala. Resten är stöldgods från olika byggen som terroristen har förmedlat vidare till gotlandsbygget. I den tron lever jag. Sedan får andra försöka övertyga mig om något annat bäst de vill.

De där är riktiga skumraskfigurer som aldrig har försörjt sig själva på riktigt hederligt arbete. Nujens klan och Akilov. Kaka söker maka. Vilken människa skulle vilja göra affärer med sådana där? Bara utseendet får en sunt tänkande individ att omedelbart tacka nej av ren självbevarelsedrift.

Ja, jag har hälsosamma fördomar som har hjälpt mig framåt med mycket här i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in