Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-31, 16:27
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
När man inte trodde det kunde bli bättre, då blir det plötsligt det. Jag insåg motvilligt att Özz inte skulle nitas i #metoo & började så smått misströsta & tänka att han skulle klara sig & fortsätta med sin svenskfientliga verksamhet.

Så kommer plötsligt detta ofattbart festliga & helt överraskande avslöjande.

Prisa Gud.

Ja, det är fan i mig helt otroligt. Vilken jävla hycklare och lögnare Özz är!

Törs man hoppas att man slipper se honom i tv och tidningar för all framtid nu? Jag vill inte få några fler moralkakor serverade från denne arbetsgivare som tycker att det är ok att betala ut löner svart till papperslösa och genom det dessutom finansiera terrordåd.

Och i alla år har det här arslet dessutom byggt hela sin karriär på att förlöjliga och håna Sverige och svenskar. Dags att ta sitt pick och pack och dra kanske?

Man kräks!
Senast redigerad av fernebo 2018-01-31 kl. 16:31.
Citera
2018-01-31, 16:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Tydligen är hans fru advokat eller nåt. Kanske hjälpte honom att stanna i landet? Men kan ju vara värre än så också...
Migrationsadvokat dessutom. Garanterat hon som höll i kontakten.
Citera
2018-01-31, 16:29
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Felpost
Senast redigerad av GAMLE SVARTEN 2018-01-31 kl. 17:06. Anledning: Felpost
Citera
2018-01-31, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Kan det finnas något annat skäl för syskonen Nûjen att betala Akilov kontanter som sedan Akilov plockar ut på sina resor till Mellanöstern? Typ utpressning, svarttvätt av pengar från advokatbyrån som egentligen skulle gå till asylanter, att han är mellanhand för ett gäng svartbyggargubbar el liknande? Oavsett hur så tror jag det är svettigt i PK-Sverige just nu. Svarta löner och skattesmitning är det minsta de borde trilla dit för nu, vittjande av skattepengar från asylindustrin kan sprida sig som en löpeld genom Sverige när vanligt skattebetalande folk förstår hur mycket alla dessa goda människor skor sig. Varför bor det ex tre vuxna personer skrivna på systerns hemadress utöver hennes man? Får hon bidrag för dessa? Gräv på...
Finns tydligen hur mycket dynga som helst att gräva i!
Citera
2018-01-31, 16:30
Medlem
Citat:
Även festligt & jävligt typiskt att han skyller på svågern.
Jaha, det var väl därför hans familj fick sköta utbetalningarna från sina konton till Akilov. Özz ville inte smutsa ner sina liljevita händer med svarta pengar.
Citera
2018-01-31, 16:31
Medlem
Skulle gärna bjuda Özz på rulltårta och mormors gammelsaft bryggd på hallon från torpet utanför E-tuna.
Sedan lära honom hur man blir svensk och betalar skatt.

Dayandnight välbekant hb profil
Citera
2018-01-31, 16:32
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja, det är fan i mig helt otroligt. Vilken jävla hycklare och lögnare Özz är!

Törs man hoppas att man slipper se honom i tv och tidningar för all framtid nu? Jag vill inte få några fler moralkakor serverade från denne arbetsgivare som tycker att det är ok att betala ut löner svart till papperslösa och genom det dessutom finansiera terrordåd. Man kräks!
Hoppas inte på för mycket i det här toklandet.

Men troligtvis slipper vi den här svenskfientliga kurden. Det ser jävligt illa ut för honom i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Migrationsadvokat dessutom. Garanterat hon som höll i kontakten.
Det är troligt ja, var hon Akilovs advokat tro?
Citera
2018-01-31, 16:34
Medlem
Sam.Boyds avatar
Om jag fattat rätt så har han fått 85 000 kr under 5 - 6 veckors arbete.

Det är räknat på sex veckor drygt 14 000 kr i veckan.
Det är med polsk arbetstid a 10 timmar om dagen på vardagar och 5 timmar på lördagar (55 timmar/vecka) 260 kr i timmen.

Det är ca 56 600 kronor i handen per månad

Kan familjen Özz redogöra för varför de skickat över dessa pengar?

Vad har terroristen utfört för tjänster? Varför anlitades just han?

Har familjen Özz betalat skatt och sociala avgifter på dessa pengar?

Det föreligger skäl att misstänka att familjen begått skattebrott, understödjande av extremism och terror.

Vi väntar ivrigt på svar.
Citera
2018-01-31, 16:35
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
När man inte trodde det kunde bli bättre, då blir det plötsligt det. Jag insåg motvilligt att Özz inte skulle nitas i #metoo & började så smått misströsta & tänka att han skulle klara sig & fortsätta med sin svenskfientliga verksamhet.

Så kommer plötsligt detta ofattbart festliga & helt överraskande avslöjande.

Prisa Gud.
Ja ibland så händer det! Kanske köpa en trisslott idag?

* Nujen-släkten har (högst troligast) anlitat svartjobb (o ej betalt soc avg)
* svartjobbare visade sig vara lastbilsmördaren Akilov
* Svårt att få tag i ett bankkonto idag med ens en betalningsanmärkning, men multi-asylsökar-multi-identiteter-svartflykting-illegal-alien-Akilov lyckades få ett bankkonto, dessutom kopplat till kort, och många sköna slantar via Özz Nujens syrra och farsa, utan några problem
* syrran till Özz, Debbie, jobbar som migrationsadvokat, på firma som riktat in sig på att "hjääälllpppa" de som kommer hit för att sno våra skattepengar, vem vet vilka connections det finns där? Var det hon som såg till att de kom i kontakt med varandra?
* När Akilov arbetade på Gotland (enligt datum på hans kontoutdrag, bankuttag och kortkvitton, se FUP) så överfallsdödades en 40-årig man på Gotland, av okänd. DAGEN EFTER så lämnade Akilov Gotland. (ooh what a twist!)

CAN I GET AN AMEN?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-01-31 kl. 16:50.
Citera
2018-01-31, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
Finns tydligen hur mycket dynga som helst att gräva i!
Var inte Akilov skriven på en adress i Hjulsta? Den adressen borde undersökas. Vilka är skrivna där? Ingår personer knutna till adressen i några kriminella nätverk?
Att han inte bodde där spelar ingen roll. Det viktiga är vad adressen kan avslöja om Akilovs bekanta. Man får hyra en adress genom sina vänner och bekanta. Ingen "får" en adress bara av en slump.
Citera
2018-01-31, 16:37
Medlem
StayupsBehinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelixSotiz
Har svårt att se att beställaren swishar pengar till direkt till löntagaren om det finns ett byggföretag upphandlat som Özz påstår.

Tror detta bara är toppen på isberget om vad som kommer grävas fram.
Det verkar som om han är lite synsk om sin framtid i Expressens krönika idag.
Citat:
ödet för dig unge, mörke medborgare är mycket sämre och typ redan förutbestämt.
https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/en-ny-underklass-vaxer-fram-i-sverige/
Citera
2018-01-31, 16:37
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Kan det finnas något annat skäl för syskonen Nûjen att betala Akilov kontanter som sedan Akilov plockar ut på sina resor till Mellanöstern? Typ utpressning, svarttvätt av pengar från advokatbyrån som egentligen skulle gå till asylanter, att han är mellanhand för ett gäng svartbyggargubbar el liknande? Oavsett hur så tror jag det är svettigt i PK-Sverige just nu. Svarta löner och skattesmitning är det minsta de borde trilla dit för nu, vittjande av skattepengar från asylindustrin kan sprida sig som en löpeld genom Sverige när vanligt skattebetalande folk förstår hur mycket alla dessa goda människor skor sig. Varför bor det ex tre vuxna personer skrivna på systerns hemadress utöver hennes man? Får hon bidrag för dessa? Gräv på...

Är Akilovs identitet fastställd utom allt rimligt tvivel? En annan person gick under samma namn i Stockholm.

Citat:
Under namnet "Rahmatjon Kurbonov" hävdade han sig ha torterats för att ha medverkat på en 1 maj-demonstration med fredstecken och blommor. När Migrationsverket inte köpte berättelsen kastade han namnet "Kurbanov", började kalla sig Rakhmat Akilov och gick under jorden.

Namnet Akilov har i sin tur använts av minst en ytterligare person – och nu jagar polisen svar på gåtorna kring den terrormisstänkte uzbekens identiteter. https://www.expressen.se/nyheter/gatorna-kring-rakhmat-akilovs-tre-identiteter/
---

Akilov i förhör om arbetet på Gotland. Vilka är landsmännen? Är det klart att det handlar om uzbeker? Är det solklart att hans bror i Uzbekistan verkligen är hans bror?

Citat:
Det var inget företag så det var mina landsmän som hade bjudit in mig att jag skulle hjälpa dem.https://twitter.com/katjanouch

---

Özz Nujen har indirekt bidragit genom att kasta skit på Sverige och svenskarna, inte en direkt smickrande omständighet med tanke på att Nujens har haft samröre med terroristen.

Citat:
Han [tidigare medmisstänkt] beskrev kontakten med Akilov som något plötsligt som skedde:
– En fredag kom meddelande från honom på WhatsApp. Han frågade om jag också bodde i Stockholm, sa mannen.
– Plötsligt började han berätta om saker som han inte tyckte om i Sverige. Han skrev att han inte fick stanna här och att han ville dö. Jag tänkte att han verkade psykiskt sjuk, eller en dålig person. https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/har-ar-akilovs-dolda-natverk/
Senast redigerad av Passepartout 2018-01-31 kl. 16:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in